Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Sky Express was een Russische budget maatschappij met als thuisbasis Vnukovo International Airport in Moskou. De maatschappij was opgericht in 2006. Op dat moment was het enige budget maatschappij in Rusland. De Eerst vlucht was op 29 januari 2007 van Moskou naar Sochi. Ze stopten alle vluchten na 29 oktober 2011, en sky express ging over in Kuban Airlines

Met het ontwerpen van de Boeing 737 werd begonnen in november 1964, veel van de onderdelen van de 737 zijn gebaseerd op de 727, beide toestellen lijken dan veel op elkaar. De 737 kreeg echter motoren onder de vleugels ipv aan de staart. Dit om de onderhoud te vereenvoudigen.

De 737-300 werd onwikkeld in 1980 en kreeg naast nieuwe motoren een verlengde romp, de nieuwe motoren werden voor de vleugel geplaatst, onder de vleugel zouden ze nl niet passen. Wat ik me dan afvraag is of dat gelijkertijd ook de reden is waarom de intakes zo mooi ovaal zijn?

deze kit komt bij LHS en is twee x zo duur als de 737-800 erts van Revell, waarom dan deze kopen? omdat ik na 5 737'ens van Revell heel erg benieuwd was naar dit merk.

de romp moet in paar x gelijmd worden omdat nogal niet goed past.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Oei Jelle, je hebt wel een draak van een kit in huis gehaald. Deze is echt niet best. Het is zo jammer dat de DACO 737's niet meer verkrijgbaar zijn, want die waren perfect! Maar ik zou in dit geval kiezen voor Minicraft, en dit merk links laten liggen. Ik heb de 737-100 van hun aangeschaft omdat geen andere fabrikant deze als kit uitbracht, en ik schrok me dood :lol: Ik heb de motoren daarvan gebruikt op mijn Air Inuit 737-200 (met die ganzen) en alleen die motoren al dreven me tot waanzin.

Motiverend he? Ik ben benieuwd wat je hiervan maakt :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 12:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Menaldum
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met deze kit, ik wil deze namelijk zelf ook nog een keer
bouwen.

In ieder geval succes!

Groetjes,

Erik

_________________
"Oderint dum metuant"

"Laat ze mij maar haten, als ze mij maar vrezen"

- Keizer Caligula


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
valt wel mee Jelle, achteraf vind ik de prijs wel demotiverend 29 euro, daar koop je twee revell dozen voor met geweldige decal's, maar ik wilde 's wat anders.

Eigenlijk dacht ik dat dit de daco's waren maar dan in een ander doosje.

grappig vond ik wel dat de plastic in een soort broodzakje zaten ;)

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nee, helaas... voor de volgende keer zou ik het even vragen of opzoeken, of in de doos spieken voordat je wat koopt. Maar ik denk dat jij hier gewoon een heel mooi model van brouwt!!
Is bij die kit ook de doos veel te groot voor wat erin zit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie uitdaging ben je aangegaan Jelle. Succes!

Ik vernam op een ander forum dat de DaCo 737's misschien weer uitgebracht worden. Maar zekerheid heb ik daar ook niet over. Wel leuk om daarom nu deze voorbij zien te komen. Hopelijk valt de bouw een beetje mee.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja het is een veel te grote doos met een broodzakje met gietramen erin, ze hadden ook een KLM 777 liggen van dezelfde merk, de prijs (bijna 60 euro) weerhield me ervan er eentje te kopen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat er vlot een leuke 737 van te maken is.

pure nieuwschierigheid, wat koste zo'n daco 737?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Jelle schreef:
J
pure nieuwschierigheid, wat koste zo'n daco 737?


20 euro :wink: Maar dan heb je dus geen livery erbij, alleen een (heel mooi) decalvel met details en raampjes etc.
Die 777 zou ik écht laten liggen. Het schijnt wel dat ze binnenkort een nieuwe uitbrengen die hier en daar is verbeterd. Ik ben benieuwd.
Ze hebben overigens ook een Il-18 uitgebracht en die is dan weer wel heel erg goed. Hopelijk blijven ze dat doorzetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2013 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
20 euro is een prima prijs en en een decal vel kopen we er wel los bij, hopelijk neemt daco de 737 weer in ´productie´

Ik begrijp trouwens niet waarom Eastern Express 60 euro durft te vragen voor de 777, want rechten voor de naam betalen ze niet omdat ze de 777 anders noemen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2013 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Dat ligt vooral aan onze locatie Jelle, bij deze webshop in de Oekraiene kun je hem voor 45 dollar krijgen ofwel 34 euro en dat is een redelijke prijs als je puur kijkt naar de hoeveelheid plastic die je krijgt. Incl verzenden zit je op ongeveer 40 a 45 euro. Ik heb bij deze webshop mijn EE 737-100 gekocht en alles verliep prima.
http://modelsua.com/search.php?mode=search&page=1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement