Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
bijna tegen het einde!
bijna alle decals erop nu. dat BA- logo is toch goed?? :brouw:
Afbeelding
Afbeelding
even de 2 deuren naast elkaar, die van 26decals en revell...
Afbeelding
beauty!
Afbeelding
als dit niet best netjes is weet ik het ook niet hoor!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
De decals zitten er inderdaad strak en recht op!

Paar puntjes waar je op kan letten volgende keer:

-De naad over de romphelften. Alle naadjes wegwerken voordat je de boel in de verf zet is een hoop werk, en ik kan me voorstellen dat je daar nu nog geen zin in hebt (ik bouwde er één per week op jouw leeftijd :lol: ). Probeer bij de volgende eens de naad op het dak weg te halen, dat scheelt echt een héle hoop in de aanblik van het model. Hoe ik het doe:

1. Romphelften dichtlijmen, en niet te zuinig doen met de lijm (Revell contacta, met het naaldje). Niet teveel lijm op één plek want het tast het plastic aan, maar het mag er best lekker dik op zitten. Het laat het plastic letterlijk smelten (chemisch) waardoor de romphelften in feite aan elkaar gelast worden. Ik zet er na het lijmen vaak zelfs nog een extra streepje lijm overheen, gewoon flats over de lengte van het dak.

2. Goed laten drogen! Minimaal een dag.

3. Neem een scherp mesje, liefst zo'n halfronde scalpel, en zet deze haaks op het dak. Schraap een paar keer over de lengte van het dak heen en weer zodat je er krulletjes plastic af schaaft. Nu is de naad al een stuk minder zichtbaar.

4. Gebruik je al plamuur? Zo ja: breng een streepje aan over de hele rompnaad, niet te dik, en druk het goed aan met een natte vinger.

5. Ook dit weer goed laten drogen, halve dag.

6. Schuur de meest grove plamuurresten af met schuurpapier nr. 200 o.i.d (dat is de grofheid, ofwel de hoeveelheid zandkorreltjes per vierkante cm) gewoon wat je in de schuur van je vader vindt. Niet te lang doorgaan, dan bekras je het plastic.

7. Zodra het enigszins glad is werk je de boel af met waterproof schuurpapier, dit kun je gewoon in de bouwmarkt halen. Deze hebben grofheidnummers van 500, 1000, 2000 of soms zelfs hoger. Er zitten vaak verschillende in één pakketje. Nu lekker de boel afschuren onder de kraan. Het water zorgt ervoor dat het schuurwerk veel strakker en gladder wordt, én je spoelt alle schuurstof gelijk weg.

Het lijkt zo op deze manier meer werk dan het is hoor! Als je er een beetje handigheid in hebt gekregen is de naad op het dak in een kwartiertje verdwenen, droogtijd niet meegerekend.

Succes!!

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ohja, dat was punt één.. Volgende dat ik wilde zeggen gaat over de afplakrandjes van de verf:
de lijn opzich ziet er strak uit, dat betekent dat je goede afplaktape hebt gebruikt. Wel vind ik de rand erg dik. Dit kun je voorkomen door de verf er, zeker langs de tape, niet te dik op te leggen. Nu is dat wel lastig met wit, omdat dat zo slecht dekt. Ook scheelt het een hoop als je de tape er al af haalt als de verf nog niet helemaal droog is, wel oppassen dat je geen vlekken maakt natuurlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2015 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
Citaat:
De decals zitten er inderdaad strak en recht op!

Paar puntjes waar je op kan letten volgende keer:

-De naad over de romphelften. Alle naadjes wegwerken voordat je de boel in de verf zet is een hoop werk, en ik kan me voorstellen dat je daar nu nog geen zin in hebt (ik bouwde er één per week op jouw leeftijd :lol: ). Probeer bij de volgende eens de naad op het dak weg te halen, dat scheelt echt een héle hoop in de aanblik van het model.:


ik ga het zeker proberen bij het volgende model, zal de A 350 zijn of de A380, denk ik. Jelle, heb jij al eens de a380 gedaan/ is deze moeilijk? zitten er veel fouten in?
de filler is voor dit model niet aanschaft vanwege geldkosten... ik krijg niet zo gek veel zakgeld en ook voor andere dingen moet er gespaard worden?...
(geen idee waarvoor :roll: )oh ja, wat staat hier niet in de kast aan diecast-vliegtuigen.... Haha, ik zit te zeuren... er zijn mensen die niet eens een huis hebben om in te bouwen(nee, nee, slapen en leven..... :mrgreen: 0 ) laat staan modelbouw...
Bedankt, heb op de decals erg zitten zwoegen!
maar je kunt toch zeker zeggen dat deze beter is dan mn 737?? overigens: deze kit is extreem makkelijk, maar ik heb me alleen wat moeilijkheden op de hals gehaald.. zoals flaps en een ander schema.
tot mijn grote spijt is trouwens de achterste Cargo door gebroken, iemand een tip of decal over??


Laatst bijgewerkt door KOEN2 op zo 13 dec, 2015 11:38 am, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2015 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
TheFlyingDutchman schreef:
Ohja, dat was punt één.. Volgende dat ik wilde zeggen gaat over de afplakrandjes van de verf:
de lijn opzich ziet er strak uit, dat betekent dat je goede afplaktape hebt gebruikt. Wel vind ik de rand erg dik. Dit kun je voorkomen door de verf er, zeker langs de tape, niet te dik op te leggen. Nu is dat wel lastig met wit, omdat dat zo slecht dekt. Ook scheelt het een hoop als je de tape er al af haalt als de verf nog niet helemaal droog is, wel oppassen dat je geen vlekken maakt natuurlijk.


ik heb zeker de
Citaat:
tape er al afgehaald
voordat de verf was gedroogd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2015 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Haha, het is ook lastig hoor, modelbouwen op een klein budget. Daarom had ik de plamuur ook als optie erbij gezet, want ook zonder plamuur kom je een heel eind!

De Revell A380 is niet echt moeilijk om te bouwen. Wel is het belangrijk dat je genoeg geduld hebt om het landingsgestel te laten drogen voordat je het volle gewicht erop zet. Ook is het raadzaam om de bodemplaat van de romp er pas in te lijmen nadat je de romphelften hebt samengevoegd EN de vleugels hebt vastgezet. Op deze manier kun je de lijmbevestigingen van binnenuit nog extra verstevigen!

En ja, de 787 ziet er zeker beter uit dan de 737! 8) Als je jezelf bij elk model zoveel verbetert dan mogen we mooie dingen van je verwachten :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2015 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
TheFlyingDutchman schreef:
Haha, het is ook lastig hoor, modelbouwen op een klein budget. Daarom had ik de plamuur ook als optie erbij gezet, want ook zonder plamuur kom je een heel eind!

De Revell A380 is niet echt moeilijk om te bouwen. Wel is het belangrijk dat je genoeg geduld hebt om het landingsgestel te laten drogen voordat je het volle gewicht erop zet. Ook is het raadzaam om de bodemplaat van de romp er pas in te lijmen nadat je de romphelften hebt samengevoegd EN de vleugels hebt vastgezet. Op deze manier kun je de lijmbevestigingen van binnenuit nog extra verstevigen!

En ja, de 787 ziet er zeker beter uit dan de 737! 8) Als je jezelf bij elk model zoveel verbetert dan mogen we mooie dingen van je verwachten :brouw:


haha, bedankt!
hier de volgende sexy foto met de tekst
Hey baby, wanna date? :lol:
hij is bijna af, alleen nog de rechter registratie op de front gear
hij staat niet op zijn neus, 3 mm erboven, met de dry fit was dit niet zo. het sond neit in de bouwbeschrijving, anders zou die denk ik van de stand afdonderen.


even een sneak peak (sneak peek? sneek peek??)
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
oei, in het groot zijn die foto's wel erg onscherp.... ik zal er nog meer maken met mijn camera
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 dec, 2015 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hey Koen,

Gefeliciteerd met een aardig strakke Dreamliner! Ik denk dat je zelf kritisch genoeg bent om de minpuntjes te vinden en daar bij je volgende modellen op te letten. Ik ben in elk geval heel benieuwd :)

Wat voor witte verf heb je gebruikt en hoe heb je het aangebracht? Het lijkt wat cremekleurig te zijn?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 dec, 2015 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 17:03 pm
Berichten: 66
TheFlyingDutchman schreef:
Hey Koen,

Gefeliciteerd met een aardig strakke Dreamliner!

Wat voor witte verf heb je gebruikt en hoe heb je het aangebracht? Het lijkt wat cremekleurig te zijn?



dankje! voor alle verf behalve het wit is revell verf (email) gerbuikt, voor de wit een spuitbus van de action(en ook dat zal ik nooit weer doen, hoor :oops: :lol: deze heb ik 5-6 -7 zeeer dunne lagen eroverheen gespoten, lijkt ie te dik ofzo? Het komt iig naar mijn mening niet in de buurt van een mooie wit. wat is een vervanging hiervan, vaak gehoord van MOTIP, maar het schijnt dat deze 9 euro zijn? of was het Tamiya?
de scheiding van voor rechts van blauw-wit is niet recht, maar ik ben BTW erg blij met de 26decasl, je heoft ze neit uit te snijden en laten meteen goed los, al na een seconde in het water. betere foto's komen, heb ze net gemaakt, maar het is al te donker...
ik ben nu nog bezig met een titanic op schaal 1:200 waarvan ik de KLAAR foto's nog zal posten op een verslag dus de volgende duurt nog wel even :lol:
het komt waarschijnlijk ook door een lamp

koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement