Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2015 10:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Even nog een kleine update. De motoren zijn nu helemaal geschilderd en ik heb wat lichte weathering aangebracht. Tevens alvast de cockpitramen aangebracht, aangezien dat nodig is om de rode cheatline goed uit te lijnen. Die laatste moet her en der trouwens wel bijgeknipt worden, want helemaal accuraat is hij niet...

photo 343127

Het begint in ieder geval al op een vliegtuig te lijken.

Wordt vervolgd!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Het decal werk is inmiddels begonnen! Nog best een klus aangezien de decals aan de voorkant niet kloppen (de rode cheatline loopt langs de cockpit ramen heen). Dit moet dus bijgeknipt worden. Ook is het vanwege de positie van de motoren niet mogelijk de cheatline in één keer aan te brengen met moet dus opgeknipt worden. Ook kwam ik er bij mijn vooronderzoek achter dat er een zwarte lijn op de vleugels loopt (langs de leading en trailing edges). Deze zat niet bij de decal sheet en heb ik dus zelf moeten maken (deze zijn nog niet aangebracht op het model overigens).

photo 343285

En hier de status op dit moment:
photo 343286

Het begint al op te schieten....

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zo dat ziet er heel mooi uit :brouw:
Hoe heb jij de intake van de motor gemaakt? Lijkt wel gepolijst aluminium!

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Djeezes, heel knap model!!
Ik lig hier te kwijlen op mijn toetsenbord :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt voor de complimenten heren!
subbuster schreef:
Hoe heb jij de intake van de motor gemaakt? Lijkt wel gepolijst aluminium!
Ik gebruik hier de Chrome Silver verf van Model Masters voor (part nummer 17178). Die gebruik ik ook voor natuurlijk metaal (zie ook mijn verslag van de MD80, Boeing 707 of Martin 4-0-4). Overigens heb ik interessant genoeg ook gepolijst aluminium van Alclad II. Deze gebruik als ik als ik wat meer subtiele variaties van metaal wil, zoals ik wil gaan doen bij de motoren van de A300 van Transavia (nee dat wordt niet de volgende :lol:, die komt in Januari/Februari waarschijnlijk pas aan de beurt!).

Veleno schreef:
Ik lig hier te kwijlen op mijn toetsenbord :oops:
Haha, pas maar op, anders krijg je nog kortsluiting!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Wat een leuk bijzonder modelletje wordt dit! Ik ben weer verbaasd over hoe leuk die fotorealistische raamdecals staan. Op widebody modellen vind ik het soms geen gezicht maar deze staat het erg goed.
Ik ben benieuwd naar foto's in wat beter licht, de kleuren hier zijn fletser dan het rood op het decalvel op pagina 1.
Wel jammer dat die raampjes en deuren zo vaak door de strepen enzo heen worden geprint, nu word je gedwongen ze te gebruiken i.p.v. het rood te spuiten.

groeten Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Je flikt het weer Martijn; dat gaat er knap uit zien!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt heren!

TheFlyingDutchman schreef:
Ik ben benieuwd naar foto's in wat beter licht, de kleuren hier zijn fletser dan het rood op het decalvel op pagina 1.
Ja het licht is niet best. Dat komt omdat ik meestal 's avonds bouw en als ik een flits gebruik ziet het er ook weer vertekend uit... . Het rood is inderdaad scherper dan op de foto's (het rood heeft nagenoeg dezelfde kleur als bij de MD-80).
TheFlyingDutchman schreef:
Wel jammer dat die raampjes en deuren zo vaak door de strepen enzo heen worden geprint, nu word je gedwongen ze te gebruiken i.p.v. het rood te spuiten.
Dit ben ik helemaal met je eens. Ik heb het altijd liever apart. Als ze er doorheen geprint worden kun je ook niet varieren. Nu moet ik wel zeggen dat je het bij decal sheets van vandaag de dag steeds minder tegen komt.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Misschien een kleine fotograven-tip voor het foto's maken met flits.

Plak de flitser af met een stukje wit papier.

Mijn foto's maak ik altijd met zoveel mogelijk licht (liefst daglicht) en een afgeplakte flitser. Hierdoor wordt het licht iets milder. Soms moet je een foto opnieuw en met een andere instelling schieten om het gewenste plaatje te krijgen. Af en toe kun je beter de flits helemaal uit laten, en iets met de instelling van lichtgevoeligheid doen.

Meestal schiet ik mijn foto's een aantal keer met verschillende instellingen. Daarna kun je de beste foto's gebruiken voor je verslag.

Wat het model van de Fokker 28 Mk. 1000 betreft, sluit ik me helemaal aan bij het commentaar van de andere. Het word een mooie... vogel :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2015 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt voor de foto tip! Ik ga dat straks bij de eindfoto's zeker proberen. Nu eerst nog maar wat voortgangsfoto's bij daglicht (met uitzondering van de laatste twee foto's).

Een hoop gedoe om de decals passend om de cockpit decals te krijgen. Ook het anti-glare shield paste voor geen meter, dus die heb ik ook meten bewerken.
photo 344087

Overigens is het op de foto's niet zo duidelijk dat de cheatline en grijze onderkant bij de cockpit raampjes naar beneden loopt, maar dat is wel het geval (is bij het origineel ook het geval).
photo 344088

Hij staat op zijn pootjes!
photo 344086

En dit is de laatste stand van zaken. De meeste decals zitten er nu op en er is een begin gemaakt met de decals voor de vleugels. De raamdecals ga ik vervangen met de raamdecals van Authentic Airliners (zijn meer accuraat en mooier), waar in de buurt van de motor een begin mee is gemaakt.
photo 344089

Het eind komt vlug dichterbij. Ik moet nog een aantal decals plaatsen en natuurlijk nog de antennes (dus ook de HF-antenne).

Volgende keer de eindfoto's!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement