Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2015 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Zoals altijd is Ingmar weer goed op de hoogte. Dat van die motoren wist ik niet. Ik weet eigenlijk helemaal niks van Russisch spul..

http://www.smallstuffmodels.com Voor Jelle. Wat een mooie kwaliteit is dit zeg.

Zelf had ik echt niet die raampjes geplaatst. Wat een gedoe met maskeren e.d. Waarom gebruik je geen houtlijm achteraf?

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 1:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Volgens mij geeft mijn naamgenoot duidelijk aan dat er over de raampjes een decal van de blauwe streep komt met uitsparingen die precies over de raampjes vallen. Eén strook tape is dus genoeg om de boel af te plakken.

Even heel eerlijk, verder geen nare bedoelingen ofzo, maar het valt me de laatste tijd op dat er erg slecht gelezen wordt hier op Modelbrouwers. Opzich niet erg als je meer van de plaatjes bent, maar veel gestelde vragen worden al beantwoord in de tekst die de bouwer bij zijn foto's zet. Dat wilde ik alleen even kwijt :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
Even heel eerlijk, verder geen nare bedoelingen ofzo, maar het valt me de laatste tijd op dat er erg slecht gelezen wordt hier op Modelbrouwers. Opzich niet erg als je meer van de plaatjes bent, maar veel gestelde vragen worden al beantwoord in de tekst die de bouwer bij zijn foto's zet. Dat wilde ik alleen even kwijt :brouw:


+1 (ook geen nare bedoelingen hoor 8) )

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik ga m'n best doen mannen :roll:

Maar voor iemand die alleen met google afbeeldingen iets kan zoeken...

Toch blijf ik bij m'n vraag. Als je het nu met 1 strook tape afplakt zal het best wel goed gaan denk ik ook. Maar als de decals erop zitten kun je alleen nog sealen met hoogglans en niet met zijdeglans lijkt mij. Ik zit gewoon erg te twijfelen als ik dit zie. (en vooral eerder heb gezien denk ik)

tis een gevoel, je kan het niet uitleggen. :lol:

Heel veel succes, het wordt ongetwijfeld een topper.

:brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2015 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
tsjopper bob schreef:
TheFlyingDutchman schreef:
Even heel eerlijk, verder geen nare bedoelingen ofzo, maar het valt me de laatste tijd op dat er erg slecht gelezen wordt hier op Modelbrouwers. Opzich niet erg als je meer van de plaatjes bent, maar veel gestelde vragen worden al beantwoord in de tekst die de bouwer bij zijn foto's zet. Dat wilde ik alleen even kwijt :brouw:


+1 (ook geen nare bedoelingen hoor 8) )

René


En als jullie ook mijn post bedoelden begrijp ik dat wel maar hij was ook puur informatief bedoeld voor als Jelle toch eventueel van gedachten veranderd om een ander kleurtje te verzinnen en voor anderen die geinspireerd raken door deze bouw :wink:

(Ook hier geen nare bedoelingen :brouw: )

Ik ben wel bere benieuwd hoe die er uit gaat zien!!

Groetjes Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2015 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Jan, jouw eerdere bericht is helemaal helder. Je komt ook nog met een linkje voor je omschreven alternatieven. Daar is helemaal niks mis mee.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Het linkje maakt veel goed, wat een mooie versies zijn er te bouwen van deze kist, en de decals zijn helemaal niet duur nl. 10 dollar! Ik denk niet dat dit de laatste Iljoesjin Il-62 zal zijn! De info over de diversiteit van motoren is ook al weer nuttig. maar goed dat er mensen zijn die zich hierin verdiepen.

Tja de raampjes, het is de eerste keer dat ik de cabine raampjes gebruik hoe dit in de praktijk zal verlopen weet ik niet. wel weet ik dat ik altijd al tevreden was met de raamdecals van Revell's 737'ens en A320'igs.

Update foto's volgen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2015 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 apr, 2015 21:16 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Groningen
Leuk vliegtuig is het ook met het feit dat hij 2 motoren aan elkaar heeft, en wat een leuke kisten hebben die russen ook.
veel succes met het bouwen!

mvg, Koen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 12:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Alweer meer dan een maand sinds mijn laatste update, Ik heb de Il-62 een poos aan de klant gelegd om 3 redenen, 1, de zelf gefabriceerde raamdecals werden toch niet zo strak als ik in gedachten had, 2 de ingezette doorzichtige cabin raampjes steken een halve milimeter uit (deze heb ik er uitgedrukt). 3 het spuiten van de witte rompkleur was weer problematisch omdat er verschillende dikke lagen wit op moeten, (detail wat wegvalt, stof)

maar goed, zo'n mooie aparte kist als de Il-62 kan ik toch niet tussen mijn onafgewerkte Boeing 737'ens laten liggen. en van een afstandje ziet het een en ander er best wel leuk uit.

dus deze week ben ik flink bezig geweest met de afwerking van de lak laag, hier en daar moest er nog wat wit en grijs bijgespoten worden. en het geheel moest in de glans vanwege de honderden decals die nog geplaatst moeten worden.

Om de lol er een beetje in te houden heb ik heb ik naast de kleine instructie decals ook twee blauwe banden er op gezet, heerlijk de die oude livery's

de eigengemaakte cockpit stijlen met reepjes decal.
Afbeelding


Afbeelding

weer eens wat anders zo'n Russische vleugel vol met instructies
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei, 2015 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De Il-62 is gestickerd, incl al de instructies, de beweegbare delen zitter erop muv het landingsgestel.
de flaps en de andere stuurvlakken maken het model wel erg mooi vind ik. hopenlijk zetten fabrikanten deze manier van
modelbouw door, want ik wil nu niet meer anders :twisted:

wat nog te doen is het detailleren van de vliegtuig, hier en daar moet een vlekje weg gepoetst worden, sommige decals moeten hersteld worden en het landingsgestel en sensoren moeten worden geplaatst.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement