Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 dec, 2013 1:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Bedankt TFD,

Ga je tips zeker meenemen, ik had vanavond wat willen doen, maar durf het spuiten nog niet echt aan...

Overigens wel van Hans hier op het forum een juiste Airbus A380 aangeschaft, en ook nog een 737-800. Deze 737 is overigens totaal anders, veel andere onderdelen, cockpit raam veel groter, andere motoren en zelfs winglets, ook de 'speerpunten' onderop de vleugels die van de Air Berlin verwijderd moesten worden zitten hier los bij. De kit oogt ook veel strakker/netter

Groet Jelte

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 dec, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Helaas is er aan de Revell 737 wel het één en ander op te merken qua correctheid. Met name de winglets zijn helemaal verkeerd van vorm, en de motoren en de staartvleugels. Maar dat zal ik t.z.t. wel even laten zien en hoe je het op kan lossen als je dat wilt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2013 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
Hallo TFD,

Er zal uiteraard wel een apart topic voor aangemaakt worden waarbij ik je hulp inroep! :brouw: Overigens is het wel logisch, ik vergeleek de 737 met deze Airbus... :roll:

Vanavond helaas niet aan het spuiten toegekomen, want na het monteren van het onderstel viel het vliegtuig naar achteren, dus maar weer een stukje ijzer in de romp geplakt en dat droogt helaas niet zo snel.

Wel heb ik de motoren wat bijgewerkt, het wieldeksel, en de 737 en A380 even grof in elkaar gezet voor een verzamel foto, Hier wat fotovoer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jelte

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2013 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Jelte,

Dat is al een mooie vloot die je aan het bouwen bent zo.

Misschien is het nog een idee voor de A320 om het cockpitraam er al in lijmen voordat je gaat spuiten. Dan kan je de naad tussen het raam en romp nog een beetje wegwerken met wat plamuur. Dan moet je wel het raam goed afplakken voor het schuren en voordat je gaat spuiten de individuele raampjes afplakken.

Een methode om dat laatste te doen is als volgt:
- Neem het transparante velletje dat over het decalvel zit
- Neem een potlood
- Houd het velletje op het raampje en kleur het raampje voorzichtig met het potlood zodat het de afdruk van het raampje overneemt (hetzelfde zoals je dat bijvoorbeeld bij een muntstuk doet)
- Knip het raam ruim uit
- Neem een stuk transparant plakband dat groter is dan je uitgeknipte raam
- plak de plakband op je raam en plak dat dan week op een stuk Tamiya tape
- Nu kan je het raam volgens de contouren uitknippen en heb je de vorm ervan in Tamiya tape
- Het uitgeknipte raam in Tamiya tape kan je nu op het cockpitraam plakken
- Goed aanduwen en spuiten maar!

Misschien heb je er iets aan. Als het nog "een brug te ver" is, dan is het natuurlijk ook geen probleem. Ik geloof dat Jelle eerder al opmerkte dat we misschien iets te ingewikkelde tips geven.

Succes!

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2013 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 20:22 pm
Berichten: 81
Kijk, dat is een mooie tip, ook voor mij Ingmar. Voor mij echter niet meer nodig gezien onderstaande :)

Overigens nog een tip, zorg bij het passen van het raampje dat deze niet geheel in de cockpit verdwijnt. Daar heb ik dus ervaring mee. Ik kan je vertellen dat het in elk geval een heel gepruts is het raampje er dan weer heel uit te krijgen. Dat is bij mij niet helemaal gelukt, er is een barst in gekomen. Eerdere ervaringen met revell lijm op transparante onderdelen waren toch wel positief, maar nu niet. Het raampje sloeg dof uit waardoor ik dus besloten heb er een laagje plamuur overheen te doen en de dichte decal dus maar te gebruiken.

In elk geval veel succes, en ik volg dit project, evenals de andere airliners overigens :wink:

_________________
KLAAR!!! 1:24 MB Atego Schlingmann TS: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23527
KLAAR!!! 1:25 ALF Eagle: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23526
1:24 HVII Mercedes-Unimog U1300L Haagsche brandweer: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=26733
1:144 Airbus A320 Alitalia: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 46&t=41589
1:25 American La France 1000 Engine: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=43098


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 dec, 2013 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 okt, 2009 23:38 pm
Berichten: 154
@Ingmar,

Ik ben destijds bezig geweest het ruitje pas te maken, en wil hem uiteraard zo mooi mogelijk te laten passen, tot een krak tot gevolg, een nieuw ruitje is besteld bij Revell.

Ik begrijp het niet helemaal, wat neem je over? de omtrek van het raampje? of alleen de stijlen? en Tamiya Tape heb ik niet.

En je cockpit raampje word toch ingedeeld in 3 ruitjes ofzo? die stijlen maak je dmv Decals toch?
Overigens kunnen er niet teveel tips gegeven worden hoor, ik bepaal uiteindelijk wat ik er wel en niet mee doe, :wink:
En ik denk altijd: Het is nooit een brug te ver als je het nooit geprobeerd hebt! :lol:

@WMQM

Zoiets ja :wink:

_________________
1:400 Queen mary 2
1:400 Titanic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement