Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 4:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 dec, 2021 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Het zit je niet mee! Wat is je plan voor de cabineramen? Wil je ze uit de decal gaan snijden?


Ja, er zijn modellen geweest die minder tegenslag geven. Maar we gaan gewoon door. Zoals Malair al schreef, wint de aanhouder!

Gisteren heb ik het setje ontvangen. Dus meteen maar aan de slag gegaan. Alle decals van het Martinair-setje zitten er nu op met uitzondering van die van de motoren. De decals werken erg fijn. Mooi dun, stevig en vouwen niet meteen dubbel. Het rood is wel iets doorschijnend. Op het blauwe decalpapier is het namelijk donkerder, dan op het model zelf. Nu de detail decals van de Conder-kit er nog op, een wash en dan kan dit geheel in de vernis.

Voor de cabineraampjes heb ik een decalsheet van DaCo met alle details en stencils. Daar zitten ook transparantie ramen met zilveren omlijstingen bij. De rode decal op de romp prik ik dan door met een cocktailprikker, houtlijm erin en dan kunnen de cabineramen er overheen. Hopelijk kan ik snel laten zien hoe dat eruit ziet.

Fijne kerst allemaal!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het zijn toch wel erg veel stencils... Dus het decallen schiet niet echt op. Meestal doe ik er een stuk of 10 als ik zin heb. Daarnaast lijkt Martinair niet alle stencils op hun A320 te hebben gehad als ik de foto's bekijk dus het is ook nog wel wat puzzelwerk. Dit is de stand van zaken.

photo 550598

photo 550599

Ik denk dat ik nog een stuk of 30 decals te gaan heb. Met een beetje goede zin zitten die er deze week op. De decal voor het cockpitraam heb ik nog over van een A319, alleen vind ik de stijlen daarvan wat dik dus die ga ik nog bijknippen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Tja, 10 maanden verder. De tijd vliegt. Gemiddeld is dat dus 3 decals per maand als het er nog 30 waren. Het zijn er toch iets meer aangezien ik ook nog de raamdecals en decals voor de motoren van een DaCo setje nodig heb. De Flevo decals en die van de kit zelf zitten er inmiddels op.

photo 568306

De schroeven die ik eronder had gezet zijn ook maar eens vervangen voor het landingsgestel. Dat is nu nog wat schoon, maar zal later een wash krijgen en wat vuil op de velgen.

De decal voor de cockpitramen is redelijk gelukt. Helaas is het glaswerk zelf niet superstrak. De oplettende kijker zit ook de barst in het raampje net iets rechts van de middelste stijl. Het kan er mee door zo.

photo 568305

Nu de laatste decals nog en wat detailwerk zoals pitotbuizen en navigatielichten. Dan de boel verzegelen en nog wat verwering. Kijken of ik het deze maand haal om 'm af te krijgen...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op za 19 nov, 2022 10:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
FokkerFan schreef:
Kijken of ik het deze maand haal om 'm af te krijgen...


Dat ligt aan het aantal decals dat je nog moet doen denk ik :lol:

Jammer van de barst maar de rest ziet er goed uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 nov, 2022 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Mooi Ingmar! Dat barstje was me overigens echt niet opgevallen. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal inderdaad niet zo lang meer duren denk ik.

Moet er in de titel trouwens niet Updatetje 16 november staan? :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Mooi Ingmar.....is toch wel mooi die klassieke livery van Martinair.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2022 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Eens! Dit blijft een prachtige livery. Simpel en krachtig. Het geeft mij zo'n ouderwets vakantiegevoel ... Maar dat zullen de jaartjes zo langzamerhand wel zijn :lol: . Ach, dit draadje is vorige week ook 9 geworden! Zoals Ingmar al zegt: "de tijd vliegt". Ik kijk uit naar het eindresultaat.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2022 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dank voor de support mannen. Ik ben het helemaal met jullie eens dat dit een simpel doch mooi schema is. Op de widebodies met kale aluminium buik nog beter als je het mij vraagt. Met een Martinair 747 maakte ik ooit eens mijn eerste vlucht dus jullie snappen dat dit kleurenschema daarom een emotionele waarde heeft voor mij. Toen was vliegen nog leuk.

Nog even en dan is deze af. Afgelopen weekend de laatste decals erop gedaan, die verzegeld en begonnen met de verwering. Nu de laatste loodjes nog en dat is een wat ongebruikelijke voor mij op een burgerluchtvaart kist, namelijk PE. Het decalsheetje met stencils van Skyline bevat een fretje voor de pitotbuizen, antennes en allerhande andere kleine uitsteeksels. Dus die ga ik maar eens gebruiken.

Hier het fretje.
photo 568554

Dan moeten er gaatjes van een halve millimeter geboord worden.
photo 568555

En na wat gepruts met secondenlijm ziet dat er zo uit.
photo 568556

Misschien is het niet helemaal in de juiste schaal, maar toch vind ik het wel een verfraaiing. Nu nog even kijken hoe ik het ga afwerken. De gaatjes zijn natuurlijk rond en de PE-deeltjes plat dus er zitten wel wat kiertjes die ik nog weg wil hebben. En daarna zal het nog een likje verf moeten krijgen.

Daarmee is dit dan de laatste “onder-handen-update” en volgen later deze week de eindfoto’s. Weltrusten!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik vind hem erg strak worden! Ik heb op mijn A318 die PE pitotbuizen niet gebruikt maar gewoon de op de romp meegegoten sprietjes een likje verf gegeven. Wat jij hebt gedaan is eigenlijk wel mooier.
Ik stoor me wel een beetje aan die ehh... ja, wat is het? Het lijkt wel de tankdop van een Hummer, naast die static port. Ik zou kijken of je die nog kunt vervangen door iets subtielers, er zit vast nog wel iets in je spares box. De Condor uitgave die je als basis voor dit model hebt gebruikt was nog van voordat DACO de decals maakte, zo te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
PE zie je inderdaad niet zoveel in dit gedeelte van het forum. Ik vind het hier echt wel een mooie meerwaarde hebben.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement