Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoppetee, er zijn al zoveel A320's in de maak op dit forum dat deze er ook nog wel bij kan. Daarbij: ik ben al met zoveel projecten bezig dat deze er ook nog wel bij kan :lol:

Dit is mijn deelname aan de 'Australia and New Zealand'-groepsbouw op Aircraft Resource Center.

Afbeelding

Ik vind de sharklets voor de A320 series heel erg mooi en deze livery vind ik ook heel gaaf. Voor omgerekend 7,50 euro inclusief verzendkosten heb vanuit Nieuw-Zeeland deze decals gekocht:
Afbeelding

Mooie postzegel :P
Afbeelding

Ik ga van de decals alleen de logo's gebruiken want zoals te zien is is de kwaliteit niet echt super. De witte delen zien er dan wel weer heel goed uit. De deuren en ramen enzo gebruik ik gewoon van de Revell sheet.

Van Revell 737-800 winglets heb ik sharklets gemaakt. Ik heb het idee dat men de grootte van sharklets wat overschat als ik kijk naar andere modelbouwers die al scratch pogingen hebben ondernomen, ze zijn minder hoog dan de winglets van de 737. Aangezien de winglets in de Revell 737 kit totaal verkeerd van vorm zijn heb ik er daar een hoop van over. Waar ik achter kwam is dat ze qua hoogte echter precies goed zijn. Hoewel ik daar eerlijk gezegd niet heel zeker van ben. Op internet is wel te vinden hoe hoog de sharklets zijn, maar of dat de hoogte is hoever ze in de lucht steken (waarbij door de hoek de winglet zelf natuurlijk langer is, vraag maar aan Pythagoras) of dat het de echte hoogte (lengte eigenlijk) van die dingen is is niet duidelijk, maar ik ben afgegaan op een tekening van Airbus die voor dat laatste 2,44 meter aangeeft. In dat geval is de lengte op mijn model precies goed. Ik heb natuurlijk wel de koorde afgevijld zodat ze slanker werden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Motoren en romp:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben bijna klaar met het schuur/plamuur/polijstwerk en dan kan ik gaan spuiten. Dat wordt een leuke klus met dat zwart!

groetjes Jelle


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op vr 30 mei, 2014 13:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie toevoeging aan de A320 serie bouw hier op het forum. Hadden we ook een groepsbouw van kunnen maken :wink:

Wat je meld over de decals viel mij ook meteen op. Gelukkig zijn de belangrijkste decals wel scherp.

Je winglets zien er al goed uit. Ik gat het volgen hoe deze bouw verloopt. Je gaat wel al erg snel. Ik weet niet hoe lang je er al mee bezig bent, maar je ben al verder dan ik met mijn A320!

Succes.

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Alweer een bijzondere kleurenschema, de kwaliteit viel me ook op. Wel heel erg leuk om zo'n mooie enveloppe uit Nieuwzeeland te ontvangen. Het verraste mij dat de sharklets 2,44 m hoog zijn! het is ook de eerste a320 met sharklets die ik hier voorbij zie komen.

zelf krijg ik geen genoeg van a320's en 737'ens.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik zie nu dat je op het ARC al een tijdje bezig bent. Wel ben je de enige airliner-bouwer. Ik zal een kijken wat ik nog op voorraad heb en kom je dan wellicht vergezellen.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ondank zwart-wit, mooi schema.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 feb, 2014 12:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
niet te veel reclame maken voor ARC straks is het hier helemaal uitgestorven :)

Groetjes

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 feb, 2014 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
ARC is niks aan, hier is het veel leuker :brouw: Er is daar alleen iets meer info te vinden over airliner modelbouw maar in de Aus/NZ groepsbouw daar wordt mijn liner ook ondergesneeuwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 feb, 2014 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hey Jelle,

Tja, ik vind dit forum ook een stuk leuker. Een stuk overzichtelijker en je hebt nog eens kans om de mensen in het echt te ontmoeten, want ze wonen niet mijlen ver weg.

Ik had nog een vraagje over je winglets. Wat ga je doen met de lichten die erin zitten? Ik zag dat op iedere vleugel 2 verschillende units zitten. Één meer in de vleugel en de ander meer in de winglet.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2014 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ik was ook even op arc, veel te onoverzichtelijk ik kon deze bouw van jouw niet eens terugvinden daar, er worden daar wel andere dingen gebouwd dan 737's en a320's :).

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2014 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
Ik had nog een vraagje over je winglets. Wat ga je doen met de lichten die erin zitten? Ik zag dat op iedere vleugel 2 verschillende units zitten. Één meer in de vleugel en de ander meer in de winglet.

Die heb ik eruit gevijld om later te vullen met iets doorzichtigs, ik zal z.s.m. een fotootje maken!

Jelle schreef:
ik was ook even op arc, veel te onoverzichtelijk ik kon deze bouw van jouw niet eens terugvinden daar, er worden daar wel andere dingen gebouwd dan 737's en a320's :).

Jelle


Hij staat hier in deze groepsbouw!
http://www.arcforums.com/forums/air/ind ... wforum=283


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement