Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
Het nieuwe jaar is net begonnen, dus vind ik het een mooi moment voor een nieuw brouwverslag :brouw:.

Dit keer wordt het een A320 in Lufthansa uitvoering uit een Revell bouwdoos.

Afbeelding

Het is een mooi gedetailleerde kit, alleen is bij mijn uitvoering het plastic niet overal even strak gegoten, waardoor de passing van sommige onderdelen minder goed is. Zo zijn bijvoorbeeld de rompdelen aan de boven en onderkant niet helemaal recht, waardoor ze niet zo goed op elkaar passen.

Om de rompdelen later beter te kunnen corrigeren (plamuren en schuren), heb ik de bobbels en vinnetjes, die normaal boven en onder op de romp zitten, op een stuk papier over getrokken, zodat ik weet waar ze gezeten hebben, als ik ze er later weer opmaak.

Afbeelding

Verder ben ik al met de vleugels bezig geweest. Aan de onderkant heb ik de overbodige flap tracks verwijderd en de panelenlijnen van de dubbele flaps opgevuld, die voor de A321 uitvoering bedoeld zijn.Voordat de vleugels op elkaar zijn geplakt, heb ik aan de zijkant van de wielbakken nog een paar schotjes gemaakt, zodat je via de wielbakken niet door de romp kan kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Een cockpitinterieur is ook al in de maak. In de volgende foto is de passing van de vloer en achterwand te zien. De vloer ga ik nog iets laten zakken, want ik vind vind hem nog iets te hoog zitten.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Je werk ziet er erg schoon uit. Het lijkt bijna alsof de vleugels zo uit de verpakking gekomen zijn. Dat is bij mijn A320 wel anders. Het vloertje van de cockpit kan wel een stukje naar beneden. Zelf probeer ik de onderkant van de deuren aan te houden. Ik weet niet of dat dat klopt, maar het leek me wel zo logisch.

De passing van de onderdelen van de A320 vind ik zelf niet optimaal. Ook wanneer je de vleugels aan de romp gaat zetten, zou ik je aanraden eerst goed de passing te controleren.

Ik ga je verslag volgen, het wordt vast weer een super strakke kist.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
mooie doos, met vast een geweldig decal setje revell kennende. zonder detail kun je inderdaad, de bovenkant lekker glad schuren
succes verder.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 20:22 pm
Berichten: 81
Mooie vorderingen al! Ben met dezelfde kit bezig en ben nu zo ver dat de eerste primerlaag erop zit. Ik ben benieuwd hoe je de cockpitruit af gaat werken. Dat is bij mij niet zo goed gelukt, of met andere woorden: mislukt :?

Zal er aan proberen te denken volgende week een update te doen van mijn A320.

_________________
KLAAR!!! 1:24 MB Atego Schlingmann TS: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23527
KLAAR!!! 1:25 ALF Eagle: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23526
1:24 HVII Mercedes-Unimog U1300L Haagsche brandweer: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=26733
1:144 Airbus A320 Alitalia: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 46&t=41589
1:25 American La France 1000 Engine: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=43098


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb me de laatste tijd geconcentreerd op de cockpit, want deze moet eerst af voordat de romp dicht kan worden geplakt. Eerst heb ik de vloer 1 mm verlaagd. Hiervoor heb ik een nieuw achterwandje gemaakt en de plastic pas strips verlaagd, waar de vloer op komt te rusten. Daarna heb ik wat interieur toegevoegd, zoals stoelen, midden console en het hoofdpaneel voor de instrumenten.

In eerste instantie wilde ik met het gebogen stuk plastic aan de voorkant de glare shield maken en het instrumentenpaneel hier in te maken, maar ik kreeg het niet voor elkaar om de vorm mooi passend te krijgen. Hierdoor heb ik er uiteindelijk voor gekozen om het paneel er tegen aan te plakken. Zo is het makkelijker om een goede pasvorm te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, maar maak je ook een soort van toegangsdeur om vanuit de romp in de cockpit te kunnen komen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
mooi cockpitje, toegangsdeur zit toch altijd dicht?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na 9-11 wel inderdaad. Toen ik in december 1996 naar New York vloog, mocht ik halverwege de vlucht met nog iemand in de cockpit kijken. Gewoon gevraagd aan een stewardess en die kwam even later terug met de mededeling dat het wel mocht.

Je kunt het paneel inderdaad gewoon dicht maken, maar je zou er dan de contouren van de deur in kunnen 'scriben' of zo. De vraag is inderdaad wat je ervan terugziet?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik zou het zo laten, je ziet toch alleen de silhouetten van de stoeltjes als de boel straks dicht zit. Als je het helemaal compleet wilt hebben zijn de contouren van de deur wel het minst belangrijk, want er hoort nog een hoop aan spullen achterin de cockpit te staan (jumpseat, kledingkast, zekeringspanelen etc.) en daarbij zit het wandje denk ik te ver naar achteren. Maar nogmaals, lekker zo laten :brouw:

En meevliegen kan nog gewoon hoor, als je de juiste connecties hebt :mrgreen:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Leuk, maar maak je ook een soort van toegangsdeur om vanuit de romp in de cockpit te kunnen komen?

Ik zit nog te twijfelen hoe veel detail ik nog toe zal voegen. Bij mijn vorige model (de B787) had ik nog een donker vlak gemaakt om een doorgang te suggereren. Nadat het cockpitglas geplaatst was, moest je wel heel goed naar binnen turen om hier iets van te kunnen zien.

Overigens heb ik nog geen referentie foto's voor het cockpit gedeelte achter de cockpit stoelen. Ik heb er ook nog niet gericht naar gezocht, maar de meeste foto's die ik op internet gevonden heb, kijken over de stoelen naar voren.

Ik heb ook niet van die goede connecties :D.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement