Modelbrouwers.nl modelbouw http://modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
KLAAR: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=46&t=46292 |
Pagina 5 van 19 |
Auteur: | robh [ di 22 sep, 2015 15:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Verder met het interieur. Achterbank doorgezaagd, stukje plastic er tussen in, armsteun gefabriekt. Nu heeft de bank ook de juiste breedte. En een nieuwe achterwand. Om de stoelen op de juiste hoogte te krijgen moest er een stukje 2 mm plastic onder. Ook de bestuurdersstoel. Daarna voorzichtig, beetje bij beetje, de het vacuform cabine dak-cum-ruiten op maat gemaakt. Eerst geknipt met een schaartje, daarna schuren tot ie (bijna) paste en de finishing touch met een scherp mesje. Als ie nou niet lijkt ..... Rob |
Auteur: | Silenoz [ di 22 sep, 2015 16:15 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
ben deze al een hele poos aan het volgen met het diepste respect voor de aanpassingen die je hier laat zien. Er blijft nogal een ferme gap over tussen de vleugels en de romp... |
Auteur: | robh [ di 22 sep, 2015 16:41 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Romp en vleugel liggen nog los; in werkelijkheid is de gap kleiner. Maar een resin kit zonder gap ..... moet ze nog zien Ik vind het al mooi dat het cabinedak (vrijwel) zonder spleet past. Rob |
Auteur: | malair [ di 22 sep, 2015 17:02 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
robh schreef: Maar een resin kit zonder gap ..... moet ze nog zien Haha überhaupt een kit zonder gaps is een unicum! Ik moet wel zeggen dat de modellen van Authentic Airliners (mits de resin van de casting op de juiste manier verwijderd wordt) vaak bijna naadloos aansluiten.
|
Auteur: | Vintage Jet [ di 22 sep, 2015 20:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
robh schreef: Romp en vleugel liggen nog los; in werkelijkheid is de gap kleiner. Maar een resin kit zonder gap ..... moet ze nog zien Ik vind het al mooi dat het cabinedak (vrijwel) zonder spleet past. Dit soort projecten onderscheidt de 'vliegtuigjesplakker' van de modelbouwer; matig of helemaal geen basismateriaal en dan toch een juweeltje toveren. Dit is weer genieten geblazen. Cheers VJ |
Auteur: | rob h&s [ di 22 sep, 2015 22:24 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Mag dit ook graag zien, genieten!! |
Auteur: | robh [ wo 23 sep, 2015 13:15 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Het doet me deugd dat er voldoende amusementswaarde in mijn gefröbel zit. Wat klein spul vandaag. De bank is toch niet helemaal zoals ie moet zijn. Dus een lichte correctie is op zijn plaats. Ook de bestuurdersstoel moet nog wat detail hebben. Dus: Het ligt een beetje op zijn rug, maar dat is een kwestie van zwaartepunt. Dan de flaps. Basis is een profieltje van 0,5 x 0,7 mm op huidplaat van 0,25 mm dik. Links en recht zijn verschillend (ene vleugel langer dan de andere). Dan het detail. De flaps zaten met een pianoscharnier vast aan de achterligger en werden via een trek-duw stang bediend. Brackets voor de kleine stangetjes van 0,25 mm plastic gemaakt en ribbetjes van 0,17 x 0,7 mm plastic. Eerst gelijmd met dunne Tamyia lijm, daarna vetsrekt met dunne secondelijm. De ruwbouw: Ik heb iets minder ribbetjes aangebracht dan op tekening, vond dit wel voldoende. Daarna voorzichtig schuin afschuren op een schuurplankje. Een een schaalfotootje: Omdat de kleppen 50 graden uit kunnen slaan, ontkom ik er niet aan om ook het trek-duw mechanisme te modelleren. Wordt waarschijnlijk gewoon messing metaaldraad, misschien gesoldeerd. De rolroeren moeten ook een beetje aangepast worden. Die scharnieren namelijk aan de bovenkant. En op deze tekening is te zien dat er dus bij 0 graden uitslag een spleet tussen roer en vleugel aan de onderkant zit. Dus heb ik de voorkant van de rolroeren eerst recht afgeschuurd, er een stripje van 0,2 mm plastic op gelijmd en de voorkant daarna schuin afgeschuurd. De maximum uitslag van 25 graden naar beneden kan nu bereikt worden. Rob |
Auteur: | tsjopper bob [ wo 23 sep, 2015 18:37 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Op de vleugel zit een vreemde schuine stang. Waar dient die voor? Een soort balansgewicht voor de rolroeren? René |
Auteur: | robh [ wo 23 sep, 2015 18:51 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
Ja Rene, rolroer balansgewicht. Voor het hoogteroer is dat nog mooier, maar daarover later. Rob PS Je weet waar NBG voor staat, he. No Bloody Good, die registratie is dus voor de demo tour snel vervangen (NDP, zoals in de kit). |
Auteur: | tsjopper bob [ do 24 sep, 2015 12:55 pm ] |
Berichttitel: | Re: Fokker F.25 Promotor, een moeilijk nieuw begin |
NBG, wist ik niet. Uit bijgeloof vervangen? Ik zie ook nog antennedraden van de staart naar voren lopen. Waar komen die uit? Ergens halverwege in de staartboom of aan de voorzijde van de staartboom? [edit] Bovenstaand plaatje is daar duidelijk in. René |
Pagina 5 van 19 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |