Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:D Vorige week, 29 september ontving ik mijn bestelde Revell kit van de C-160 Transall in schaal 1:72, waarvan de de civiele Air France Transall van zal maken. Een maandje daarvoor had ik al bij de Luchtvaart Hobbyshop decals van o.a. deze kist gehaald en van de 1:72 MALÉV Tupolev Tu 143.

De dag erna begon ik met wat voorbereidende dingen van deze kit. Ik stond versteld van de afmeting van deze kist. Had ik toch altijd gedacht dat een Hercules groot was. :shock:

Onderdelen die ik al aan elkaar kon plakken zijn al aan elkaar geplakt. De vleugels (inclusief motorgondols en propellors), cockpit, en andere kleine deeltjes die ik aan elkaar kon plakken. Nu staat het even stil totdat ik de juiste kleur verf heb voor het interieur.

De bodemplaat van het transportruim heb ik eerst zwart gespoten met primer, waarna ik het met Humbrol Acrylic 56 (Aluminium :?: :? ) gekleurd heb. En afgelakt met lak om het metaaleffect te verhogen.

Zodra ik een werkende camera heb zal ik foto's van mijn project C-160 maken.

De buitenkant maak ik wit en lichtgrijze buik en aluminium vleugels met grijze loopvlakken en zwarte de-icingstrips. de oude Air France livery, die met de dubbele donkerblauwe streep en de haaienvin op de staart. Ik hoop dat je er een plaatje van kunt maken, maar ik beloof jullie dat ik zodra ik weet hoe ik foto's erbij kan plaatsen er foto's bij plaats.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 17:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Deze heb ik in een grijs verleden ook eens gemaakt, ik vond toen dat er een hoop wielen aan hangen. Maar we vragen inderdaad wel dat je tegen morgen probeert om al minstens wat introplaatjes in je verslag te zetten. Daar heb je geen camera voor nodig, al moet je je die wel dringend aanschaffen om je verslag te maken, velen doen dat tegenwoordig met hun GSM. Open de folder "albums" hier bovenaan en gebruik daar de knoppen om een album hierover aan te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 331635

Alvast voor degene die er geen plaatje van kan maken, een plaatje van hoe zij moet woorden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Scale72Modelking1984,

Wat een leuk en origineel onderwerp. Ben heel benieuwd naar het verslag en het resultaat.
Veel succes en plezier met de bouw!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2015 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Alvast een plaatje van de Revell kit die ik bouw.

photo 331772

Volgens de informatie op de doos is de vogel 450 mm lang en heeft ze een span van 555 mm.

Vandaag heb ik een tweedehands camera gekocht, moet alleen nog even wachten op de levering van de acculader. Ik hoop, wanneer ik die heb, voor het weekeind, anders begin volgende week, foto's te kunnen plaatsen van de vorderingen van deze kit.

Dan zal ik ook verslag maken van mijn andere vliegtuigen, in schaal 1:72, waarmee ik bezig ben.
O.a. de KLM Convair CV 340 en de Lockheed 14 Super Electra.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2015 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Scale72Modelking1984 schreef:
Dan zal ik ook verslag maken van mijn andere vliegtuigen, in schaal 1:72, waarmee ik bezig ben. O.a. de KLM Convair CV 340 en de Lockheed 14 Super Electra.

Dat is zeer welkom in dit rustige, maar o zo leuke hoekje van dit forum. Ik kijk er in elk geval naar uit!

grtz VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2015 3:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Even terugkomend op wat ik in het begin heb gezegd, i.p.v. Tu 143 is het natuurlijk Tu 134.

Misschien is dat wel een project dat ik na deze ga bouwen, de MALÉV Tupolev Tu 134 in 1:72. Of zouden jullie eerst een andere vliegtuig willen zien?

Ik heb een aantal op mijn lijstje staan:
1:72 KLM Boeing 737-200;
1:72 KLM Douglas DC4;
1:72 KLM Luchtvaartschool Piper PA-28 Charokee PH-VLK "City of Eelde";
1:72 MALÉRT Junkers Ju-52;
1:72 MALÉV CRJ-200;
1:72 U.A.T. Nord 2502 Noratlas;
1:72 Air France Concorde (in oude Air France kleurstelling);
1:72 MALÉV Lisunov Li-2.

Wanneer jullie in een van deze veel interesse in hebben mogen jullie het me laten weten. :?: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2015 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Ik zeg: de nord 2502. Lekker bijzonder :mrgreen:
Maarum kom maar eerst op met die foto's van de transall. Ben toch wel heel benieuwd hoe het er uit ziet. Hopelijk heb je snel die acculader binnen :wink:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2015 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
De Nord 2502 Noratlas is inderdaad een leuk project waar in naar uitkijk om te maken. Maar dat geld voor alle toekomstige projecten op mijn lijstje, die langer is dan wat ik hiervoor heb opgenoemd. De Nord 2501/2502 is een kit van Heller, waarbij ik de decals zelf zal moeten maken. Iets wat niet alleen voor deze kit geld maar ook voor de kits van BPK, wat de Boeing 737-200 en CRJ 200 levert. Persoonlijk zal ik aan alle een plezier hebben. Ik zal jullie interesse zeker meenemen in een volgend project.

Maar nu terug naar 'die grosse dame', de C-160 Transall, van Air France / La Poste.

De cockpit en neuswiel-bay, aan elkaar 'geplakt', maar nog niet beschilderd
photo 332099 photo 332100 photo 332101 photo 332102 photo 332104 photo 332105

De vloerplaat van het cargoruim geschilderd.
photo 332098 photo 332097

Word vervolgt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2015 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi fotohokje heb je zo. Speciaal hiervoor gemaakt?

Maar het gaat natuurlijk om de kit. Mooi dat je toch een hoop meer detail kwijt kan in deze schaal. Het ziet er netjes uit zo dus dat wordt een cockpitje.

Succes, ik ga 'm volgen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement