De vleugelvoorrand gemaakt van 2 x 2,5 mm strip en al ruw in vorm geschuurd.
Voordat ik daar verder mee kan, moet ik eerst de vleugeltip er aan zetten. Dus kopietjes op 1 mm plastic geplakt en meteen het stukje rompframe, dat op de middenvleugel moet komen. Ook het stabilo plus hoogteroer op 2 mm dik plastic geplakt. Die moeten aan de wortel 3 mm dik worden, dus na het in vorm schuren bekleden met 0,25 of 0,4 mm plastic sheet, waarin de ribben volgens de "methode JohnH" ingekrast en verstevigd worden.
Vleugel met tip, wat verder in vorm geschuurd.
En het vleugelmiddenstuk met framepje, de grens tussen romp en vleugel overgenomen van de NVM tekening. De vleugel is ingedekt met 0,25 mm plastic.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar volgens de beschijvingen en ook een tekening in de NVM bouwbeschrijving zou daar juist het ronde cabineplafond moeten zitten, dus zonder frame, zoals op dit plaatje van de achterligger te zien is.
Dus eigenlijk moet ik een rond plafond maken van omgerekend 23 mm diameter, de uitsparing wegsnijden uit de vleugelhuid en het plafond daarin lijmen.
Even laten bezinken maar
Wel is op de foto van de cabine van voor naar achter te zien dat de ruimte tussen de liggers ingedekt is; daar kon je dus nog je hoofd stoten.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.