Zoals gezegd nog wat toevoegingen van waar ik de laatste tijd mee bezig geweest ben. Het zijn kleine dingen die tijdrovend, maar voor mij wel de moeite waard zijn. Helaas gaat het vaak gepaard met wat foutjes die dan weer hersteld moeten worden. Dat zorgt er dan weer voor dat het allemaal wat langer duurt.
Allereerst heb ik de roosters aan de onderkant wat scherper gegraveerd. Dit heb ik met een scriber en een fijn scherp hobbymes gedaan. Hopelijk is dat een beetje te zien op de onderstaande foto.
Aan de onderkant zitten ook twee vlakken die aan de achterkant open zouden moeten zijn. Volgens mij zijn dit uitlaten voor de airco. Ook hier heb ik met een mesje en scriber een gleufje gemaakt zodat het er iets realistischer uitziet.
Van de neus loopt er een paneellijn naar de vleugelwortel[. Op de kit is deze recht, maar in werkelijkheid hoort die lijn van de neuskegel tot aan ongeveer de deur iets aflopend te zijn. Dus heb ik de originele paneellijn weggeplamuurd en een nieuwe getrokken. Daarnaast heb ik een lampje gemaakt in de romp ongeveer ter hoogte van het zesde raampje. Dit heb ik gedaan door een ondiep gaatje te boren, een stukje aluminiumfolie erin te plakken en daar een stukje transparante sprue in te plakken. Dit zal ik in een later stadium nog oppoetsen en van een laagje P+ voorzien. De volgende uitdaging is nu om dat mooi te houden tijdens en na het spuiten.
Tot slot, dit was de APU uitlaat van de kit.
Niet zo mooi dus en daarom maar vlak gevijld en een gat gemaakt...
... om vervolgens van een stukje sprue gepakt een buisje te maken. Die erin geplakt en voilà, een uitlaat die er een stuk beter uitziet.
Nu nog afwerken met een beetje plamuur en waar nodig schuurpapier.
Dat was het weer voor vandaag. Ik hoop deze of anders volgende week de primer te kunnen spuiten.
Groetjes,
Ingmar