Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jul, 2013 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Na bijna een jaar werk is hij dan eindelijk klaar. Vandaag het decalvel van de KLM A330-200 binnen gekregen. In het rode vierkantje rechtsboven zijn de namen voor de 737 geprint op speciaal verzoek van mij! DRAW Decal bedankt!!

Afbeelding
Afbeelding

Na de dopingsceremonie kon ik dan eindelijk de eindfoto's maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de volgende foto's komt de weathering op de buik en vleugels goed tot z'n recht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dat was 'm! Ik heb met dit model ook meegedaan aan de 'If It Ain't Boeing I Ain't Going'-groepsbouw op Aircraft Resource Center en de deadline daarvoor lag op 1 juli. Dat heb ik precies gehaald :wink: Het stomme is dat de volgende groepsbouw waar ik mezelf voor heb ingeschreven de 'Out Of Africa'-GB is die vandaag start. Ik ga proberen een CRJ-200 van Zambezi Airlines te bouwen, met giraffenmotief op de staart.

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 1:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Mag ik je complimenteren met een prachtige kleurrijke kist? Ziet er erg verzorgd uit, mooie verwering, mooie kleuren en mooie eindfoto.

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
Het is een mooi model geworden. Ik vind voor die gekromde lijnen bij de neus en naar de staart er mooi strak uitzien.

Met de verwering komt het model wel meer tot leven. Vooral in je laatste foto vind ik zo van de zijkant de verwering boven op de vleugel wel een mooi effect geven. Van boven af gezien had deze verwering wel wat meer in de richting van de luchtstroom mogen staan in plaats van haaks op de vleugel rand. Aan de onderkant vind ik de verwering net een beetje zwaar. Misschien dat hetzelfde effect met een lichtere verweertint bijvoorbeeld grijs in plaats van zwart beter tot zijn recht komt.

Succes met het giraffenmotief :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mijn complimenten!
Volgens mij is dit het eerste moderne verkeerstoestel dat ik hier voorbij zie komen mét weathering - en wat mij betreft nemen de andere bouwers een voorbeeld aan je, het ziet er meteen veel levendiger uit, als een echt gebruikt toestel.

En na wat Googlen weet ik ook wat je volgende project wordt. Leuk!
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jul, 2013 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 12:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Menaldum
Ik vind het een zeer geslaagd model.
Mijn complimenten.

_________________
"Oderint dum metuant"

"Laat ze mij maar haten, als ze mij maar vrezen"

- Keizer Caligula


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jul, 2013 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Jelle,

Complimenten met het resultaat! Iets om trots op te zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 13:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Superknap toestel, ik heb er bijna geen woorden voor...
Ik zou wel eens willen vragen hoe je die weathering hebt aangebracht want dat lijkt me ook wel leuk om eens te proberen.
Tot nu toe maak ik altijd 'nieuwe' toestellen maar ik zou eens eentje willen maken die wat meer 'afgeleefd' is :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Veleno schreef:
Superknap toestel, ik heb er bijna geen woorden voor...
Ik zou wel eens willen vragen hoe je die weathering hebt aangebracht want dat lijkt me ook wel leuk om eens te proberen.
Tot nu toe maak ik altijd 'nieuwe' toestellen maar ik zou eens eentje willen maken die wat meer 'afgeleefd' is :)


Ga eens neuzen in het militaire luchtvaarthoekje, daar worden bijna geen toestellen zonder gemaakt :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2013 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Bedankt nog voor alle complimenten, ik had er niet op gereageerd maar ik vind het altijd wel heel leuk om reacties te krijgen :brouw:

De verwering heb ik gedaan met olieverf. Ik heb in de Blokker een doosje met een stuk of 10 tubes gekocht in alle kleuren van de regenboog, in totaal 2 euro. Beter kun je professionele olieverf kopen, want eigenlijk gebruik je in de praktijk alleen bruine en grijze/zwarte tinten. Ik heb met een cocktailprikker puntjes olieverf gezet bij de voorlijst van de vleugel, en dit met een droog kwastje naar achteren geveegd. Het voordeel van olieverf is dat het heel lang nodig heeft om te drogen, dus je hebt genoeg tijd om het te verwijderen als het niet bevalt. Het nadeel is wel dat het de onderliggende verflaag kan beschadigen, dus een laag blanke lak tussen de verf/decals en de verwering is aan te raden. Ook is het belangrijk dat het niet too much wordt, zeker op een 1:144 airliner. Op de buik van mijn 737 is het eigenlijk te veel, hoewel ik het zelf niet lelijk vind. Ik heb het laten zitten omdat het de onderkant is.
Bekijk vooral heel veel foto's om de typische plekken te vinden waar je in het echt vuilsporen ziet. Achter de straalomkeerders, vanuit de regengootjes boven de deuren, vanuit de kieren tussen de flaps/slats en de vleugel, vanuit de wielbakken etc.

Groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement