Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het is zondagavond. So you think you can dance is op televisie. Vriendinlief is dus druk.

Mooi! Dan kan ik lekker mijn eigen gang gaan. En aangezien ik al een A321 en A318 op de werkbank heb, leek het mij wel leuk de basisvariant van deze vliegtuigen ook aan dit productielijntje op schaal toe te voegen. Op de 2013 editie van de ESM heb ik de eerste uitgave van civiele decals van Flevo Decals aangeschaft. Het gaat hierbij om decals voor een A320 van Martinair in 1:144. De decals zien er erg scherp uit en hebben alle decals die benodigd zijn om één van vier vliegtuigen te maken die voor Martinair gevlogen hebben. Daarnaast zit er een decalvelletje bij met standaardraampjes een deurtjes. Deze zal ik niet gebruiken verwacht ik. Voor de detaildecals zullen de kit decals gebruikt moeten worden.

Voor dit model gebruik ik de kit van een de Condor-uitgave van Revell. Deze had ik enige jaren op de kop getikt op marktplaats en als envelop laten versturen. Daar kon de linker romphelft niet helemaal tegen dus brak die door tweeën. Maar geen nood, het is tenslotte een bouwpakketje.

Goed, de eerste foto dan maar. Dit moet 'm gaan worden.

Afbeelding

En een overzichtje van de onderdelen waar ik mee ga beginnen.

Afbeelding

En tot slot nog een kiekje van de gebroken romphelft. Precies gescheurd op de zwakste plek.

Afbeelding

Allereerst ga ik nu een cockpitje maken.

Wordt vervolgd...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op zo 27 nov, 2022 22:12 pm, in totaal 16 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov, 2013 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 13:31 pm
Berichten: 576
Woonplaats: LËTZËBUERG
Ziet er mooi uit...

Ik heb een bouwdoos van een Airbus A300 van Heller, de schaal is 1:125. Ik zoek naar decals van Martinair in het schaal. :roll:

Groetjes,

Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov, 2013 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk project!! Ik hoop dat hij mooier wordt dan de mijne. En die romphelft is wel te plakken toch, op je A318 heb je dit expres gedaan :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2013 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 feb, 2012 13:29 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Haarlem
Leuk project! Lang geleden dat we Martinair Airbussen gezien hebben.
Volgens mij zitten er echter alleen CFM motoren in de kit en geen IAE V2500 motoren zoals de A320 van Martinair heeft. Het uiterlijk is behoorlijk verschillend. De V2500 zijn echter wel in andere kits te vinden zoals dacht ik de A320 van Swiss en evt ook wel aftmarket van o.a. Contrail models.
Misschien heet een collega bouwer nog een ongebruikt setje liggen. Ik heb even gekeken, maar ik heb maar 1 setje en die staat op het program voor een A320 van Bangkok Airways.
Succes met de bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2013 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
airpat schreef:
Ziet er mooi uit...

Ik heb een bouwdoos van een Airbus A300 van Heller, de schaal is 1:125. Ik zoek naar decals van Martinair in het schaal. :roll:

Groetjes,

Patrick


Tja, die is er alleen in 1/144 vrees ik. Ik denk dat je die zelf zou moeten maken.

TheFlyingDutchman schreef:
Leuk project!! Ik hoop dat hij mooier wordt dan de mijne. En die romphelft is wel te plakken toch, op je A318 heb je dit expres gedaan :mrgreen:


Ja, dat komt ook wel goed. Dit is een stuk makkelijker weer te fixen. Ik ga een poging wagen om een mooier resultaat te krijgen :P Staat jouw model nog ergens op het forum? Dan kan ik even kijken hoe hoog de lat ligt :wink:

Pavabo schreef:
Leuk project! Lang geleden dat we Martinair Airbussen gezien hebben.
Volgens mij zitten er echter alleen CFM motoren in de kit en geen IAE V2500 motoren zoals de A320 van Martinair heeft. Het uiterlijk is behoorlijk verschillend. De V2500 zijn echter wel in andere kits te vinden zoals dacht ik de A320 van Swiss en evt ook wel aftmarket van o.a. Contrail models.
Misschien heet een collega bouwer nog een ongebruikt setje liggen. Ik heb even gekeken, maar ik heb maar 1 setje en die staat op het program voor een A320 van Bangkok Airways.
Succes met de bouw.


Klopt, ik ben me er van bewust. Bedankt natuurlijk voor de tip. Ik ben ook nog een A318 van Frontier aan het bouwen op basis van A319 kit van Revell. Daar zitten zoals je wellicht weet de CFM en de IAE motoren bij. En aangezien Frontier CFM motoren onder de A318 heeft hangen, kan ik mooi de IAE motoren voor deze A320 gebruiken.

Overigens was het feit dat Martinairs A320's van IAE motoren zijn voorzien, was ook de reden dat ik aan een Martinair A320 begonnen ben. Ik had namelijk ook nog het decalsetje voor een V-bird machine aangeschaft tijdens de ESM. Die heeft CFM motoren, maar eerlijk gezegd vind ik ze er een beetje vreemd uit zien. Daarom wacht ik even totdat Zvezda haar A320 uitbrengt. Die is waarschijnlijk met CFM motoren uitgerust aangezien die ongetwijfeld met Aeroflot decals uitgebracht wordt. En naar mijn weten heeft Aeroflot alleen A320's met CFM's. De bedoeling is dan om Revells CFM motoren een beetje op te kallefateren. Maar dat is voor later.

Ik ben wel benieuwd naar de Bangkok Airways A320. Leuk kleurenschema ook.

Inmiddels zit er al een halve cockpit in. Ik zal morgen als het licht is even snel een kiekje schieten voor het idee.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2013 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Jup, hier is de mijne:

viewtopic.php?f=46&t=10869

Hij is wel al van een hele tijd geleden, ik was 16 toen ik ermee begon. Ik heb hem wel nog steeds, en de zelfgeprinte Martinair titels zien er best goed uit vind ik. Verder is het een vrij slordig model, maar het is leuk om het af en toe eens uit de vitrine te pakken en te bekijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 nov, 2013 16:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5689
Woonplaats: Flevoland
airpat schreef:
Ziet er mooi uit...

Ik heb een bouwdoos van een Airbus A300 van Heller, de schaal is 1:125. Ik zoek naar decals van Martinair in het schaal. :roll:

Groetjes,

Patrick


Patrick,

Houd er wel rekening mee dat Martinair nooit een A300 gehad heeft.....wel een A310 :wink:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2013 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Pavabo schreef:
De V2500 zijn echter wel in andere kits te vinden zoals dacht ik de A320 van Swiss en evt ook wel aftmarket van o.a. Contrail models.


SWISS heeft ook CFM's op de gehele 319/320/321 vloot. (wil natuurlijk niet zeggen dat de V2500's niet in de doos zitten )

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2013 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
DALCE schreef:
SWISS heeft ook CFM's op de gehele <a href="tel:319/320/321">319/320/321</a> vloot. (wil natuurlijk niet zeggen dat de V2500's niet in de doos zitten )


Dat laatste is denk ik ook wat er bedoeld wordt. De Swiss/Thomas Cook uitgave bevat beide motoren, hoewel beide maatschappijen alleen de CFM motoren gebruiken.

Zoals aangekondigd een eerste update foto. Van wat evergreen heb ik een instrumentenpaneel gemaakt, van wat plat gevijlde sprue stoelen en nog wat restanten credit card het achterwandje.

Afbeelding

Dit weekend weer verder knutselen!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo lezers. Vrolijk kerstfeest!

Vandaag heb ik een kleine update. Gisteravond ben ik begonnen met her verwijderen van de "flap track fairings". Zoals jullie inmiddels waarschijnlijk wel weten, zijn de vleugels van deze kit dezelfde als die van de A321. Qua afmetingen zijn de vleugels hetzelfde, alleen zijn de vleugels van de A320 iets minder complex omdat ze éé'n rij flaps hebben in plaats van twee zoals bij de A321.

Om deze fairings te verwijderen heb ik mijn onlangs aangeschafte precisieboormachine gebruikt, eigenlijk een soort nep-dremel. Met een freesje heb ik de fairings weggefreesd. Dan krijg je het volgende resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien moest er daarna nog wat bijgevijld worden.

Afbeelding

Inmiddels ook begonnen met het vullen van de lijn tussen de twee flaps waardoor het er ééntje wordt.

Voor zover. Hopelijk komen er de komende dagen nog wat updates omdat ik vrij ben de komende dagen.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement