Ik heb al een tijdje zitten twijfelen of ik de N-stijlen die in de kit zaten zou gebruiken. Toen ik ze nog eens goed bekeek ....
.... neu dus. Hiermee krijg ik nooit de bovenvleugel goed uitgelijnd op het model. Een recht buigen na een heet bad is ook geen optie, want dat leidt (en heeft al geleid) tot breuk vanwege alle luchtbelletjes die er in zitten. Dat wordt dus samenbouwen in de Aeroclub mal met stijlen van 0,8 mm Evergreen staf. Eerst de maatschets vergroot tot 1:72.
Toen bleek alweer dat de vleugeltips niet goed waren; die lopen taps toe. Dus maar weer geschuurd en de ribben opnieuw ingegraveerd.
Opnieuw geschilderd en tape aangebracht om de vleugel tegen krassen door de mal te beschermen. En o ja, vier touwtjes in de gaatjes tussen de twee cockpits gelijmd, want die krijg je er nauwelijks meer in als de bovenvleugel er op zit.
De mal is ingesteld, maar ik moet nog even kijken of hij goed staat, want de maten in de tekening en de afmetingen van de N-stijlen en de gaten in de vleugels weken af van elkaar; de middelste staaf in de N-stijl moet zuiver vertikaal staan, verder zal ik het moeten aanpassen aan de montagegaatjes die er al zijn.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.