Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Kwam er inderdaad bij het maken van de foto achter dat ik iets was uitgeschoten met het geel maken van de spinner. :roll:
Dat spettertje geel op de propeller hoort er dus niet. Goed gezien SpeedAS. :brouw:

Intussen is dat al opgelost, maar dat zul je wel bij komende foto's wel zien.
Moest wel opletten dat het zilver niet op de achterkant van de prop kwam, de achterkant is namelijk zwart.

Een dezer dagen zal ik de rest van het toestel verven.
Heb in tussen al mijn airbrush spul in huis en een snelkoppeling op de luchtslang en airbrush aangebracht.
Nu kan ik tussendoor ten minste mijn airbrush schoon maken, zonder dat daarbij mij tank helemaal leegloopt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag een aantal lagen gele verf op de Texan/Harvard aangebracht. Helaas nog niet klaar, maar hoop van het weekend foto's te kunnen maken met een mooi geverfde Texan.

Wilde eigenlijk in ieder geval het geel af te hebben, maar helaas, kreeg tussendoor een probleem met mijn airbrush. Ben dus een tijdje bezig geweest weer verf uit mijn brush te krijgen, gelukkig werk hij nu weer.
Nu ga ik naar bed, mogen ga ik weer verder met airbrushen.

Hopelijk komt de Texan dan wel af. Met een beetje mazzel kan ik van het weekend decals plakken. :) Zal voor die tijd wel een paar plaatjes schieten.


Vintage Jet schreef:
Scale72Modelking1984 schreef:
De reproductie van foto's doe ik niet via de computer maar via de camera. De camera zet ik eerst in de zwart wit stand, en vervolgens in de kleurstand. Een computer komt er niet bij te pas.
Dan schiet ik vervolgen meerdere malen, op verschillende standen met en zonder flits. Vanuit die foto's kun je vervolgens leuke dingen ontdekken.
We hebben wel vaker discussies over kleuren gehad, zeker over de zwart/wit periode (wat fotografie betreft). Maar wat we hier met elkaar maken is niet de realiteit.
Het is een schaalmodel van de realiteit en die verschaling kan heel goed ook voor kleuren gelden. Daarom is, in mijn ogen, de belangrijkste regel: "als het er goed uitziet, dan is het goed genoeg".
Zeker als het brouwwerk uit handen van een vakman/vrouw komt.
Over brouwen gesproken... Het is niet aan mij om je te bekritiseren Ben, maar ik zie je diepe analyses doen, veel kopen en plannen maken voor nieuwe projecten. Hoe staat het met de lopende projecten?

:brouw: VJ


Ben in bij deze dus bezig met het verven van het toestel, en hoop dus dit weekend met de decals aan de lag te kunnen.
Daarnaast ben ik tussen de het laten drogen van de verf, verder aan het bouwen aan de C-47 camouflage en de Saab 91D Safir, de laatste is de Safir van de groepsbouw 'Trainers'.

Zoals ik het eerde al zij heb ik vorige week een kit gevonden om de Transall verder af te kunnen maken, dus wanneer ik de ruimte heb zal ik dat project ook verder afbouwen.

In de komende periode wil ik eerst de volgende modellen afmaken:
- de North American T-6 Texan;
- de drieluik Douglas PH-ALI, PH-TAZ en PH-TCY (DC-3, C-47).

Wanneer die modellen klaar zijn zal ik bekijken welke model ik daarna afmaak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Begrijp me niet verkeerd Benjamin; dat was niet om lelijk te doen. Ik denk alleen te merken dat je je focus voortduren verlegd waardoor je niet meer toekomt aan het afronden van een project. Dat is vanzelfsprekend je goed recht, maar ik vind het wel jammer omdat ik je enthousiasme en de kwaliteit van je brouwsels zo waardeer. Keep up the good work!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vintage Jet schreef:
Begrijp me niet verkeerd Benjamin; dat was niet om lelijk te doen. Ik denk alleen te merken dat je je focus voortduren verlegd waardoor je niet meer toekomt aan het afronden van een project.
Dat is vanzelfsprekend je goed recht, maar ik vind het wel jammer omdat ik je enthousiasme en de kwaliteit van je brouwsels zo waardeer. Keep up the good work!

:brouw: VJ

Moet bekennen dat het bij mij wel een beetje zo overkwam. Ik ben soms ook een beetje een dromer, en dan droom ik over komende brouwsels.
Soms schrijf ik het zelfs op in dit forum, dat betekend niet dat ik er gelijk ook aan begin, hoogstens dat ik de dingen bij elkaar spaar die ervoor nodig zijn zoals kitjes.

Wat het Fokker F.VIIa/F.VIIb verslag betreft, zat ik eraan te denken om alvast een deel van mijn onderzoek door middel van een van de verslagen te pubiceren.
Maar na overweging, heb ik besloten eerst het verslag in Office goed op papier te zetten, voordat ik het op dit forum zet. Dus dat is voor de toekomst, de modelkits heb ik al een tijdje, maar ben ze nog niet aan het bouwen.

Nu aangaande dit bouwsel.

Ik heb zojuist de laatste laag verf aangebracht, en ben niet echt tevreden. Mijn kleurstaaltjes zijn beter gelukt, maar om alle verf er weer af te halen zie ik ook niet zitten.
Ik doe het er maar mee, ook gezien dat het een van mijn eerste brouwsels betreft, en ze toch eens af moet komen.

Als hij vanavond droog is zal ik haar afwerken zodat ik er morgenmiddag een foto van kan maken, daarna zal ik met de decals verder gaan. Ben bang dat het eindresultaat, niet naar mijn tevredenheid is.

We zullen zien. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Scale72Modelking1984 schreef:
Moet bekennen dat het bij mij wel een beetje zo overkwam.

Sorry dat het zo overkwam; het was positief bedoelde kritiek.
Scale72Modelking1984 schreef:
na overweging, heb ik besloten eerst het verslag in Office goed op papier te zetten, voordat ik het op dit forum zet.

Goed plan.

Voor de rest; laat je dromen vooral niet afnemen. Met een beetje focus kun je ze ook realiseren en dat wens ik elke brouwer hier toe.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2017 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dan nu een paar kiekjes van mij vorderingen tot nu toe.

photo 404962 photo 404961

photo 404959 photo 404963

Het geel zit er niet zo strak op als ik gewild had, maar sinds dit de eerste is die ik met de airbrush heb gedaan na zeker 10 jaar uit het modelbouw
te zijn geweest, zal ik maar niet klagen.

De volgende is beter. :)

Gisteravond had ik er al een paar gedaan, na de afwas zal ik verder gaan met de decals erop plakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2017 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Geel is ook een lastige kleur, net als rood. Welke kleur primer heb je eronder? Het lijkt wat grijs door te schijnen. Maar als je een wash toepast en de panel lines inkleurt zal het niet misstaan. Het waren natuurlijk al oude beestjes toen ze bij de RLS vlogen. En daar werden ze ook nog een flink afgeragd (gezien het hoge aantal incidenten met RLS Texans. De PH-UBD ging zelfs verloren bij een ongeluk in 1950). Goed om progressie te zien. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ga je na de decals nog een varnish spuiten?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2017 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Nu ik weet hoe deze verf reageert, zal het de volgende keer dat ik deze gele verf gebruik er rekening mee houden, dan zal het resultaat minder vlekkerig zijn. Het verfstaaltje, dat ik van de kleur heb gemaakt, is wel goed egaal van kleur.

Dit model ga ik na decals voorzien van een dunne laag clear, daarna afmaken met antennes en wielen en zo.
Wanneer ze klaar is doe ik haar in een dispay case, dan is ze veilig en wordt het niet stoffig.

Misschien maak ik haar t.z.t. vies, maar dan zou ik eerst weathering poeders moeten kopen.
Ik zou haar o.a bij de uitlaat lekker vies willen, maar dat is dan voor later.

Bij de volgende foto's zal ik ook een foto maken van de kleur staaltjes die ik heb gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2017 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Vind het vanaf de plaatjes meevallen. Niet egaal geel? Ach, in het echt verkleurde het ene deel ook anders dan het andere deel. Nu leeft het een beetje 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 RLS T-6 Texan
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 1:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Woensdagmiddag ben ik bij Sjaak's Hobbyshop in Leiden geweest, en heb een paar potjes Vallejo Metal Color, Humbrol Clear Satin en Matt en een Display Case voor de Texan gehaald.
Donderdag zal ik de ondergrond maken voor in de display case, waarop ik de T-6 Texan plaats, ik heb al een stukje karton op maat gesneden, en zal morgen het eerst aarde-bruin maken.
Wanneer dat droog is hier en daar wat grasflakes om er zo een grasveldje van te maken, waarop ik dus de T-6 op kan zetten wanneer ik het toestel in de case plaats.

Tegen die tijd zal ik een paar foto's maken van hoe het toestel is geworden. Tegen die tijd zal beeïndig ik het verslag ook, en zullen dat dus ook de eindfoto's zijn.
Voor die tijd zal ik nog een foto aan het verslag toevoegen van de dispay case :brouw:

_ donderdag 23 maart, 2017 12:00 pm _

Hierbij nog een foto van de dispay case

photo 405347


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement