Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ga je die vertrapping opvullen? Ik zou eerder zeggen dat er onder de vrachtdeur een stukje romp weg moet! Alleen dat gaat dan wel weer ten koste van die deur.. Het ziet er wel goed uit!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Ga je die vertrapping opvullen? Ik zou eerder zeggen dat er onder de vrachtdeur een stukje romp weg moet! Alleen dat gaat dan wel weer ten koste van die deur.


Eigenlijk wordt het een combinatie van beide. Aan de rechterkant moet er zeker wat van de romp af. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat met die vrachtdeur het beste uitkomt.

Op de foto's zie je een verticale paneellijn na de rij cabineramen. Volgens mij is de romp van de A318 daarna identiek aan die van de rest van de A320-familie. Dat betekent dan weer dat de opvulling vanaf daar mooi vloeiend moet aflopen tot aan de vleugelwortel.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ondertussen weer een klein beetje verder gerommeld aan deze machine. De overgang tussen het middenstuk en het staartstuk heb ik opgevuld met milliput. En ook heb ik een beetje van dat spul gebruikt als plamuur op de staartvleugel. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien heb ik het lekker dik gesmeerd zodat ik wat marge heb en hopelijk niet weer extra bij hoef te smeren. Daarom moet de milliput nu wel de tijd krijgen om uit te harden, daarna kan ik gaan schuren en proberen de rondingen weer acceptabel te krijgen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ik ben erg benieuwd dit er straks uitziet als het in vorm geschuurd is.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
Op de linker romp helft zit het er wel een beetje dik op, dat wordt heel wat schuurwerk. Door de milliput een beetje te bevochtigen wordt het een stuk zachter en kan je het beter uitsmeren en meer als klei boetseren. Dat scheelt soms heel wat schuurwerk. Succes met schuren :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Voor ik verder kan met het verwijderen van de overtollige milliput, moet eerst het nieuwe bagageluik uitgetekend worden. Toen kwam ik er achter dat die toch wel een heel eind richting de neus van het toestel zit. En nu had ik al een hoop moeite ondernomen de gegoten scharnieren te behouden dus moest ik het er maar uit snijden en een stukje verplaatsen. Dat ziet er dan zo uit.

Afbeelding

Zo kwam ik er ook nog achter dat niet alleen aan de voorkant de vleugelwortel ingekort moet worden aan de rechterkant, maar ook aan de achterkant lijkt de vleugelwortel van de A318 iets korter ten opzichte van zijn grotere broers. Ik moet het nog dubbel controleren, maar ik denk dat ik daar met de vijl aan de gang kan.

De vijl en het schuurpapier had ik al ter hand genomen om het teveel aan milliput te verwijderen. En nadat ik een halve verpakking weer van het model had afgeschuurd, kwam er toch nog een mooi rond gevormd bibsje tevoorschijn.

Afbeelding

Afbeelding

Toch heeft ie wel een beetje last van cellulitis. Dus dat gaan we dan maar te lijf met een laagje plamuur en nog een scrubbeurt met korrel 1200.

Voor de vorm nog even een plaatje van het totaal.

Afbeelding

Er lijkt nog een kleine knik te zitten in de aansluiting van de achterkant op het middelste deel van de romp. Dat gaat er wel af met de scrubbeurt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er op zich al goed uit.

Denk wel om dat 6e...., euh, 7e...., euh 6-en-een-halfde raampje in de romp (linkerzijde als je achter het toestel staat).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Rene is zo opmerkzaam, had dat 7e raampje niet gezien.

maar ja de vorm zit er goed in!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jul, 2014 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tsjopper bob schreef:
Ziet er op zich al goed uit.

Denk wel om dat 6e...., euh, 7e...., euh 6-en-een-halfde raampje in de romp (linkerzijde als je achter het toestel staat).

René


Jelle schreef:
Rene is zo opmerkzaam, had dat 7e raampje niet gezien.

maar ja de vorm zit er goed in!

Jelle


Dat 6,5e raampje kan straks gewoon gevuld worden. Die komt gewoon te vervallen. Maar wel goed dat jullie daar de aandacht nog even op vestigen, want dan kan ik er iets achter maken zodat ik niet zo veel plamuur nodig heb.

Inmiddels weer een stapje verder in het productieproces. Zoals jullie gezien hebben, heb ik een cockpitje gemaakt. Maar voordat die erin kan wilde ik eerste de cockpit ramen bevestigd hebben. Deze heb ik, net als bij de A320 van Martinair die ik aan het maken ben, vastgelijmd met een beetje secondelijm aan de buitenkant en vervolgens gevijld, geschuurd, gepolijst en van een laagje parket plus voorzien.

Afbeelding

Dan het cockpitje, nog een plaatje voordat ie vastegelijmd wordt en het meeste niet meer zichtbaar is.

Afbeelding

En als je dan de lijm op de nodig plekken hebt gesmeerd en het cockpitje erin wilt duwen, dan blokkeert de boel en duw je iets te hard waardoor het achterwandje afbreekt :evil:

Afbeelding

Op zich geen punt, ik had alleen liever gehad dat het in één keer goed gegaan was. Als dat vanavond stevig zit en opgedroogd is, dan kan ik hopelijk de voorkant definitief aan de rest plakken. Wordt vervolgd dus...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2014 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Beste volgers en medebrouwerts,

Ik heb een vraagje over het volgende. Zoals jullie kunnen zien op de onderstaande foto, lijkt er een lampje onder het tweede (open) cabineraam te zitten.

foto
Hoe laat je eigenlijk een foto van a.net direct zien i.p.v. een linkje?

Hoe kan ik die het beste namaken? Ik heb gisteravond een gaatje geboord en daar dan eerst een stukje aluminiumfolie ingeplakt en vervolgens een stukje transparante sprue eroverheen geplakt. Hoewel ik het nog niet helemaal geschuurd en gepolijst heb, lijkt het resultaat niet echt dat te worden wat ik hoopte. Heeft iemand suggesties?

En kan iemand mij kunnen vertellen wat het gaatje/donkere plekje boven het rood/wit gestreepte vinnetje bij het neuswiel is? Het ziet eruit als een opening, maar kan het op geen enkele foto goed zien.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement