airpat schreef:
Ziet er mooi uit...
Ik heb een bouwdoos van een Airbus A300 van Heller, de schaal is 1:125. Ik zoek naar decals van Martinair in het schaal.
Groetjes,
Patrick
Tja, die is er alleen in 1/144 vrees ik. Ik denk dat je die zelf zou moeten maken.
TheFlyingDutchman schreef:
Leuk project!! Ik hoop dat hij mooier wordt dan de mijne. En die romphelft is wel te plakken toch, op je A318 heb je dit expres gedaan
Ja, dat komt ook wel goed. Dit is een stuk makkelijker weer te fixen. Ik ga een poging wagen om een mooier resultaat te krijgen
Staat jouw model nog ergens op het forum? Dan kan ik even kijken hoe hoog de lat ligt
Pavabo schreef:
Leuk project! Lang geleden dat we Martinair Airbussen gezien hebben.
Volgens mij zitten er echter alleen CFM motoren in de kit en geen IAE V2500 motoren zoals de A320 van Martinair heeft. Het uiterlijk is behoorlijk verschillend. De V2500 zijn echter wel in andere kits te vinden zoals dacht ik de A320 van Swiss en evt ook wel aftmarket van o.a. Contrail models.
Misschien heet een collega bouwer nog een ongebruikt setje liggen. Ik heb even gekeken, maar ik heb maar 1 setje en die staat op het program voor een A320 van Bangkok Airways.
Succes met de bouw.
Klopt, ik ben me er van bewust. Bedankt natuurlijk voor de tip. Ik ben ook nog een A318 van Frontier aan het bouwen op basis van A319 kit van Revell. Daar zitten zoals je wellicht weet de CFM en de IAE motoren bij. En aangezien Frontier CFM motoren onder de A318 heeft hangen, kan ik mooi de IAE motoren voor deze A320 gebruiken.
Overigens was het feit dat Martinairs A320's van IAE motoren zijn voorzien, was ook de reden dat ik aan een Martinair A320 begonnen ben. Ik had namelijk ook nog het decalsetje voor een V-bird machine aangeschaft tijdens de ESM. Die heeft CFM motoren, maar eerlijk gezegd vind ik ze er een beetje vreemd uit zien. Daarom wacht ik even totdat Zvezda haar A320 uitbrengt. Die is waarschijnlijk met CFM motoren uitgerust aangezien die ongetwijfeld met Aeroflot decals uitgebracht wordt. En naar mijn weten heeft Aeroflot alleen A320's met CFM's. De bedoeling is dan om Revells CFM motoren een beetje op te kallefateren. Maar dat is voor later.
Ik ben wel benieuwd naar de Bangkok Airways A320. Leuk kleurenschema ook.
Inmiddels zit er al een halve cockpit in. Ik zal morgen als het licht is even snel een kiekje schieten voor het idee.
Groetjes,
Ingmar