Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2014 6:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Sterkte daar dan mee. Weet een beetje hoe dat is, mijn moeder is dat ook (voor mijn vader). Wellicht treffen wij elkaar eens in de toekomst.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2014 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
René,

Bedankt voor je begrip, that's live, het hoort er nu eenmaal ook bij. :wink:

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Het eindverslag ! :lol:

Eerst nog even een beschrijving van de laatste loodjes. Dit betrof het aanbrengen van allerlei kleine frutseltjes.
Voordat ik hieraan kon beginnen, heb ik eerst de romp in een zijdemat vernis ( Humbrol Satin 135) gezet. Dit geeft een meer uniforme uitstraling, vooral bij de witte registratieletters en het zwart bij de cockpit.

Toen kwam de laatste belangrijke stap om de ski's, definitief aan de wielpoten te lijmen. Dit heb ik met secondenlijm gedaan vanwege de aluminiumbuisjes.
Hierna nog flink zitten prutsen om wat nette draden inclusief een soort, spiraalveer gedeelte, aan te brengen bij de ski's. Hierbij gaven de foto's allerlei verschillende plaatsen aan waar de kabels bevestigd waren.
Toen dat achter de rug was, konden de de roerkabels van de ailerons aangebracht worden. Vervolgens de opstap beugel bij de cabinedeur, de pitotbuis onder de linkervleugel, de ontluchtingspijpjes en hijsogen boven op de vleugel. Al die kleine onderdeeltjes maakt ik altijd van getrokken plasticboom.

En als laatste, dat bewaar ik altijd als het sluitstuk van de hele operatie: het plaatsen van de propeller.

En toen was ie klaar ! :lol: :lol:

Terugkijkend, het leek allemaal niet zo moeilijk, om dit model te bouwen, maar er waren toch weer de nodige problemen met de vleugel en cockpit ruiten, ook de registratieletters gingen niet van het bekende leien dakje.
Maar als alles klaar is, ben je dat gauw vergeten. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, beter kan ik het niet en ik heb er weer veel bouwplezier aan gehad.

Jammer dat er weer weinig licht was, maar toch maar mijn best gedaan, wat leuke plaatjes voor jullie te schieten. Je krijgt toch wel een aardig beeld van het resultaat.
Om het allemaal ook een beetje leuk te maken, heb ik ook nog een andere Canadese kist erbij gezet, de Fairchild 71. Die werd toen ook veel gebruikt in Canada
Ook kwam de Yak-7B nog even langs. Kan wel niet, maar toch ... :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ik wens jullie allemaal veel kijkplezier en ik hoop, dat jullie weer wat hadden aan mijn bouwverslagen.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
John, weer een zeer fraaie toevoeging aan je collectie. :brouw: Hoewel de laatste details maar klein zijn, maken ze het model (nog) echt een klasse beter (al kan dat bijna niet). Eigenlijk moet ik je bouwverslagen uitprinten om als naslagwerk te gebruiken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Rob,

Dank je voor je reactie. " Ter lering en vermaek", zullen we maar zeggen. Ik hoop, dat de brouwers wat hebben aan al die kleine handigheidjes om problemen op te lossen.
En we hebben gelukkig het boek van Harry Woodman nog :wink:

Met vr. gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Aanvulling nog wat kiekjes aangezien het licht een beetje beter werd. Daardoor zijn wat meer details te zien.

JohnH

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wouw... gewoon wouw! Ontzettend mooi geworden John! Bovendien zijn jouw en Rob's topics stof tot nadenken.. om het zelf ook een keer te gaan doen, dit is weer net wat knapper dan een bouwpakket kopen en in elkaar plakken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Maar wel veel meer werk :lol:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ongetwijfeld ook meer voldoening, niemand anders heeft dat model op de plank staan :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2014 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Net wat Rob zegt, veel meer werk, maar inderdaad de voldoening als het weer lukt een aardige " Crate" in elkaar te prutsen, is weer zo groter. En vooral, de grote keuze, die je hebt, natuurlijk afhankelijk van wat je handjes kunnen, we hebben tenslotte allemaal onze beperkingen. :wink:

Maar er zijn zoveel leuke modellen te bouwen, je bent niet afhankelijk van wat de fabrikanten voor je verzinnen.
En Nem, ik hoop het ook, dat er bouwers op het idee komen eens wat zelf te proberen. Het eerste stapje maken, simpel beginnen en dan maar zien waar je uitkomt.
Het verruimt toch wel je blik op modelgebied. :D

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement