Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
Ziet er weer goed uit allemaal Jelle. Wat is de reden dat die spoilers een apart kleurtje hebben? Op de foto lijkt het alleen wel of de ophanging van de motor wat plamuur kan gebruiken. Raampjes zien er trouwens zo ook al strak uit. Dealtje met omlijsten erover en dan is het helemaal af.


Dat van die spoilers vroeg ik me zelf ook af. Ik heb het op ATCbox gevraagd en het komt erop neer dat de flight crew op deze manier kan zien of de bovenkant van de vleugel 'contaminated' is door de spoilers even omhoog te zetten voor de start. Vanuit de cockpit kun je deze buitenste spoilers zien. Niet onoverbodig in koude streken als Canada!

De motoren zijn inderdaad nog niet helemaal goed. Ik ga kijken of ik die nog kan verbeteren. Helaas waren ook de raamomlijstingen die ik had te groot en de raamlijsten schilderen ging me ook niet zo goed af. Dus ik ga er nu gewoon een strook transparante decal overheen doen, zonder omlijstingen. Ik vind de raampjes zo eigenlijk ook wel voldoende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2012 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hij is klaar!

Bouwtechnisch gezien is het niet mijn beste model ooit, maar ik ben toch tevreden met het resultaat. Puntjes waar ik minder tevreden over ben zijn een aantal zelfgeprinte decals die een beetje zijn gaan vlekken. Uiteindelijk heb ik de titels maar liefst vijf keer overnieuw moeten doen en toen vond ik het mooi geweest. De motoren uit de Eastern Express kit waren een ramp, en zouden eigenlijk vervangen moeten worden door mooie resin exemplaren.
Voor de staart hadden decals een strakker resultaat gehad, maar zelf afplakken en spuiten was absoluut veel leuker.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de buik heb ik zelf een decal getekend en geprint. Ik had dat gedaan omdat er op de buik geen paneellijnen zaten terwijl daar in het echt toch wel een hoop te zien is. De lijnen zijn eigenlijk te dik, als het op een beter zichtbaarder plek had gezeten had ik het vervangen.
Verder nog wat weathering vanuit de hoofdwielbakken. Bij het neuswiel niet, want daar wordt alles opgevangen door de deflector.
Afbeelding


Dus.. bedankt voor het kijken en ᐅᓪᓗᖃᑦᓯᐊᕆᑦ! :mrgreen:
Afbeelding

groeten Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2012 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi model geworden Jelle, vooral het artwork! En die decals .... ach ja, dat zijn ook niet mijn beste vriendjes.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi model geworden hoor, prachtige kleurstelling. Die eindfoto maak je toch elke keer maar weer een leuk plaatje van.

Maarrrr.... Zie ik daar nog een flinke naad aan de achterzijde op je richtingroer?
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ja hoe red ik me daar nu uit? :oops: Het is inderdaad niet helemaal zoals het hoort te zijn. Het is niet zozeer een naad, maar een kleine verschuiving tussen de twee helften van de staart. Ik had 'm over het hoofd gezien tijdens het schuren van het model en zo met de camera er bovenop zie je het ineens weer. Ik ga het nog even bijwerken, het achterrandje is makkelijk met de kwast te herstellen na het schuren.

Verder bedankt voor de reacties :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Erg origineel en kleurrijk model geworden!

Wat ik me afvroeg. Zit er nu een vrachtdeur in met ramen? Soort van semi-vrachtbak?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Biggles schreef:
Erg origineel en kleurrijk model geworden!

Wat ik me afvroeg. Zit er nu een vrachtdeur in met ramen? Soort van semi-vrachtbak?


Dankje!

Het vliegtuig is multifunctioneel inzetbaar. De stoelen staan op rails en kunnen er elk gewenst moment uit- of in worden gezet. Het vliegtuig kan worden gebruikt voor zowel passagiers- als vrachtvervoer, en ik las zelfs dat ook combinaties mogelijk zijn. De achterste deur op de linkerzijde is ook anders dan op andere 737's, misschien dat iemand dat is opgevallen. Hij is groter dan het normale service-deurtje dat daar zit. Er zit een ingebouwde instaptrap in, net als bij de voorste deur. Op die manier kunnen voorin een paar pallets worden geladen, terwijl achterin fungeert als passagiersgedeelte.

De vrachtdeur is een decal die ik overhad van een DC-9 maar ik heb hem iets hoger moeten maken met behulp van wat decal-lijntjes. Het sluitmechanisme is van een BAe 146 (de TNT boxing).

Het moet niet onderschat worden wat het belang is van een luchtvaartmaatschappij als dit. Veel dorpjes in het noorden van Canada zijn er volledig van afhankelijk. Een mooi programma is 'Ice Pilots NWT' van Discovery Channel, over Buffalo Airways dat opereert met een aantal oude kisten als de DC-6 en DC-3.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ice Pilots, inderdaad een prachtige serie. Wacht op seizoen 2... :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 2:01 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
TheFlyingDutchman schreef:
Het vliegtuig is multifunctioneel inzetbaar. De stoelen staan op rails en kunnen er elk gewenst moment uit- of in worden gezet. Het vliegtuig kan worden gebruikt voor zowel passagiers- als vrachtvervoer, en ik las zelfs dat ook combinaties mogelijk zijn.


Jelle,

Zoiets wordt een convertible genoemd. En overigens staan alle stoelen in elk groot lijnvliegtuig op rails.....vracht, convertible of full pax ( ik heb wat van die stoelen moeten wisselen.....zeker met ombouwen van onze DC10,B742 en MD11 ).
Overigens heb je hier een heel leuk model van gemaakt in een versie die je jammer genoeg veel te weinig ziet......die met die lange potten onder de vleugels ( -100/200 ). Ik ben benieuwd naar je volgende 'secret' project.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement