Het eindverslag !
Eerst nog even een beschrijving van de laatste loodjes. Dit betrof het aanbrengen van allerlei kleine frutseltjes.
Voordat ik hieraan kon beginnen, heb ik eerst de romp in een zijdemat vernis ( Humbrol Satin 135) gezet. Dit geeft een meer uniforme uitstraling, vooral bij de witte registratieletters en het zwart bij de cockpit.
Toen kwam de laatste belangrijke stap om de ski's, definitief aan de wielpoten te lijmen. Dit heb ik met secondenlijm gedaan vanwege de aluminiumbuisjes.
Hierna nog flink zitten prutsen om wat nette draden inclusief een soort, spiraalveer gedeelte, aan te brengen bij de ski's. Hierbij gaven de foto's allerlei verschillende plaatsen aan waar de kabels bevestigd waren.
Toen dat achter de rug was, konden de de roerkabels van de ailerons aangebracht worden. Vervolgens de opstap beugel bij de cabinedeur, de pitotbuis onder de linkervleugel, de ontluchtingspijpjes en hijsogen boven op de vleugel. Al die kleine onderdeeltjes maakt ik altijd van getrokken plasticboom.
En als laatste, dat bewaar ik altijd als het sluitstuk van de hele operatie: het plaatsen van de propeller.
En toen was ie klaar !
Terugkijkend, het leek allemaal niet zo moeilijk, om dit model te bouwen, maar er waren toch weer de nodige problemen met de vleugel en cockpit ruiten, ook de registratieletters gingen niet van het bekende leien dakje.
Maar als alles klaar is, ben je dat gauw vergeten. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, beter kan ik het niet en ik heb er weer veel bouwplezier aan gehad.
Jammer dat er weer weinig licht was, maar toch maar mijn best gedaan, wat leuke plaatjes voor jullie te schieten. Je krijgt toch wel een aardig beeld van het resultaat.
Om het allemaal ook een beetje leuk te maken, heb ik ook nog een andere Canadese kist erbij gezet, de Fairchild 71. Die werd toen ook veel gebruikt in Canada
Ook kwam de Yak-7B nog even langs. Kan wel niet, maar toch ...
Ik wens jullie allemaal veel kijkplezier en ik hoop, dat jullie weer wat hadden aan mijn bouwverslagen.
Met vr.gr.
JohnH