Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 23 sep, 2011 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zul je natuurlijk net zien.......

http://www.aviationmegastore.com/fokker ... 03134#img1

Had beter even een maandje kunnen wachten, maarja, als je alles van tevoren weet kun je voor een dubbeltje de wereld rond.
Ik weet nu in elk geval wel waar ik decals en goede motoren vandaan kan gaan halen straks :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 8:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Zul je natuurlijk net zien.......

http://www.aviationmegastore.com/fokker ... 03134#img1

Had beter even een maandje kunnen wachten, maarja, als je alles van tevoren weet kun je voor een dubbeltje de wereld rond.
Ik weet nu in elk geval wel waar ik decals en goede motoren vandaan kan gaan halen straks :)


Tja, dat zal je altijd zien natuurlijk. Maar er is hoop als ik het nieuws van gisteren mag geloven. Wellicht dat het toch mogelijk is in de tijd te reizen door de ontdekking dat neutrino's mogelijk sneller dan het licht kunnen gaan. Dan was je gespaard gebleven van dit leed :wink:

Succes!

Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2011 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Haha, ach :P Er is vast wel iemand die straks voor een vriendenprijsje een Spaanse Burgeroorlog FVII wil overnemen. Ik heb straks immers de motoren en bewapening over, als ik die nu bij het plastic van de KLM Fokker in de Burgeroorlog doos doe dan heb ik in feite weer gewoon een kit. Of ik maak er een eenmotorige F.VIIa van, dat lijkt me ook nog wel leuk (vleugels inkorten e.d.) maar dat zien we tegen die tijd wel.

Neemt niet weg dat dat tijdreizen wel handig is door gewoon 10 jaar geleden te gaan beginnen met kant-en-klare modelletjes in plaats van dit. Scheelt me vast een hoop vrije tijd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2011 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
De KLM variant is inmiddels een klein weekje te koop en natuurlijk heb ik hem al thuis liggen.
Afbeelding

Hiermee heb ik de juiste motoren en decals voor de KLM kist en ik ga er dan ook binnenkort weer mee verder. De Spaanse Burgeroorlog doos met complete inhoud heb ik in de verkoop gedaan (zie Aangeboden als je interesse hebt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2011 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 jan, 2008 20:14 pm
Berichten: 43
Woonplaats: dordrecht
Leuk dit verslag te lezen. Heb deze kit reeds gebouwd staan,alleen in een wat kleiner schaal, nml 1:144. staat leuk naast de moderne kisten als de A380 en geeft pas aan hoe klein deze fokkertjes waren.
blijf dit project zeker volgen

Andre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2011 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dankje, ik zal binnenkort de drie kilo plamuur er afschuren zodat ik weer verder kan ermee. Even motivatiedipje :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2011 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Dag Jelle,

Goed werk! Ik heb een aantal jaren geleden de Southern Cross van Zvezda (ex-FROG, meen ik me te herinneren) gebouwd, zonder veel aandacht te schenken aan het interieur.

Citaat:
Voor een eenmotorige F.VII zou ik de vleugel moeten verkleinen en dat doe ik liever niet met deze


Daarna heb ik de identieke kit van Novexport gemodificeerd in een eenmotorige FVIIa. Mocht je geinteresseerd zijn in het bouwverslag: http://www.hollandaircraft.nl/F42a_Fokker_FVIIa.pdf. Grootste probleem daarbij was het maken van een beetje gelijkende decals (hoop gezeur met allerlei tekenprogramma's). Ik heb ook de F.VIIa van Broplan gebouwd.

Groet,

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2012 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
De ruwbouw van de kist zit inmiddels in elkaar. Bij het passen van het resin motortje op de neus viel het me op dat de neus een stuk spitser moet lopen om vloeiend over te lopen in de stermotor. En toen snapte ik ineens wat de bouwbeschrijving op dit punt bedoelde: de neus moet eraf worden gezaagd en vervangen door een resin deel. Alleen..... welk resin deel? Het neusje voor de KLM versie ontbrak in mijn kit :( Afgelopen donderdag mailtje gestuurd naar Valom, vrijdag antwoord terug dat het onderdeel op de post is en vandaag het onderdeel binnen gekregen in een pakketje vanuit Praag :D Dat is service!

Het originele neusje
Afbeelding

Het vervangende deel van resin
Afbeelding

Zagen zagen wiedewiedewagen
Afbeelding

En een snelle nosejob later
Afbeelding


En we kunnen weer verder :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 04 mei, 2012 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 feb, 2012 13:29 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Haarlem
Een erg leuk model Jelle, het interieur gaat zoiets echt afmaken. Mooi gedaan! Ik had je model al eerder gespot toen je je topic begon en ik begon bang te worden dat ze in de prullenbak lag. :wink: Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker F.VIIb/3m
BerichtGeplaatst: vr 04 mei, 2012 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Da's n mooi historisch model.
Nette service, dat je al zo snel die onderdelen hebt. Kunnen sommige andere fabrikanten nog iets van leren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement