Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 04 dec, 2013 13:20 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Omgeving stad Utrecht
Hallo medebrouwers,

Binnenkort ga ik heerlijk een weekje op vakantie naar de zon. We vliegen met een Airbus A320 van Iberia. Nu lijkt het me leuk om dat vliegtuig na te maken in model. Maar welke bouwdoos kan ik dan het beste aanschaffen? Hier op het forum heb ik al gezocht naar bouwverslagen van de Airbus A320 en dan lees ik een hoop verhalen over verschillende motoren en verschillen in allerlei details mbt de vleugel, kleppen e.d. Van huis uit ben ik geen civiele vliegtuigbouwer, dus ben ik helemaal niet bekend met alle ins-en-uits van civiele vliegtuigen. Maar toch wil ik een mooi vliegtuig bouwen wat wel een beetje klopt met de werkelijkheid en wil ik niet de plank volledig misslaan door er bijvoorbeeld helemaal de verkeerde motoren onder te zetten.

Daarom mijn vraag: welke bouwdoos van een Airbus A320 kan ik het best aanschaffen om een Iberia A320 te bouwen en bestaan er Iberia decals voor zo'n bouwproject?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Groetjes, Pedro


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoi Pedro,

De nieuwe Zvezda-bouwdoos bevat beide motortypes, dus daarmee zit je sowieso goed. Dat is qua plastic ook wel de mooiste, en heeft de mogelijkheid om de flaps in uitgeschoven stand te bouwen. Het nadeel is dat het decalvel weinig voorstelt, en als je je model enigszins gedetailleerd wilt maken is het wel leuk om nog wat aanvulling te hebben op een aftermarket decalvel.

De Revell-kit is ook niet slecht, maar daar zitten wat moeilijkheidjes bij. Er moet het een en ander aan de vleugels worden aangepast maar dat leggen we tegen die tijd wel uit als het nodig is, het is niet moeilijk maar je moet even weten wat er gedaan moet worden.
Als je de Edelweiss-uitvoering neemt heb je de goede motoren, en wat extra detail-decals die je kunt gebruiken. Ik zou zelf voor de Zvezda gaan!

Decals in de vorige uitvoering (waar nog veel A320's in rondvliegen) zijn te krijgen bij Nazca:
http://nazca-decals.com/html/spain.htm

Voor de nieuwe livery is het nog even wachten totdat iemand ze uitbrengt voor zover ik weet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Epifanis schreef:
Daarom mijn vraag: welke bouwdoos van een Airbus A320 kan ik het best aanschaffen om een Iberia A320 te bouwen en bestaan er Iberia decals voor zo'n bouwproject?


Hallo Pedro,

Qua kit kan je volgens mij zowel de Revell als de Zvezda kit kunnen gebruiken. Naar mijn weten hebben alle Revell A320's de juiste motoren (CFM56) voor een Iberia versie.

Kan het niet zo zijn dat je met een A319 vliegt? In dat geval heeft alleen Revell een kit, maar die bevat beide motoren dus ook daar zit je goed mee. En BOA heeft daar een mooie decal voor. Dit is dan wel het oude schema.

En mocht het zo zijn dat je met Iberia Express vliegt, dan is er nog deze decal. Of voor de Oneworld versie is er dan weer deze decal.

Hier kan je wel even mee vooruit denk ik :wink:

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2015 12:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 04 dec, 2013 13:20 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Omgeving stad Utrecht
Helemaal bedankt voor jullie snelle antwoord. Allemaal zeer duidelijk. Ik denk dat ik voor de Zvezda ga.
Groetjes, Pedro


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement