Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2015 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Tijd om stilletjes aan een nieuw project te beginnen want het einde van de 767 en 737 nadert gestaag.
In de fotoalbums van mijn ouders blijkt dat we vroeger eens met een Airbus A300 van Sobelair hebben gevlogen.
Tiens, had Sobelair dan een Airbus A300?
Na wat zoeken en googelen blijkt dat ze in de 2de helft van de jaren 90 tijdens de zomer telkens een A300 van TransAer huurden.
De bedoeling is met dit project om er de A300 EI-CJK van te maken, dus het toestel met de mooie zwarte lijn op de romp.
Voor de decals ga ik degene gebruiken die bij de DaCo kit zitten en de letters van Sobelair komen van een andere decalsheet van een 767.
Ik heb wat foto's gemaakt van de kit die er heel goed uitziet plus ook de foto die mijn ouders vroeger gemaakt hebben op het vliegveld van Malaga.

photo 335734
photo 335735
photo 335737
photo 335736


Laatst bijgewerkt door Veleno op zo 22 mei, 2016 16:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
Leuk nog es een Skyline model te zien!
Zelf had ik de 737-400 (die zonder winglets) gekocht en er een SNBA versie van gemaakt. De neus heb ik wel moeten hermaken want door een verkeerde kwakje lijm... Neus leek wel van zeildoek... Let dus goed op met lijmen voor het gewicht want plastic is een tikkel gevoeliger dan de gebruikelijke polystyrene.


Ben wel benieuwd naar je brouwwerk, ga ik zeker volgen!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Inderdaad, ik heb dat ook al voorgehad dat het net lijkt of het plastic na verloop van tijd oplost en net de Alpen lijkt van buitenaf!
Het bouwen van die toestellen brengt het verleden toch wel terug naar boven :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk en onverwacht onderwerp. De A300 vind ik vooralsnog het meest geslaagde ontwerp van Airbus. Overigens is deze kit de Airfix A300 in een andere doos. Ik verwacht niet dat het plastic anders is, het is namelijk wit net als de Airfix A300. De 737's zijn grijs en voelen anders aan.

Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 21:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ik heb vroeger met de Sobelair A300 richting Malaga geweest en ook met het inmiddels opgedoekte MNG Airlines Pax (vliegen enkel nog cargo dacht ik).
De A300's zijn krachtige beestjes en van wat ik me nog herinner van de MNG A300 was dat die toch heel wat beenruimte hadden.
Spijtig dat ze de toestellen niet meer maken zoals vroeger, nu telt alleen nog zoveel mogelijk opbrengsten krijgen (lees zoveel mogelijk passagiers aan boord)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2015 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Enkele onderdelen zijn al aan het drogen zoals de motoren en de vleugels waar de pasvorm eigenlijk heel goed is.
De romp is wel een heel ander verhaal, de rechterhelft straat vrij krom waardoor het bijna onmogelijk is om hem mooi dicht te krijgen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2015 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Dit is dus het probleem waar ik mee zit.
Vooraan past de romp vrij goed maar achteraan is het een ramp, vlak voor de staart wilt hij niet passen.
Als je ik dit dan wat passend druk, dan wordt de pasvorm onderaan terug slechter.
Wat me echter wel opvalt is dat er heel veel spanning op de delen zit als deze wat aan elkaar zitten.photo 340812
photo 340811
photo 340810
photo 340809

Ik wil dan ook eerst zeker weten dat hij wat goed aansluit alvorens ik de deuren begin bij te werken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 13:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Een kleine vordering, het is me gelukt om de romp wat passend te maken.
Ik heb er gewoon kokend water overheen gegoten in een badje van zeer heet water, paar minuutjes laten intrekken en hij was wat plooibaar.
Natuurlijk is het niet perfect passend want er moet hier en daar nog flink geschuurd en geplamuurd worden.
De motoren hebben hun eerste schuurbeurt gehad, welliswaar zonder enig plamuurwerk.

photo 342101
photo 342100
photo 342099
photo 342098
photo 342097
photo 342096


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 15:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Leuk project weer! Het is inderdaad een reboxed Airfix A300. Ik heb de Airfix variant en die ziet er hetzelfde uit.

De decals zien er trouwens weer prachtig uit. Ik zag bij DACO net dat je de details en corogard ook los kan bestellen, dus dat ga ik maar eens snel doen dan :lol:. Ik wil deze nog een keer gaan maken in de kleuren van Transavia. Ik volg dus met plezier je verslag, hopelijk kan ik er nog iets van leren als ik aan de mijne begin!

Leuk die foto trouwens! Altijd tof om een vliegtuig te bouwen met een persoonlijk verhaal :)

Succes met de bouw!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 15:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Leuk project weer! Het is inderdaad een reboxed Airfix A300. Ik heb de Airfix variant en die ziet er hetzelfde uit.

De decals zien er trouwens weer prachtig uit. Ik zag bij DACO net dat je de details en corogard ook los kan bestellen, dus dat ga ik maar eens snel doen dan :lol:. Ik wil deze nog een keer gaan maken in de kleuren van Transavia. Ik volg dus met plezier je verslag, hopelijk kan ik er nog iets van leren als ik aan de mijne begin!

Leuk die foto trouwens! Altijd tof om een vliegtuig te bouwen met een persoonlijk verhaal :)

Succes met de bouw!


Ik denk dat dat eerder andersom is :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement