Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Hallo allemaal!

Ik was er twee dagen wegens werk tussenuit.
De bovenkant is netjes afgewerkt zoals aangegeven met verdunde verf, bedankt daarvoor!!

Ik heb de decals geprobeerd met heet water en het lukte inderdaad.
Van een webshop heb ik waar ik nog wat bouwsetjes kocht ook revell decall aangekocht van revell. Andere decall vond ik daar niet (alles gebeurt helaas on-line, en belgie krijgt bij meeste webwinkels 10€ verzending, dus ik moet aankopen bundelen), als het niet goed werkt ga ik de andere suggesties proberen. (microsale/Humbrol)

De Revell Decal is voor voor de decals of na de decals?

Ik dank zowel Scale72Modelking1984, subbuster, en de andere ook uiteraard voor hun meningen, advies en tips!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2015 13:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Je bedoeld Revell Decall soft?

Je kan er een drupje op doen en dan de decal aanbrengen, dan een watte staafje de luchten D-s eronderuit vegen, en dan dun een laagjes D-s over de decal aanbrengen. Dan werkt het zowel als hecht middel en softner zodat de decal in de paneel naden vloeit. Dit geld ook voor de Humbroll variant :wink:

Maar pas op dat je overtollige vloeistof weg moet halen met een tissue/ keuken papier o.i.d. want het kán de lak aantasten( het laat wat lichte plekjes achter als je het niet weghaald).

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Succes :brouw:
Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2015 13:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Dat zal dan voor maandag of dinsdag zijn als het aankomt.

Album:
https://modelbrouwers.nl/albums/album/11297/


Iemand een idee hoe ik de decals aan de neus mooi krijg?
Decals aanbrengen lukte wel, maar dat dit kistje zo lange heeft hielp niet echt.

De 747 heeft nog wat afwerking nodig..


photo 334575
photo 334576
photo 334577
photo 334578
photo 334579


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2015 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Voor zover ik heb kunnen vinden op YouTube en dergelijke verwerk je Revell Decalsoft op een andere manier dan Humbrol Decalfix. De comment van vliegtuigfan is deel juist. Alleen, Humbrol Decalfix gebruik je in plaats van kraanwater. Bij grote decals, waar veel decalfix voor nodig zou zijn. Gebruik je naast de decalfix, ged. water.

Als ik het goed heb gezien is Revell ook dikker, als een soort lijm. Dat je op de plek aanbrengt waar je de decal wilt plaatsen.

Decalfix laat je net als verf drogen. Zoals ik al eens eerder heb uitgelegd. De decalfix werkt op de volgende manier:

1. Verhoogt de plakkracht van de decallijm op het papier.
2. Maakt de decal week (net zoals water een gelatineblaadje week maakt)
Het is daarom belangrijk dat je er niet tijdens het drogen aan zit.
3. Maakt een klein laagje op van de verf of lak week.

Wanneer de decalfix gedroogd is zit het gehecht aan de verflaag eronder, en ziet het eruit alsof je het erop geschilderd heb. Decalfix laat geen witte waas achter en beschadigd de lak niet. Mits je het rustig laat uitdampen, zodat de verf weer hard kan worden.

Wanneer je de decalfix met een keukenpapiertje gaat verwijderen, zul je uiteindelijk meer decalfix moeten gebruiken om het gewenste effect te krijgen.

Ik hoop dat je dit filmje gekeken van humbrol gekeken hebt.
http://www.humbrol.com/uk-en/decalfix-125ml-bottle.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 okt, 2015 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
De decals zitten er goed op :D

En dat plekje op de neus kan je wel bijwerken als je de decalsoft binnen hebt.

Ik heb alleen een tip/idee: voorop de motoren heb je zilver geschilderd, je kan daar ook zwart opdoen om zo het effect te krijgen dat de motor wat diepte heeft. En dan de ronde randjes wel zilver laten. Dan zien ze eruit net zoals op het doosje.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 17:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Dank je!

Ik heb vandaag alles binnen gekregen.
Vanavond maak ik de neus en ik ga de motors inderdaad eens wat zwarter maken. Voor de diepte.

Zijn er eigenlijk nog bouwsets van civiele vliegtuigen met deze schaal? 1:450 ik vind er geen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Hallo Chaser,

Koop alsjeblieft een model in 1/144 ik weet zeker dat je daar veel meer plezier van hebt. Dit model ziet er echt niet uit. De motoren hangen op de grond. En er zit geen gat in. En het landingsgestel is een stokje.

Wat helemaal niks af doet aan jouw eerste brouwkunsten! Dat blauw zit er toch spectaculair goed op voor een eerste keer.

Ik laat even aan de andere brouwers over welke doos misschien voor jou geschikt is. Wellicht een A320 in een 'simpele' kleurstelling? Ik lees ook overal dat de nieuwe modellen van airfix te gek zijn mocht je ook in militaire kisten geïnteresseerd zijn.

Ga vooral ook door met modelbrouwen, volgens mij heb je er wel erg veel plezier in. Lees vooral een brouwverslag door van een toestel wat je aanspreekt. (met de zoekfunctie hierboven) en doe het lekker na. Zo ben ik ook hier begonnen.

Viel spaB

Lex

edit: dit vind ik een heel fijn en duidelijk verslag: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=42088

Laat je nou niet afschrikken door de kunsten die Ashley hier vertoont, dat kunnen maar weinig mensen. Ik ook niet. Maar het is wel erg leuk om naar te kijken en/of na te doen :D :brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Hey ph-adk!

Bedankt voor je info en support!

Momenteel heb ik voor 150€ heel veel revell 1/144 militaire jets.
Wat ik ook al heb liggen in een 1:144 concorde, een vliegtuig waar ik als kind verliefd op was.
Ik priel wel graag en hoewel het vliegtuig inderdaad niet zo 'mooi' uitziet is het een maat die in mijn kast past. En heb ik er zoals je zei veel plezier mee gehad.
En budgettair (deze koste maar +/- 5€) moet het ook passen.

Ik zal je raad wel ter harte nemen en kijken hoe mijn concorde gaat. Het zou wel leuk zijn als ik alles in 1:144 heb. Aangezien alle dozen die ik aangekocht heb deze schaal hebben.


Nogmaals bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2015 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Er zijn op zich kits van airliners te krijgen in schaal 1:400, deze worden door het merk Dragon gemaakt in de lijn Wings.

Deze modellen zijn weer gedetailleerder dan die je nu van Revell gemaakt heb. Echter zijn deze modellen met +/- 50 Dollar wel erg prijzig, of je moet op ebay geluk hebben dat je een z'on kitje voor een goed prijsje kan vinden.
Maar het is wel lastig om dit soort kitjes te vinden, ik vond ze door op Dragon wing 1/400 te googelen.

Ik dacht dat vroeger Hasegawa ook z'on soort lijn had van 1:400, vraag me wel af of ze ooit in europa verkocht zijn.

Hier de link naar Dragon Models: http://www.dragon-models.com/d-m-releases.asp?tl=DRW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement