Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airbus A380 Revell 1:144
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2014 23:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Hallo Allen,

Na de A320 hier een nieuw topic, ben nog vrij onbekend hier, heb de afgelopen maanden wel gelezen maar niet gereageerd en wou dit ook zo laten tot het winterseizoen... wil het feit niet, dat ik nu net vakantie heb, en het weerbericht zo ontzettend uitstekend is.

Dus ook maar weer eens aan de knutsel geslagen nu de dagen weer korter zijn en de herfstbuien om je oren vliegen.

De Airbus is al eens voorbij gevlogen, maar hier het verslag.. wat ook wel gevorderd is,

Nogmaals, het is mijn eerste (omdat ik wacht op een nieuw glaasje voor de a320) dus deze bouw ik simpel, uit de doos om wat gewenning te krijgen in de civiele luchtvaart.

Hier wat foto's

Afbeelding

Weet er iemand hoe ik het glaasje weer netjes helder krijg? zoals op onderstaande foto?

Afbeelding

Maar hij staat wel netjes op de pootjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Probleem is, de linker vleugel komt totaal niet overeen... :(
Voor nu laat ik het zo, omdat het mn eerste is, maar vind het wel jammer

Afbeelding

Nog een vraag, Ik heb een spuitbus met Revell primer, dat is waarschijnlijk olie? basis. Ik wil het compleet spuiten in het wit en dan de first livery decal erop. maar kan ik op de primer een verf spuiten op basis van acryl?

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mugen. schreef:
Weet er iemand hoe ik het glaasje weer netjes helder krijg? zoals op onderstaande foto?


Welke foto bedoel je? Als er krassen op zitten dan kan je dat weg schuren en poetsen. Eerst met schuurpapier, begin met 600 dan 1200, 1500 en tot slot 2000. Dan doe poets ik het op met een klein beetje zilverpoets en tot slot met in de parket plus leggen. Dat laatste is middel voor houten vloeren, maar heeft tegenwoordig een andere naam geloof ik. Misschien dat iemand anders je daar aan kan helpen.

Mugen. schreef:
Probleem is, de linker vleugel komt totaal niet overeen... :(
Voor nu laat ik het zo, omdat het mn eerste is, maar vind het wel jammer


Ik zou toch proberen het iets rechter te maken. Ik denk dat motoren er anders niet onder passen. Daarnaast is dit niet echt mooi zo. Je kan proberen de vleugel tussen twee houten plankjes met twee lijmklemmen recht te krijgen. Eventueel met een föhn een beetje verwarmen zodat het makkelijker meegeeft. Maar pas op, bij teveel warmte kan het plastic te slap worden en nog verder doorbuigen.

Mugen. schreef:
Nog een vraag, Ik heb een spuitbus met Revell primer, dat is waarschijnlijk olie? basis. Ik wil het compleet spuiten in het wit en dan de first livery decal erop. maar kan ik op de primer een verf spuiten op basis van acryl?


Waterverf over verf op terpentine/oliebasis gaat meestal wel. Andersom niet.

Hopelijk heb je verder geen tegenvallers meer bij deze kit. Het kan een heel mooi model worden.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op di 19 aug, 2014 19:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Ha Fokkerfan,

Het eerste glaasje, direct waar de vleugel begint. Ik zie nu pas dat het geen mooie/duidelijke foto's zijn, zal vanavond even betere maken.

Dat met de klemmen en dan met de fohn ga ik direct proberen, ik zal de resultaten laten weten.
Over het spuiten, dat doe ik morgen... ik heb net weer verf en plamuur besteld

Ps, ik kan in mijn album de foto's draaien, maar dan niet opslaan, weet er iemand waar die knop zit? :oops:

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mugen. schreef:
Ha Fokkerfan,

Het eerste glaasje, direct waar de vleugel begint. Ik zie nu pas dat het geen mooie/duidelijke foto's zijn, zal vanavond even betere maken.

Dat met de klemmen en dan met de fohn ga ik direct proberen, ik zal de resultaten laten weten.
Over het spuiten, dat doe ik morgen... ik heb net weer verf en plamuur besteld

Ps, ik kan in mijn album de foto's draaien, maar dan niet opslaan, weet er iemand waar die knop zit? :oops:


De verf over de primer kan je ook eerste op een stuk sprue of iets ander uitproberen. Dat is misschien wel zo veilig, dan zie je welk effect het heeft.

Sorry, over het plaatsen van de foto's weet ik ook erg weinig...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2014 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Dat met de fohn is niet wat geworden,

Ik heb de delen nu van elkaar los gehaald, en per deel, verwarmd en op de andere vleugel geplakt, met een beetje tape en wasknijpers morgenvroeg maar eens bekijken.
edit, Het helpt gewoon ook helemaal niks, op de hoogste stand van de fohn terwijl die de vorm heeft met lijmklemmen, ik ga de oven maar eens proberen, voorverwarmen op 50 graden en daar maar is ff'tjes in doen.

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2014 17:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Ben benieuwd, ik heb geprobeerd met een fohn, een uur laten zitten en weer loshalen, Toen opnieuw verhit, en direct in koud water... zit al ietsje beter, nu maar eens even 24uur laten liggen

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet, is dat het bovenste deel van de vleugel, de andere helft is er nog erger aan toe.

Afbeelding

Verder wel wat kunnen schuren, en beetje geknutseld.. het raampje past gelukkig goed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder weer eens de fout gemaakt, ik heb wat plamuur en spuitbussen besteld bij Modelwereld... nu weet ik weer waarom ik dat beter niet had kunnen doen :(
Als het morgen binnenkomt maak ik me eens bekend met het plamuren en spuiten... dat kan mooi op zijn kleine broertje...

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2014 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mugen. schreef:
Verder weer eens de fout gemaakt, ik heb wat plamuur en spuitbussen besteld bij Modelwereld... nu weet ik weer waarom ik dat beter niet had kunnen doen :(
Als het morgen binnenkomt maak ik me eens bekend met het plamuren en spuiten... dat kan mooi op zijn kleine broertje...


Wat bedoel je daar precies mee? De. Motor ziet er goed uit. Hopelijk komt het met de vleugels nog goed. De vleugels golfen wel, maar biet zo erg als op de foto's. Het cockpitraampje zit er netjes in.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2014 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Je krijgt geen bericht van ze, wanneer het pakketje is verzonden, of in behandeling is oid, De laatste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de helft... en veel verkeerde items.

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Niets dan lof over Modelwereld! Alles gekregen en zelfs een luxe set aan mesjes!
Ik kan weer aan de slag

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement