Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:roll: Waarom interesse in ook Hongaarse burgerluchtvaart, naast de (Air France) KLM?

Tja, wat zal ik zeggen.
Een verre voorvader kwam uit Hongarije;
mijn ex was een Hongaarse;
Het is weer eens iets anders dan de meestal door de kit-fabricant voorgestelde versie :?:

Plus dat in het beginjaren van de Hongaarse burgerluchtvaart, de maatschappij haar eerste vliegtuigen via KLM bestelde bij A. Fokker.

Mijn interesse blijft ook alleen bij Air France KLM en MALÉRT/MASZOVLÉT/MALÉV. Af en toe doe ik een zuster van Air France of KLM bijvoorbeeld:
Op mij lijstje staat o.a. ook nog een Nord 2502 Noratlas van U.A.T., en een Boeing 707 van Transavia.

Het is een lastig project omdat ik van deze versie van de Savoia Machetti niet veel technische tekeningen vinden kan.
Ik wel al begonnen met het maken van technische tekening in AutoCAD, dat gaat langzaam vanwege de schaarse informatie.
Voordat ik begin met bouwen wil ik een overzicht hebben op tekening, ik wil niet voor verrassingen komen te staan.

Laat je vooral niet opjagen. Neemt bij alles de tijd, en meet minsten drie maal voordat je iets doet. Per slot van rekening ben je ook maar
een mens. Een foutje is zo gemaakt, maar lastig te herstellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2015 9:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Weer een heel leuk onderwerp! Er zijn toch meer leuke vliegtuigen in 1:72 dan ik dacht. Vacuform is ook weer eens wat anders. Ik heb ooit een ERJ-135 in 1:144 gemaakt met een Vacuform romp. Als je weet wat je doet is er zeker iets moois van te maken, maar ik vind het niet de meest gemakkelijke vorm van modelbouw. Ik ga je verslag met plezier volgen!
Scale72Modelking1984 schreef:
mijn ex was een Hongaarse..
Haha dat herken ik! Mijn vorige vriendin was een Russische. Daar komt mijn voorliefde voor Russische toestellen vandaan!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2015 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag naar de Luchtvaart Hobbyshop gefietst voor een nieuw potje Humbrol Clearfix. Daarnaast heb ik, omdat hij in de aanbieding was, een Italeri S.M.82 Canguro kit gekocht.
Deze zal ik als donorkit gebruiken voor mijn Broplan, Savoia Marchetti S.M. 75. Omdat ik maar enkele delen gebruik zal ik van deze kit geen foto's maken.
In plaats daarvan vertel ik het tijdens de bouw van mijn Broplan kit wat ik uit de Italeri kit heb gebruikt.

Binnenkort, wanneer ik mijn bestelling van modelbouwverf ontvangen heb, ga ik weer verder aan de C-160. In de tussentijd staan de verschillende projecten even op een zeer laag pitje.
Het verslag van de Lockheed L-14 zal ik tegen die tijd, dat ik met de C-160 verder ga, ook updaten.

Tot die tijd ben ik meer bezig met zorgen dat ik mijn Auto-rijbewijs behaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement