Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 22:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airfix Boeing 737-200
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Tijdens een weekendje in Oostende een 2tal maand geleden ook eens een bezoekje gebracht aan een modelbouwshop.
Zoals de meeste onder jullie wel weten is het zeer moeilijk om daar met lege handen buiten te komen.
In de grote hoop bouwdozen die er stond was mijn oog gevallen op de Boeing 737-200 met Brittania livery en ook een Boeing 727-200.
Aan de 737-200 heb ik ook al enkele uurtjes bezig geweest.
De 727 zal voor een andere keer zijn want hier moet ik nog goed aan bestuderen hoe ik deze moet inkorten om aan de juiste grootte te komen die ik nodig heb.
Ik wil jullie nog wat in het ongewisse laten welke kleurtjes er gaan opkomen :)

Hier wat foto's van de 737:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De pasvorm is toch niet echt optimaal... uit mijn eigen ervaring vind ik dat de Tamiya putty niet echt goed werkt(zakt vrij hard in elkaar).
Zou het niet beter zijn over te schakelen naar Milliput?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jul, 2014 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Misschien kan je voor deze ook een cockpitraampje van DACO aanschaffen. Als ik me niet vergis, dan heeft Jelle (The Flying Dutchman) (AKA Robin van Persie) :lol: dat ook ooit eens gedaan op een Airfix 737-200. Maar ik kan ernaast zitten. Je kan eventueel ook meteen een 737-400 van DACO bestellen met Brussels Airlines decals. Daar zit een raampje bij die je kan gebruiken als je de 737-400 gewoon met dichte ramen maakt.

Het is maar een idee. Misschien dat je er iets aan hebt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Pfoe, na een heel drukke periode (werk en een verhuis) is eindelijk de periode aangebroken om eens wat verder te knutselen.
Op aanraden van wat mensen (oa Fokkerfan) hier op het forum toch maar bij DaCo de cockpitraampjes aangeschaft voor zowel de 737 als de 727.
Deze zijn intussen erop gezet en het resultaat mag er wel zijn vind ik.

Zover staat het intussen met de onze kleinste Boeing :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Voorlopig bij dit projectje de enige vooruitgang...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2015 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Eindelijk!

Sinds kort nog eens wat tijd gehad (drukke werkagenda en de tuin) om verder te prutselen.
Omdat de motorgondels van de kit niet zijn wat het moet heb ik me eens bezig gehouden met Milliput.
Voor mezelf vind ik dat het resultaat er wel mag zijn al zijn ze misschien wel wat aan de dikke kant.
Verder heb ik ook nog wat met plamuur bezig geweest om de oneffenheden weg te krijgen, plus ook een fotootje van de decals die er gaan opkomen.

Verdere tips en/of info is altijd welkom :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2015 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
And for old time's sake gaat mijn hart, naast de 727, ook al sneller kloppen van de 'Baby Boeing'. Geen 737 vloog zo fijn en gemakkelijk als de -100 en -200. "no glass, just class" was de leuze, ook al werden de laatste modellen voorzien van FMS en een modern auto flight systeem. Als Hollander wil ik er ooit nog een bouwen in de hockeystick livery van Transavia, maar natuurlijk kiest u voor de SN uitvoering. Overigens een onovertroffen klassieke livery.

Als ik u een tip mag geven; ga nog even door met schuren op de milliput. De motorbevestiging oogt inderdaad iets te dik. Waarschijnlijk heeft u het binnen een paar minuten in de juiste verhouding. Ben heel benieuwd en ga u zeker volgen.

cheers VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2015 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De decals zien er goed uit. Zoals VJ al zei, ga nog even door met het schuren van de motoren. Qua vorm lijken ze goed, alleen wel wat dik.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Op deze moment hangen de vleugels aan onze baby.
Zoals je wel kan zien moet er nog goed aan geschuurd worden en zoals de meeste onder jullie wel weten is er altijd wel iets dat niet aan de je eisen voldoet :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 11:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Btw, de reden dat er bovenop het toestel zoveel plamuur hangt is omwille van de doorbuiging die de romp had.
Ik heb dit zo goed mogelijk probeer weg te werken (niet helemaal gelukt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2015 22:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Een weekje verlof, dus tussendoor het werk in onze tuin ook eens wat verder gewerkt.
De decals zijn moeilijker te plaatsen dan gedacht, ze zijn veel stugger dan ik al gewend ben, vooral met op de neus van de 737.
Op verschillende plaatsen moet ik ook de verf bijwerken, die is niet 100% juist gespoten en de witte kleur is iets te dik gespoten ten op zichte van de metaal kleur.
En het minder leuke werk, de decals wat bijsnijden op de staart.
Het resultaat tot hier toe:

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei, 2015 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
na al dat plamuren en schuren, en weer plamuren en schuren, ben je eindelijk bij het verven en decallen gekomen. en dat maakt een heel verschil.

Mooi resultaat!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement