Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoe goed passen ze bij jou? Bij mij was er nogal wat schuur- en plamuurwerk nodig om ze goed aan te laten sluiten, wat voor mij de reden was om ze voor het spuiten aan te brengen. Met inderdaad als gevolg dat ze frustrerend vaak zijn afgebroken.

De uitlaatkegel hoort achter de paneellijn een wat lichtere kleur te hebben dan het gedeelte voor de paneellijn. Het bruinige effect is wel heel erg mooi. Het kleine kegeltje dat er nog uit steekt heeft vaak een roestige kleur, en de achterkant daarvan kun je het beste zwart aanstippen omdat dit in het echt een geopende buis is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De uitlaatkegel heb ik van voor naar achteren waar hij uit de motor steekt een lichte metaal kleur, waarna er een wat bruinige metaalkleur komt, het 'stokje' is roestkleurig precies zoals je zegt. op de foto lijkt het zwart, en de metaal kleurige ring is ook niet goed te zien.

de wingtip, past niet zo goed, aan alle kanten is ie wat rond, en er zit geen ondersteuning in vorm van pennetjes of iets dergelijks, ik zal dus dezelfde problemen krijgen als die (andere) Jelle ook had.
dat wordt een lastig verhaal om dat mooi strak te krijgen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 sep, 2013 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
laatste update al weer een half jaar geleden...... tjonge, zeker druk geweest met andere dingen.

Ik heb de motor randen wat ronder proberen te maken, en ik heb ze ietwat dikker afgeplakt waardoor er een bredere motor rand onstaat die hopenlijk wat meer aandacht trekt net als bij de echte 737. Dit is wel de laatste 737 motor van revell die ik bouw want in vervolg zal ik proberen om een resin vervanging voor de motoren te vinden. De interpretatie van Revell vind ik nl niet zo geweldig. de motor inlaat is veel te dun.

de uitsparing voor de landingslichten heb ik chroom gespoten, waarna ik er een drup Revell Clear in heb gedaan. na droging heb ik het wat bijgesneden geschuurd.

Eastern Express heeft dit wel mooi weer gegeven met hun 737'ns.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2013 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik probeer de transavia voor de modelbouwdag in Hurdegaryp klaar te krijgen. Samen met de Edelweiss en de snoepjes 737 kunnen ze dan een mooi trio vormen aldaar.

voor een 1:144 vliegtuig heeft ie nog best wel veel onderdelen, soms denk ik dat 3 lucifers stokjes wel genoeg zijn ;)
Afbeelding

hier nog wat overzichtsfoto's van de 737 Transavia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2013 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ben benieuwd wat je morgen, ahum, vandaag allemaal meeneemt, en krijg je het niet af, dan neem ik aan dat je het gewoon meenemet. Tot straks.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2013 8:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ghaap ja dank je buur, transavia is nog niet af, maar ik neem 'm wel fijn mee.

was 6.00 al op. Lucy even naar het stationnetje brengen en Frida naar pake en beppe brengen zodat ik vandaag mijn handen vrij heb, heerlijk! heb er bij Lucy al in-gemasseerd dat ik tot het eind blijf.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2013 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hij ziet er netjes uit Jelle. Ben je nog verder gekomen?

Alleen zou ik nog even kijken naar de overgang van de motorgondel naar de vleugel. Het randje tussen het grijs en wit kan scherper. In ieder geval op de rechter motor. Misschien ligt het aan de foto hoor en je moet het natuurlijk zelf weten. Ik baal er wel altijd van als dat niet netjes is op mijn model.

Succes!

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ze is af Ingmar! tja de vleugel en de motoren dat is een puntje inderdaad. Ik heb al een paar keer geprobeerd om het strakker te maken, maar het lukt me maar niet. er zijn nog een tig aantal punten waar ik niet tevreden over ben. Hoe meer ik er aan doe hoe lelijker het wordt dus ik laat het zo. Overall ben ik wel tevreden met deze mooie Transavia.

Straks weer verder met de A380 van Korean Air!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Het is bij die motoren van Revell's 737 altijd een keuze: wil je de grens tussen pylon en gondel netjes kunnen afplakken dan moet je de motoren voor het spuiten los houden, met als gevolg een naad bij de aansluiting bovenop. Of je bevestigt ze van tevoren en je werkt de naad weg, met als gevolg dat het een lastige plek is met afplakken.
Ik vind het in elk geval een nette 737 geworden Jelle, had je nog problemen met het aansluiten van de winglets? Ik ben benieuwd naar de foto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ik wist dat de winglets moeilijk te bevestigen zijn nav van jouw verslag Jelle, daarom heb ik ze op het laatst aan vast geplakt met Gator glue, dit vreet niet in de plastic. de winglets vallen er ieder ogenblik af zo vast zitten ze :)

Dit is wel de laatste 737-800 dit ik met de orginele motorgondels heb gebouwd. Ik ben nl van plan om een aantal van resin te bestellen, hopenlijk zijn deze beter dan die van revell.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement