Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 22:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo Mike,

Goed om te zien dat je project verder gaat, jammer alleen van de tegenvallers. De deuken in de romp kan je plamuur wegwerken. Gewoon opvullen, schuren en weer opvullen enzovoort totdat het weer een mooi egaal gebeuren is. De vleugels zou ik weer proberen terug te buigen, dit is een beetje teveel van het goede.

Succes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Je kunt gewichtjes beter vastzetten met houtlijm, dat werkt niet op het plastic.

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2012 18:47 pm
Berichten: 31
FokkerFan schreef:
Hallo Mike,

Goed om te zien dat je project verder gaat, jammer alleen van de tegenvallers. De deuken in de romp kan je plamuur wegwerken. Gewoon opvullen, schuren en weer opvullen enzovoort totdat het weer een mooi egaal gebeuren is. De vleugels zou ik weer proberen terug te buigen, dit is een beetje teveel van het goede.

Succes.


Dat zal ik zeker gaan proberen!

Welke plamuur vindt jij het lekkerste werken? En maak jij ook altijd je schuurpapier vochtig?
Ook ga ik de vleugels proberen terug te buigen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2013 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Trainspace schreef:
Welke plamuur vindt jij het lekkerste werken? En maak jij ook altijd je schuurpapier vochtig?
Ook ga ik de vleugels proberen terug te buigen.


Zelf gebruik de snelplamuur van Alabastine. Die werkt prima voor modelbouw en klussen in en rondom het huis! ik heb het ook gebruikt voor de neus van een BAe-146. Ik zal van het weekend er een kiekje van schieten, dan kan je zien wat dat als resultaat geeft.

Ooit heb ik een tube Plasto gekocht van Revell, maar die vond ik niet prettig werken. De echte kenners zullen wellicht milliput of iets dergelijks aanraden. Daar heb ik geen ervaring mee, maar lees wel eens dat dat echte goede plamuur is voor de modelbouw.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug, 2013 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 12:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Menaldum
Leuke combinatie van vliegtuig en airline, je ziet ze hier beiden niet heel vaak langs komen.

Het begin van je 757 ziet er al goed uit. Alle opmerkingen zijn hierboven al gemaakt, dus dat ga ik niet meer herhalen.

Zelf gebruik ik vrijwel altijd milliput, de geel-grijze variant. Het is fijn spul om mee te werken en vooral met een beetje water is het goed bewerkbaar, het enige nadeel wat mij betreft is dat het niet heel handig is in kleine smalle hoekjes enzo. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

_________________
"Oderint dum metuant"

"Laat ze mij maar haten, als ze mij maar vrezen"

- Keizer Caligula


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2013 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
lijkt me een mooi model om te bouwen.
jammer dat de maatschappij weg is.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 aug, 2013 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2012 18:47 pm
Berichten: 31
erikbouma22 schreef:
Leuke combinatie van vliegtuig en airline, je ziet ze hier beiden niet heel vaak langs komen.

Het begin van je 757 ziet er al goed uit. Alle opmerkingen zijn hierboven al gemaakt, dus dat ga ik niet meer herhalen.

Zelf gebruik ik vrijwel altijd milliput, de geel-grijze variant. Het is fijn spul om mee te werken en vooral met een beetje water is het goed bewerkbaar, het enige nadeel wat mij betreft is dat het niet heel handig is in kleine smalle hoekjes enzo. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.


Thanks, ja ik probeer de vleugels nog bij te stellen, maar dat gaat nog niet erg gemakkelijk. Ben vandaag weer eens bij LHshop geweest. De decals gehaald en de milliput plamuur, maar kan ik deze nu rechtstreeks gebruiken of moet deze nog gemengd worden samen? De handleiding is niet erg duidelijk.

Het blijft een leuk project ook al zal deze niet snel gaan, toch probeer ik er wel een mooi resultaat van te maken :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 aug, 2013 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 12:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Menaldum
Bij milliput moet je van beide staafjes een stukje afhalen, en die mengen tot het één egale kleur is. Als het is goed is stond er
in mijn handleiding dat het makkelijker "kneed" als je vingers nat zijn. Kneed wel alleen de hoeveelheid die je nodig hebt, anders wordt het hard en is het niet meer te gebruiken. Milliput is met een natte vinger ook goed smeerbaar.

Het tempo waarin je bouwt is niet erg, zolang je zelf maar een goed gevoel bij je modellen hebt. ;)

_________________
"Oderint dum metuant"

"Laat ze mij maar haten, als ze mij maar vrezen"

- Keizer Caligula


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement