Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 2:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2015 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1948
malair schreef:
Ik heb het verticale staartvlak wat minder vies gedaan en de vleugels wat viezer (misschien een tikje te veel, maar in de praktijk konden de vleugels ook behoorlijk vies worden).

Nee joh! Die vleugels zijn helemaal prima zo. Het was een oude bak toen deze voor Air Holland ging vliegen. En er werd ook niet veel geld uitgegeven aan regelmatige wasbeurtjes, dus die vleugels zagen er lekker vies uit. Goed bezig!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 10:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Weer een pareltje aan het worden.
Ik heb eigenlijk wel een vraag ivm jou werkwijze.
Is er een reden dat je eerst het vliegtuig spuit alvorens de vleugels en dergelijke aan te brengen? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Vintage Jet schreef:
Nee joh! Die vleugels zijn helemaal prima zo. Het was een oude bak toen deze voor Air Holland ging vliegen. En er werd ook niet veel geld uitgegeven aan regelmatige wasbeurtjes, dus die vleugels zagen er lekker vies uit. Goed bezig!
Bedankt! Ik dacht al zoiets, dus ik ben blij dat ik ze wat viezer gemaakt heb :P
Veleno schreef:
Is er een reden dat je eerst het vliegtuig spuit alvorens de vleugels en dergelijke aan te brengen? :D

Normaal gesproken plaats ik de vleugels eerst aan de romp alvorens te gaan spuiten, omdat de romp vaak uit twee kleuren bestaat, waarbij de onderkant dezelfde kleur heeft als de grote vlakken van de vleugels (zie ook mijn vorige threads over de MD-80, 707 en Martin 404). In dit geval is de romp echter helemaal wit. Dat betekent dat om de vleugels te spuiten de romp afgeplakt moet worden en omgedraaid. Dit kost veel tijd, zeker omdat de vleugels bij de hoeken lastig af te tapen is. Het is dus simpelweg tijdsbesparing. Nu moet ik wel zeggen dat de fit bij dit model vrijwel naadloos is. Bij een model van bijvoorbeeld F-RSIN plastic of Minicraft zie je meestal flinke naden zitten tussen de romp en de vleugels. Deze zul je dus altijd eerst moeten bevestigen, dan plamuren en opschuren alvorens te spuiten. Hetzelfde geldt vaak voor de motoren. De antenne's etc. doe ik altijd als laatste omdat ik anders bang ben dat tijdens het aanbrengen van de decals ze afbreken (is in het verleden al vaak genoeg gebeurd).

Gisterenavond ging een afspraak niet door, dus had ik nog een uurtje tijd om wat te pielen. De foto kwaliteit is niet zo best zie ik nu. Ik zal van de week de lens eens schoonmaken, zodat het er bij de eindfoto's een beetje behoorlijk uit ziet.
photo 330108

We naderen het eind...

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Op de eerste plaats wilde ik even zeggen dat ik een zeer geslaagde dag gisteren op de Brouwersdag gehad heb. Het was leuk om enkele mensen van het forum te ontmoeten. Tevens een hoop prachtige modellen gezien (de zilvermeeuw, de Koolhoven en de A340 waren echt toppers!) en nieuwe technieken geleerd. Ik kreeg meteen zin om de 727 af te maken :P

Dat gezegd hebbende...hierbij de eindfoto's van de 727-200!
photo 330638

photo 330637

photo 330640

photo 330636

photo 330635

Het is niet zonder slag of stoot gegaan, maar ik heb er weer veel plezier van gehad. De decals zijn duidelijk ontworpen voor de (foutieve) Minicraft en Airfix kits, dus de decals passen niet overal even goed. Gelukkig is dit vrij simpel bij te knippen. De modelkit zelf van Authentic Airliners is uiteraard weer top en van uitstekende kwaliteit. Een aanrader wat dat betreft.

Als afsluiter nog even een foto van de Nederlandse luchtvaart van weleer (deze keer met Air Holland :wink:)
photo 330644

En de volgende? Tja, dit is een Nederlands forum dus het wordt van mijn zijde maar eens tijd voor een Nederlandse fabrikant. De volgende wordt de Fokker 28-1000 (wederom) van Authentic Airliners in de kleuren van Martinair!

Groeten,
Martijn

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Martijn,

je hebt weer een pareltje gemaakt.
Mijn zin om mijn project op te starten is nog meer gestegen na dit resultaat maar eerst gaat de rest klaar moeten zijn.
Mijn vriendin begint zich immers te storen aan mijn werkplaatsje :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoi Martijn,

Je hebt weer een erg mooi model neergezet! De verwering wordt steeds beter.
En inderdaad leuk om je gesproken te hebben gisteren. Ik ben benieuwd naar de Fellowship!

groeten Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Mooi model geworden, ik kijk ook erg uit naar je F-28.

Ik begin de cockpit raampjes van authentic steeds leuker te vinden. Wanneer mogelijk zou ik altijd voor transparant plastic gaan, maar dit is wel een goeie tweede. De cabine ramen vind ik nog steeds to much. Maar als groot geheel staat er toch een prachtige 727.

Cheers, Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1948
Complimenten Martijn, je modellen worden steeds beter. De weathering is echt prachtig geworden. Dat belooft alleen maar goeds voor de F28. Ik kijk er erg naar uit.
Helaas ontbreekt het mij momenteel aan tijd om te brouwen of om jullie persoonlijk de hand te schudden. Dus ik volg alles op de voet, maar even zonder inbreng.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 20:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt iedereen voor de complimenten :)!!

Veleno schreef:
Mijn zin om mijn project op te starten is nog meer gestegen na dit resultaat maar eerst gaat de rest klaar moeten zijn.

Hopelijk duurt dat niet te lang, want ik weet welk project dat is (en dat is een hele mooie kist), dus ik kijk daar naar uit!

Vintage Jet schreef:
Helaas ontbreekt het mij momenteel aan tijd om te brouwen of om jullie persoonlijk de hand te schudden. Dus ik volg alles op de voet, maar even zonder inbreng.

Ja, tijd is altijd een issue. Ik heb een drukke baan, maar gelukkig een tuin met voornamelijk tegels, (nog) geen kinderen en een vriendin die het huishouden doet, dus tja dat scheelt een slok op een borrel!

Groetjes,
Martijn

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Martijn,

Je hebt een mooie 727 neergezet.
Heb al aantal keren naar de Authentic kits gekeken maar eigenlijk vooral vanwege de prijs nog niet aangeschaft.
Misschien toch maar keer doen!

Groeten
Lex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement