Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2013 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 aug, 2008 10:29 am
Berichten: 76
Woonplaats: Schellebelle (B)
De dagen worden korter dus is er terug tijd over voor wat modelbouw. Ik heb deze uit mijn "to-do" stapel gehaald :

Kit :

Sukhoi SuperJet 100 (SSJ 100) 1/144, Zvezda kitnummer 7009

De kit is "Made in Russia" en heeft een schitterende detaillering.
Bij de eindcontrole heeft de inspecteur waarschijnlijk wel wat te diep in zijn vodkaglas gekeken : de linkervleugel en staart vertonen een serieuze knik !
De onderdelen zijn verdeeld over 3 sprue's. Er zitten 47 stukken in de doos, afgewerkt zou de lengte van de kit bijna 21 cm bedragen.
De bijgeleverde decals zijn niet die van de demonstrator SSJ op de box art maar van een Aeroflot machine.

Achtergrond :

De SuperJet 100 (SSJ) is een Russisch regionaal passagiersverkeersvliegtuig met 75 tot 95 zitplaatsen.
Op 26 september 2007 vond de publiekspresentatie van het toestel plaats. De eerste levering, aan de luchtvaartmaatschappij Armavia, gebeurde in april 2011 waarna de eerste commerciële vlucht volgde op 21 april 2011.
Op 9 mei 2012 verongelukte een toestel tijdens een demonstratievlucht boven Indonesië door fouten van de bemanning. Aan boord waren naast de bemanningsleden ook potentiële kopers van het vliegtuig.
Geen van de inzittenden heeft het ongeval overleefd...

Doos :

Afbeelding

Sprue's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Decals en Instructies :

Afbeelding

Afbeelding

Tot binnenkort voor een update...

_________________
Mijn huidig project : -
Voltooid : He162A-2 'Salamander', Richard Stephen "Steve" Ritchie, F-4D , F-15E Strike Eagle Tiger Meet 1998 en 74-Z Speeder Bike MPC-ERTL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2013 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk project van een mooi vliegtuigje. De kit ziet er goed uit, zoals je mag verwachten inmiddels van Zvezda eigenlijk. Helaas mag je de verbogen vleugels ook van Zvezda verwachten... Daar hebben ze dus wel vaker last van.

Ga je ook de Aeroflot versie maken? Helaas zijn ook de decals uit Rusland niet van de kwaliteit die we van bijvoorbeeld Revell of Minicraft gewend zijn.

Ik zal je vorderingen zeker gaan volgen, ik wil dit kitje in de toekomst ook nog eens onder handen nemen.

Succes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2013 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 aug, 2008 10:29 am
Berichten: 76
Woonplaats: Schellebelle (B)
Citaat:
Ga je ook de Aeroflot versie maken? Helaas zijn ook de decals uit Rusland niet van de kwaliteit die we van bijvoorbeeld Revell of Minicraft gewend zijn.


Ik ben daar nog niet helemaal uit want de decals van Zvezda blijken inderdaad nogal snel te vergelen. Anderzijds is er ook niet zoveel keuze van decals voor de SuperJet... Bij mijn weten hebben enkel Nazca-Decals (interjet), 8aDecs (interjet) en PAS-Decals (Armavia) een setje. Ik heb met deze merken nog nooit gewerkt en weet niet of die het geld waard zijn. De Nazca of 8aDecs decals interesseren mij wel maar de staart is in één stuk, dus heb ik mijn twijfels over de passing. Wat te doen als er een stuk(je) niet bedekt is en je zelf met een mix van verf aan de slag moet ? Je kan volgens mij toch nooit 100% dezelfde tint krijgen. Bij die van 8aDecs staat wel van beide kleuren een stukje reserve decal op het vel. Ze zijn wel afgedrukt op een doorlopende drager waardoor je die zelf moet uitknippen. Hoe zit dat met de Nazca decals ? Iemand ervaring met één van deze merken ?

_________________
Mijn huidig project : -
Voltooid : He162A-2 'Salamander', Richard Stephen "Steve" Ritchie, F-4D , F-15E Strike Eagle Tiger Meet 1998 en 74-Z Speeder Bike MPC-ERTL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2013 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik heb de decals Nazca wel ontvangen, maar niet gebruikt. Zie zien er op zichgoed uit, maar ik heb er ook mindere verhalen over gehoord. Die van PAS schijnen niet echt mooi solide geprint te zijn. Daarmee bedoel ik dat je goed ziet streepjes duidelijk ziet bij bepaalde kleuren. Over 8a weet ik niets.

Er zijn overigens ook nog decals van Gio, maar zie daar maar eens aan te komen. Ze hebben een decal van zowel de Skyteam als een speciaal Aeroflot kleurenschema. Misschien komen er nog andere bij zodra Sukhoi ze aflevert aan maatschappijen. Ik geloof dat er nog wel een aantal Russische maatschappijen zijn die het toestel besteld hebben. Overigens vind ik het schema van de boxart één van de mooiste kleurenschema's voor dit toestel. Jammer dat daar nog geen decal van is.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2013 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 aug, 2008 10:29 am
Berichten: 76
Woonplaats: Schellebelle (B)
Ik wist niet van het bestaan van GioDecals af. Het Skyteam schema is daar momenteel uitverkocht, het "Aerflot 90 years" schema niet.
Het zal dus naar alle waarschijnlijkheid deze beauty worden...

Afbeelding

Volgende week ga ik bestellen en dan maar hopen dat ze aankomen !

_________________
Mijn huidig project : -
Voltooid : He162A-2 'Salamander', Richard Stephen "Steve" Ritchie, F-4D , F-15E Strike Eagle Tiger Meet 1998 en 74-Z Speeder Bike MPC-ERTL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2013 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nazca decals zijn op zich best mooi, maar hebben een erg dikke carrier film. De film is ook doorlopend, maar dat is bijna altijd zo met aftermarket decals.
Overigens is het misschien ook wel interessant om te weten dat ik inmiddels al 3 maanden wacht op een bestelling bij Nazca. Qua communicatie en afhandelingssnelheid is die gozer echt een ramp.

Waar heb je de Gio Decals gekocht? Gio Decals, Bdecal en Brasil Decals vallen allemaal onder dezelfde persoon, ene Alexander uit Polen. Je mag erg blij zijn als je je decals ontvangt. Die man is een regelrechte oplichter (ja, die bestaan in het aftermarket modelbouw wereldje, ik vind het ook ongelooflijk maar ik ga daar nooit wat bestellen.....)
http://www.airlinercafe.com/forums.php?m=posts&q=7537


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2013 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 aug, 2008 10:29 am
Berichten: 76
Woonplaats: Schellebelle (B)
Ja, ik heb dat ook gelezen vandaar "en dan maar hopen dat ze aankomen". De ene krijgt zijn bestelling, de andere niet. Door de redelijke prijs en de betaling via paypal ben ik wel bereid het risico te nemen...

_________________
Mijn huidig project : -
Voltooid : He162A-2 'Salamander', Richard Stephen "Steve" Ritchie, F-4D , F-15E Strike Eagle Tiger Meet 1998 en 74-Z Speeder Bike MPC-ERTL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2013 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik heb dat risico ook weleens overwogen, maar als mensen dat maar blijven doen blijft die man doorgaan met z'n praktijken. Gelukkig zit er een terugvorderknop in PayPal maar het is natuurlijk niet de juiste manier....

Aan de kit zal het in elk geval niet liggen, die is echt supermooi. Succes in elk geval, ik ben benieuwd hoe het wordt!! :brouw:

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov, 2013 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 aug, 2008 10:29 am
Berichten: 76
Woonplaats: Schellebelle (B)
Na een (veel te) lange stilte volgt hier een update.
Dit is het resultaat van een eerste dry fit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar aanpassingen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer...

_________________
Mijn huidig project : -
Voltooid : He162A-2 'Salamander', Richard Stephen "Steve" Ritchie, F-4D , F-15E Strike Eagle Tiger Meet 1998 en 74-Z Speeder Bike MPC-ERTL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Pasvorm lijkt goed, dat scheelt plamuren en schuren. Alleen is de linkervleugel een beetje krom volgens mij. Ik zou even kijken of je dat kan herstellen.

Succes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement