Hij is af. De zwarte lak zit erop en dat geeft een heel ander uiterlijk.
Op bovenstaande foto zijn de flaps in take-off stand goed zichtbaar. Roet en vuil uit de boven de vleugel geplaatste uitlaat heb ik aangebracht met dry brush techniek.
Op de foto hieronder zijn de cowlflaps aan de onderkant goed te zien. Ze staan bij dit model in de stand 'open'.
Het landingsgestel is opgebouwd uit custom made onderdelen. Het was een heel gepas en gedoe op dat allemaal op de juiste wijze op de plek te krijgen. Het landingsgestel zit aan de bovenkant gemonteerd in de 'ligger' die door de romp loopt. Dat geeft voldoende stevigheid aan het geheel.
De motoren van de vacuform stelden niet veel voor. Vandaar deze resin P&W Wasp motoren (komen uit de UK) en de bijpassende metalen Hamilton Standard props (komen uit de VS)
En dit is hem dus, samen met de foto die mij inspireerde tot het bouwen van dit model. Grumman G-73 Mallard, serienummer J5, bouwjaar 1946 en momenteel eigendom van Pantechnicon Aviation Ltd. in de VS. Het afgelopen jaar stond het te koop voor een slordige 1.5 miljoen US Dollar, maar het lijkt erop dat Pantechnicon het toestel weer van de markt heeft gehaald (mocht iemand in de verleiding komen
). In 2003 is het toestel volledig gerestaureerd door één van de weinige specialisten op het terrein van radiaal motoren en warbirds; Victoria Air Maintenance Ltd in Canada. Een bedrijf dat de laatste jaren vooral opviel door een prachtige Mosquito te herbouwen! Misschien inspiratie voor een volgend project?
cheers