Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 18:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 feb, 2014 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
verfrissend tussen al het airliner geweld.

je bent goed bezig!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 feb, 2014 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het is een waar kunstwerk wat je aan het fabriceren bent Cliff. Goed om te zien dat je er weer mee verder gaat.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 feb, 2014 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Merci bien heren. Het is ook lekker om weer aan het bouwen te zijn.

Vanmiddag heb ik even zitten prutsen met de stuurkabels. De seconden-gel was eigenlijk al te oud en stroperig..Het duurde ook beduidend langer dan normaal om te hechten...En visdraad heeft een geheugen en wil dus niet mooi strak blijven zitten maar weer terug naar de vorm die het had op de rol..Maaar...het resultaat was toch best aardig eigenlijk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

..Een mooi moment dus om alles uit te laten harden en weer verder te gaan...Dus NIET nog één dingetje doen..Nee niet doen zei ik...NIET DOEN!!!....

Afbeelding

zucht...

Dus maar opnieuw de visdoos in om dit nog te redden..

Afbeelding

Wat wonderwel lukte..En waarom ging het nou uiteindelijk. Wel zie je die twee stukjes draad uitsteken aan de voorkant. Diegene die nu bruin zijn..Nou die wilde ik wegknippen..

Afbeelding

JA maar zie je die dan uiteindelijk..Nee natuurlijk niet..

Afbeelding

De lijmresten dan weer wel..Dat moet ik toch even onthouden als ik met de vleugelkabels aan het werk ga
Oh en ik heb gelijk even de bevestigingsbanden van de tank grijs gemaakt..En heeel snel de hele constructie vastgelijmt om niet nog meer onnodig te "rommelen..

Afbeelding

op de referentiefoto vind je nog een leuk opstaand pijpje van de v vorm omhoog naar de buik..

Afbeelding

En wegens dat geeft wat xtra dimensie moest die er nog even bijgefreubelt...

Afbeelding

En daarna heb ik als de wiedeweerga de rompplaten vastgeplakt. Goed is goed zullen we maar zeggen. Morgen tijd voor het raamwerk..Nu de bekende overzichtplaatjes..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
staat mooi, zelf denk ik niet aan om de landing gear van mijn 737 te reproduceren

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Zwak hoor Jelle, terwijl het zo'n kleine moeite is... :lol:

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
We heten niet allemaal Cliff hé ! (Of RobH, of John, of Grendel, of Steven.....).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2014 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Heel gaaf, al die extra details!! Waar heb je de 1:72 figuurtjes vandaan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2014 8:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ik heb ze een jaa of twee drie terug gehad van mijn vriendin voor kerst. En die heeft ze op marktplaats gescored. Maar ik vermoed dat het preiser figuurtjes zijn.

Ze hebben een leuke serie 1/72 figuurtjes. Preiser 72512 is bijv intressant...en ik gaat zeker ook preiser 72511 in huis halen...

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Bij de Staggerwing was het ondertussen tijd om de ruitjes te monteren. Maar dat betekent uiteraard dat ze eerst afgeplakt moeten worden.

Afbeelding

Geen idee wie. Maar een brouwer hier heeft me deze truuk geleerd. Randjes aftapen en daarna de rest invullen met masking verf. Werkt inderdaad perfect.
En zo hadden we al snel een nieuwe versie van "old blue eyes" staan. Wellicht minder bij stem maar net zo strak van kaaklijn als de originele "blue eyes"

Afbeelding

(Voor allen die niet in 19-heel-lang-geleden geboren zijn. Old blue eyes was de bijnaam van Frank Sinatra..Ja die van de melodie van de Bundi's; Love and Marriage :roll: )
Op de rug is al een mooie strip tape te zien. En da's voor het plamuren..Voor degene die de truuk nog niet kennen. Tape de naad aan weerszijden af. (zoals je ook met verven zou doen.) Breng de plamuur dun op met één van de hulpmiddelen op de foto. (tandenstoker mag uiteraard ook)...

Afbeelding

...Verwijder eventueel overtollig spul met nagellakremover ZONDER ACETON!! (aceton vreet plastiek)...

Afbeelding

... trek het geheel weer weg...en laat uitharden.

Afbeelding

In dit geval was de remover niet nodig...Wel nodig was om het geultje op te vullen tussen de ruitdelen met houtlijm..

Afbeelding

handig hoor een ruit in twee delen..NOT! :roll:
Ook niet handig was dat ik niet heb opgelet bij het monteren van de buikplaat. :oops:

Afbeelding

Als ik het had gezien had er een stukkie plastic onder de buik gekund als verhogingkje..maar nu zal ik de paneellijnen op moeten meten..

Afbeelding

en daarna de zaak opvullen met een stukje styreen...Om het later in vorm te schuren,,

Afbeelding

NOu ja..kan ik het scriben ook eens oefenen..
Volgende op de lijst was het monteren van de motor-unit..en de luchthapwangetjes...

Afbeelding

..die eerst even in model gevijld moesten worden..Kijk maar naar de vorm van de losse op de vleugelwortel. Tja that's shortrun for you.
En ook de staartvin mocht alvast erop. Shortrun kit..Dus geen palletje gleufje verbinding. Nee echt zelf uitlijnen..

Afbeelding

mag ie mooi even poseren tijdens het drogen...

Afbeelding

Wordt vervolgd....

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Laatst bijgewerkt door cliff op do 27 feb, 2014 0:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf man. Kom maar op met je vervolg.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement