Jelle schreef:
laat de update's maar komen.
Jelle
U vraagt, wij draaien...
De afgelopen dagen ondanks de kerstperikelen toch nog wat tijd gehad om wat te modelbouwwerkzaamheden uit te voeren. Ik ben begonnen aan de motoren. Om de naad bij de inlaat op een gemakkelijke manier weg te werken, haal ik het gedeelte voor de fanblades van de mororgondel. Ook hiervoor heb ik de nep-dremel gehanteerd, maar dan met het cirkelzaagje. Dat was iets te grof... Het onderstaande plaatje zegt genoeg denk ik.
Zo'n 2 to 3 mm ontbreekt er nu aan de motorgondel. Dat moet dus weer gefixt worden een daarvoor gebruik ik maar wat overtollige sprue.
Dat wordt dus weer veel schuur, vijl en plamuur werk. Maar dat komt wel weer goed. In het uiterste geval pak ik een setje motoren van een andere A320 die ik nog heb liggen.
Ook heb ik het interieur van het vliegtuig een likje verf gegeven zodat het straks niet te wit is aan de binnenkant. Op de volgende foto lijkt mijn kwastkunde allerbelabberdst, maar in werkelijkheid is het niet zo dramatisch. Zodra de romp dicht is zie de strepen niet meer, het is tenslotte enkel bedoeld om de boel iets te verduisteren aan de binnenkant.
Ook heb ik wat visloodjes om de bak van het neuswiel geplakt met secondelijm. Nu wordt dit meestal afgeraden, maar tot nu toe heb ik nog nooit ergens last van gehad. Misschien is het tegen beter weten in, maar totdat het tegendeel bewezen is zal ik het zo blijven doen. In iedere geval bij kleine airliners, omdat je een grote schroef, moer of bout toch ziet door de raampjes heen.
Vanmiddag weer lekker verder knutselen. Ik wil aan het eind van de dag de romp en geplamuurd hebben. Dus hopelijk daar vanavond of morgen weer update over.