Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2011 2:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
beste Mede brouwers:)

het is weer zover, net terug van vakantie en nu klaar voor een nieuw model:)

zoals in de titel is het kleurschema al bekend. dit omdat ik met arkefly op vakantie ben geweest naar Bonaire... Het vliegtuig was de PH-AHQ (in het blauw). Voor de kenners, want hij vloog in 2005 nog in het wit...

Eventjes over de vloot van Arke fly, Arke vliegt met de boeing 767-300 en de 737-800, de 737ens zijn nieuw gekocht maar de 767ens zijn al wat ouder zo een kleine 25 jaar. maar er zijn 787ens besteld dus een deze dagen gaan ze eruit...

De kit die ik gebruik is van revell en word volgens mij deze dagen niet meer gemaakt, verder staat er op de doos dat het geen ER is (Extended range) maar volgens mij is dat niet zo belangrijk, verder viel me al wel op dat er geen decals van ETOPS mee geleverd zijn, maar wel 6x no step, hussel hussel hussel NOSTEP OSTEP ESTOP ETOPS, moet alleen even kijken hoe het allemaal uitpakt, ik moet immers toch de decals zelf printen omdat ze niet standaard geleverd worden..

verder wil ik bij dit model een diorama gaan maken van de gate E2 (de instap gate) op schiphol. en ik wil er ook verlichting in bouwen, en daar ben ik al ver mee gevorderd... ik wil verder nog kijken via google earth of ik een deel van het panorama terras op schiphol erbij kan bouwen (ik heb 55 cm bouwgrond) en schaal 1/144 is dat al gauw zo een 80 meter...

ik verwacht niet dat dit project snel af is en miss af en toe een frustratie momentje maar volgend jaar moet ie tog afzijn:)

oke oke de fotos...
Afbeelding
een landende 767-300 op bonaire de PH-OYI (was de terugvlucht)...
Afbeelding
de welbekende doos
Afbeelding
de bovenkant van de vleugel, misschien niet heel interessant maar de binnenkant des te meer...
Afbeelding
zoals jullie hier zien, 2 glasvezeldraden van het merk herpa, officieel voor trein bouw e.d. het was een gepriegel en een hoop slijpwerk (ik hou van mijn dremel) maar uiteindelijk past alles en de eventuele kiertjes kan ik nog dichtplamuren...
Afbeelding
en het werkt... na lang proberen en na vele meters glasvezeldraad kan de vleugel dicht en geeft het mooi verlichting, jullie zien hier een blauw lampje dat komt doordat ik een blauw ledje opgeofferd heb om het te proberen uiteraard word dit later rood (altijd even denken geen groen links maar groen rechts)
Afbeelding
wat ik zelf het moeilijkste van dit vliegtuig vind is de decals, heb wel goede foto's en ook het een en ander al gemaakt in photo shop maar de kleuren zijn niet mooi en het is allemaal te korrelig, de oplossing zoals getoond de ondergrond rood spuiten en daaroverheen de letters afplakken en dan hopen dat het werkt...

Voor zover de update, ik hoop dat ik niet teveel gepraat heb, maar zo weten jullie ongeveer wat dit project gaat worden:)

grtz Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2011 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er heel gaaf uit tot nu toe met die lampjes erin! Het uitgesneden sjabloon ziet er ook strak uit. Ben erg benieuwd wat het gaat worden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jun, 2007 16:21 pm
Berichten: 55
Woonplaats: Zoetermeer
Ziet er al goed uit tot zover. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

_________________
Gr Perry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2011 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Leuk idee met de verlichting. Vroeger ben ik ook begonnen aan een 747 met verlichting, Maar die is flink stof aan het . Ik heb deze nooit afgemaakt.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2011 15:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
even een mini update, de vleugels zijn van binnen hol en daarom moeten de naden dichtgeplamuurd worden, daar ben ik al 2 dagen mee bezig en het vorderd gestaag, ik heb de binnenkant opgevult met houtlijm, zodat hij weer een beetje sterkte terug krijgt, de lampjes blijf ik continu controleren, want de glasvezeldraadjes zijn allis gebroken en dat betekend dat je de hele vleugel weer open moet maken (heeel voorzichtig) en dan alles weer opnieuw moet doen, maar voor zover gaat het goed.

de romp is echt heel erg scheef, kan ik dat oplossen door hem aan elkaar te tapen en dan in warm water leggen?? of is er een andere mogelijkheid??

buiten de romp en de vleugels verwacht ik niet heel veel problemen (er zijn niet gek veel meer onderdelen):P

naja voor zover de fotos volgen later...

grtz Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
Het werd toch een beetje stil van mijn kant, dus vandaar een update...

de 2 romphelfden beginnen al aardig vorm te krijgen, lampjes erin helemaal leuk... op een paar schoonheid foutjes na ben ik er zeer tevreden over.
sorry voor de iets wat slechtere foto's dit komt omdat ze in het donker gemaakt zijn...

genoeg de fotos,
Afbeelding
een overall plaatje, de vleugel in royal navy gray gespoten, de slats en flaps worden nog silver (onder het tape zit een laag met dark gray, een beetje eigen intrepetatie)
Afbeelding
de Landing light, ziet er net echt uit alleen eromheen moet nog het 1 en ander geplamuurd worden zie ik nu, tijd voor de albastine, verder wil ik op het ledje laagjes houtlijm op laten drogen zodat het net echt lijkt.
Afbeelding
ben ook bezig met de 2e Main door weg te plamuren omdat mijn versie van de 767 daar 4 ramen heeft zitten, alleen heeft er iemand een tip hoe ik die raampjes uit kan boren (ja oke met een boor)... maar handige tips and tricks??

en nu word het Dark...
Afbeelding
dit is slechts 1 LED er komen er zo een kleine 3 in denk ik..
Afbeelding
de rechter wingtip, met alleen een groen ledje, het witte ledje word nog geplaatst...
Afbeelding
de linker wingtip met wit en rode led, het witte plastic word nog overschilderd ,maar door plamuurwerkzaamheden nog niet gedaan..

dat was het weer:)
ik werk eigenlijk aan alles waar ik zin in heb en heb eigenlijk geen vaste volgorde, maar ik zou het fijn vinden als jullie een tip hebben om die raampjes uit te boren...

grtz Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Cooool! Vergeet je niet om de romp echt goed dekkend te spuiten van binnen? Om te voorkomen dat je doorschijning krijgt zoals op de foto?

Die raampjes, lastig.... misschien een gaatje boren en met een sleutelvijltje ofzo de vorm erin vijlen? Die zul je misschien wel kunnen kopen in een hobbywinkel ofzo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2011 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Arie91 schreef:
...maar ik zou het fijn vinden als jullie een tip hebben om die raampjes uit te boren.


Met een boor :D

Geintje uiteraard. Welke raampjes? Op de foto's zijn alle raampjes toch al open?

Ronde raampjes --> neem een boortje in de gewenste diameter. Niet te snel boren, als het te heet wordt smelt het plastic.

Vierkante raampjes --> grof voorboren, in vorm schuren/vijlen met een (ijzer)vijl. Er zijn in de handel wel hele kleine vijltjes te vinden. Ik heb vorig jaar 3 kleine vijltjes gescoord op de ESM (vierkant / rond / halfrond).

Kun je te voorkomen dat er licht door de romp naar buiten schijnt, de binnenzijde niet afplakken met aluminiumfolie?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Arke Fly 767-300
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2011 0:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
heey René

kijk daar heb ik iets aan:) ja ik heb het indd met een boor geprobeerd maar daar maakte k meer mee kapot dan me lief was, maar bij een bouwmarkt zouden ze dat wel hebben toch??

het licht van de landing lights word al tegen gehouden door een gewone laag met grijze verf, maar indd in het ergste geval alu folie aan de binnenkant van de romp, verwacht daar eerlijk gezegd de minste problemen mee want de verf houd meer tegen dan ik gedacht had.

heel erg bedankt voor de tip en ik brouw gewoon rustig door:)

grtz Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement