Nog maar even ter vergelijking: dit zijn de "gestrickerde" ramen (ook van Welsh Models, een Fokker 70 1:144, zelfde techniek: vacuform romp).
Verder zijn nu alle raampjes op maat gevijld, zijn de decals verwijderd en is de lak weer weggeschuurd.
Aan de binnenkant plakrandjes gemaakt van 0,25 mm plastic en een cabinewand van 0,5 mm (dient om het lood in de neus vast te houden). Een "vloertje" in de neus, zodat ik straks, na het opensnijden van de neuswielruimte, wat heb om het neuswiel aan vast te maken.
Ik ga de wanden van de romp aan de binnenkant lichtgrijs schilderen, de "vloer" donkergrijs. Dat zal toch wel bijna niet te zien zijn door de ramen (maar wit wel).
M.b.t. de ramen heb ik wel weer iets geleerd. Het uitboren niet uit de hand doen, maar op de boorstandaard. Dan kan het gaatje veel preciezer in het midden geboord worden. Een boortje gebruiken, dat maar een paar tienden mm kleinere diameter heeft dan de kleinste raam afmeting (voor de 2,8 mm van de F.27 werkte het het beste vanuit een 2 mm gaatje). Op maat vijlen zo veel mogelijk met vijltjes, die al de juiste ronding hebben (en zo fijn mogelijke tandjes). Een fotokopie van de decal werkt beter dan een kopie-decal, tenzij je die erg dik maakt (verschillende lagen lak) en lang laat uitharden. Anders zijn ze niet vormvast genoeg.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.