Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
TheFlyingDutchman schreef:
Heel erg mooi en uniek model geworden!! Het ziet er zo op de foto's erg gedetailleerd uit.

Bedankt Jelle!

TheFlyingDutchman schreef:
Op aluminiumkleurige vlakken hebben paneellijnen vaak de neiging om te gaan 'spiegelen' waardoor ze lichter lijken, i.p.v. donkerder. Dit is erg mooi op te vangen met een sludgewash, een wash van verdunde donkergekleurde waterverf (gewoon de goedkope uit de speelgoedwinkel) met een drupje zeepsop waardoor het mooi uitvloeit. Het overtollige veeg je na een paar minuutjes drogen weg met een vochtig (geen nat) stukje tissue. Dit is dus géén verwering, maar een imitatie van schaduw. Droog wegvegen in de vliegrichting kan echter wel mooie subtiele vuilspoortjes opleveren, maar daar moet je van houden.

Bedankt voor de tip. Ik moet wel zeggen dat mijn modellen normaal gesproken binnen staan onder een zachte lamp en het dan niet zo op valt. Desalniettemin ga ik er eens mee experimenteren op wat oude modellen, eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen

TheFlyingDutchman schreef:
Ik ben zelf geen fan van grijskleurige raamdecals. Authentic Airliners heeft erg mooie fotorealistische raamdecals. Hoewel ze voor de cockpitramen soms een beetje raar ogen, vind ik ze voor de cabineramen erg geslaagd.

Nee ik ook niet, ik heb ze het liefst zwart, of fotorealistisch. Ik heb een aantal raamdecals van AA liggen, maar nu net niet van de MD-80 :P. Ik kon ze wel apart bestellen, maar ik vond dat ik al genoeg geld aan dit model had gespendeerd. De 707 gaat ze wel krijgen (maar dan weer niet de passagiersraampjes, want die zitten op de decalsheet van Two-Six al voorgedrukt op de cheatline helaas)

TheFlyingDutchman schreef:
laatste puntje is mierenn**kerij maar de static ports aan weerszijden horen niet op dezelfde hoogte te zitten. Degenen het dichtst bij de neus zitten een stukje lager. Ik zat ook even met die decals te puzzelen voordat ik daarachter kwam.

Ik probeer de modellen altijd zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken, dus alle commentaar is welkom! Dat was me dus niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk! Dat kan ik denk ik nog wel veranderen, want als je de decals weer nat maakt, kun je soms weer verschuiven.

Jouw MD-80 van SAS ziet er ook top uit! Is hij al helemaal af? Zo te zien heb je ook de panellines gearceerd. Heb je dat met een technisch potloodje gedaan?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Heb je Micro Set? (het blauwe potje). Daarmee kun je in de meeste gevallen decals weer losmaken met een kwastje en zonder schade herpositioneren.
Bij mijn SAS MD-82 heb ik de paneellijnen op de vleugels en die van de vrachtdeuren inderdaad geaccentueerd, met de sludgewash waar ik het over had. Die op de romp zijn om een of andere reden uit zichzelf donker uitgevallen nadat ik de SAS light grey erop had gespoten, maar ik vond het effect wel oké dus heb ik het zo gelaten. Zonder mezelf een deadline te willen geven denk ik dat ik het model binnen twee weken af heb, en zal dan een topic openen bij 'eindfoto's zonder verslag', dan hoef ik jouw topic niet te kapen :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Citaat:
Alle info is welkom :o. Met name referentie foto's van boven en onder (vooral de vleugels) en posities van antenne's, details, etc. is altijd fijn om te hebben


PB is verstuurd. Hier uitgebreid ingaan op HV 707's zou OT zijn. Ik kijk uit naar een volgend draadje!

Cheers VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 20:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dag Martijn,

Mooi model geworden en het brengt wel herinneringen terug......ik dacht alleen dat hij langer was maar na ruim 20 jaar zal dat wel m'n inbeelding zijn :mrgreen:. En vwb de registratie op de vleugel heb je volgens mij de goede keuze gemaakt want ik kan mij niet herinneren dat we überhaupt registraties op de vleugel gehad hebben.....op welke kist dan ook ( en ik heb wat op vleugels rondgelopen ). In ieder geval een mooi model uit een tijd dat er nog echte vliegtuigen gebouwd werden en niet die plastichandel van tegenwoordig alhoewel de systemen wel gigantisch verbetert zijn.....tegenwoordig lossen we klachten op door het vliegtuig een keer uit en weer aan te zetten ( niet vreemd ook met Windows XP als besturingssysteem :mrgreen: ).
Over de 707 zal ik je een aantal pdf-jes sturen via pb omdat dit niet thuishoort op het publieke deel van het forum :wink:

Oh, en voordat ik het vergeet......bij je groene, rode en blauwe kist hoort natuurlijk ook nog een oranje/blauwe: Air Holland en dan bijv. de B727 :wink:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Citaat:
....tegenwoordig lossen we klachten op door het vliegtuig een keer uit en weer aan te zetten ( niet vreemd ook met Windows XP als besturingssysteem :mrgreen:

Haha, ik zeg altijd Windows737 :wink:

Citaat:
Over de 707 zal ik je een aantal pdf-jes sturen via pb omdat dit niet thuishoort op het publieke deel van het forum :wink:

Hoi Arjan, Wil je die ook aan mij PB'en?
groeten, VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2015 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Dat is ook een fraai bakkie geworden, erg leuk om eens de MD in deze kleur te zien..

Groetjes , Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2015 17:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
VJ,

Tegenwoordig sleutelen we als MP-TD aan de E190 van KLC en die kisten draaien werkelijk waar op een kale versie van Windows XP.....je kunt een laptop met Windows zo aansluiten buiten en zo de systemen testen etc.
Vwb de B707 heb je pb.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei, 2015 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt iedereen voor de mooie woorden!

Arjan Ouwendijk schreef:

Oh, en voordat ik het vergeet......bij je groene, rode en blauwe kist hoort natuurlijk ook nog een oranje/blauwe: Air Holland en dan bijv. de B727 :wink:

Gr. Arjan

Ow ja, dat klopt inderdaad! Die hoorrt er eigenlijk wel bij. Ik heb nog een mooie 757 van PAS models met Air Holland decals van DACO in de wachtrij staan om gemaakt te worden. Ik heb trouwens ook nog decals van F-DCAL van Air Holland voor de 727. Ik heb een modeldoos van Airfix, maar een echt bijster goede modelkit is dat niet. Misschien toch maar de 727 van Authentic Airliners kopen. We zullen zien.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement