Vintage Jet schreef:
Nee joh! Die vleugels zijn helemaal prima zo. Het was een oude bak toen deze voor Air Holland ging vliegen. En er werd ook niet veel geld uitgegeven aan regelmatige wasbeurtjes, dus die vleugels zagen er lekker vies uit. Goed bezig!
Bedankt! Ik dacht al zoiets, dus ik ben blij dat ik ze wat viezer gemaakt heb
Veleno schreef:
Is er een reden dat je eerst het vliegtuig spuit alvorens de vleugels en dergelijke aan te brengen?
Normaal gesproken plaats ik de vleugels eerst aan de romp alvorens te gaan spuiten, omdat de romp vaak uit twee kleuren bestaat, waarbij de onderkant dezelfde kleur heeft als de grote vlakken van de vleugels (zie ook mijn vorige threads over de MD-80, 707 en Martin 404). In dit geval is de romp echter helemaal wit. Dat betekent dat om de vleugels te spuiten de romp afgeplakt moet worden en omgedraaid. Dit kost veel tijd, zeker omdat de vleugels bij de hoeken lastig af te tapen is. Het is dus simpelweg tijdsbesparing. Nu moet ik wel zeggen dat de fit bij dit model vrijwel naadloos is. Bij een model van bijvoorbeeld F-RSIN plastic of Minicraft zie je meestal flinke naden zitten tussen de romp en de vleugels. Deze zul je dus altijd eerst moeten bevestigen, dan plamuren en opschuren alvorens te spuiten. Hetzelfde geldt vaak voor de motoren. De antenne's etc. doe ik altijd als laatste omdat ik anders bang ben dat tijdens het aanbrengen van de decals ze afbreken (is in het verleden al vaak genoeg gebeurd).
Gisterenavond ging een afspraak niet door, dus had ik nog een uurtje tijd om wat te pielen. De foto kwaliteit is niet zo best zie ik nu. Ik zal van de week de lens eens schoonmaken, zodat het er bij de eindfoto's een beetje behoorlijk uit ziet.
We naderen het eind...