Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 aug, 2011 9:54 am
Berichten: 35
Kijk...dat lijkt er ineens een stuk meer op met die decals jaa :brouw:
Maar zonder de decals zag het er ook al netjes uit, ik ben in mn spaarzame vrije tijd bezig met de F27 van Airfix en die is nog laaang niet zover ;)
Heb je van de propellors trouwens geen decals? In de 1:72 van Airfix zitten die er wel bij namelijk, hoef je alleen de voorkant maar wit en de achterkant zwart te schilderen ;)

Maar hij wordt erg leuk zo te zien! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep, 2012 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Nee, helaas. Geen propeller-decals. Let trouwens wel op dat de achterkant van de propellers niet zwart is, maar gewoon wit/grijs. (De de-ice boots zijn uiteraard wel zwart).

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 aug, 2011 9:54 am
Berichten: 35
Je hebt gelijk...hoe ik bij zwart kom weet ik eigenlijk niet meer maar op foto's is te zien dat het inderdaad grijs met een blauw/wit topje moet zijn. Staat ook zo op het kleurenschema van de bouwdoos :roll:

Wat me nog te binnenschoot: heb je de vleugels en motorgondels Humbrol 127 gelaten of heb je er nog een andere kleur overheen gedaan? Ik heb zelf een paar weken geleden een potje Humbrol 127 aangeschaft, maar als ik naar jouw foto's kijk dan vind ik het grijs nogal plastic-achtig overkomen. Maar misschien valt dat in het echt wel mee natuurlijk. ;)
Hoedanook, ik heb vanmiddag een mengseltje van revell 374 en 90 (lichtgrijs en zilver, ongeveer 1:1) gemaakt en dat op mn F27 gesmeerd en ik heb zelf het idee dat dat wat 'echter' is. Zal z.s.m. es een foto uploaden in mn brouwverslag hier. :brouw:

EDIT: gedaan, zie dit topic..werd alleen al een beetje donker dus geen hele mooie foto's :|


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De F-27 staat nu in de eindlaag van glanslak. Dus ook de Humbroll 127. Oogt al weer heel anders. Achteraf gezien denk ik dat de grijze tint wel heel iets lichter had gemogen.

De Fokker is zojuist afgerond en staat inmiddels in de vitrine, maar voor de eindfoto's moet ik nog even wachten totdat ik mijn eigen laptop weer terug heb na reparatie. Nog een weekje geduld.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, de midweek vakantie zit er helaas weer op. En de laptop is weer terug na reparatie dus ik kan weer foto's uploaden.

Na de decals zijn dus de de-ice vlakken op de vleugels en anti-ice op de motor inlaat aangebracht;

Afbeelding

En als laatste stap natuurlijk de propellers. Na een paar avonden gehannes met tape kom ik tot het volgende resultaat;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laptop zag ik dat de foto's helaas een bezig erg korrelig zijn. :? Misschien van de week nog maar wat beters maken met zonlicht.

De eindlaag is geheel glanslak. Had ietsje minder gemogen. Maar een vorig model is semi-glans had net weer iets te weinig glim. Ik weet nog niet wat het mooiste is. Al met al was deze Fokker toch zeker een leuke afwisseling om te bouwen. Het 1/144 civiele krijgt zeer binnenkort dan ook een vervolg in de vorm van een Minicraft Lockheed Electra in KLM kleuren. Idem als de Fokker; ooit al eens aan begonnen maar aan de kant gelegd. Binnenkort meer hierover.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Heel leuk modelletje geworden!
Om het detailniveau nog wat op te krikken kun je de antennetjes op het dak nog aanbrengen. Ik doe dat altijd wel en dat geeft een model gelijk een nog mooier aanzicht. Maar het is wel priegelig :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Dank je! Het kleine priegelwerk met details, daar begin ik even niet aan. Onlangs geprobeerd het vizier van een Fokker D.XXI te plaatsen met secondenlijm, maar dat ging bijna niet. Het lukt me niet meer om alles zo stil mogelijk te houden. Afplakken zoals de propellers is geen probleem omdat je het telkens weer kan corrigeren. Maar met lijm smeer je dan de hele boel onder en uiteindelijk zit het nog niet vast. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Leuk model, leuke ondergrond ook :lol:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Zo, maar die is mooi geworden! :brouw:

'k Ben ook met een F-27 bezig, vanavond voor de vierde of vijfde keer opnieuw gespoten, er rust een vloek op denk ik :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2012 9:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 aug, 2011 9:54 am
Berichten: 35
Ah..is mooi geworden :D heerlijke kleurencombinatie blijf ik het vinden :)
Succes met de Electra..ben benieuwd :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement