Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 12:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik ben toch maar weer even met dit model aan het worstelen geweest, en ik moet zeggen het kost allemaal erg veel moeite om het fatsoenlijk passend te krijgen.
Om te beginnen paste het cockpitinterieur voor geen ene meter, het deel achter de stoel stak gewoon te ver uit achter het glas.
Met als resultaat dat ik dit deel eraf geslepen heb, uiteindelijk zal er toch niet veel door de patrijspoortjes van het interieur te zien zijn.

Het glaswerk met te groot interieur
Afbeelding

Orbiter waar de vleugelaansluiting ook niet geweldig was
Afbeelding

Nieuwe cockpitsituatie
Afbeelding

Glaswerk geplaatst
Afbeelding

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2010 22:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Nou ik denk dat ik maar een 1/32 Apache in elkaar ga gooien want daar valt qua commentaar meer eer aan te behalen :?
Maar goed deze 2 kits die ik in deze gedrochtenbouw nog heb staan zullen waarschijnlijk mijn laatste modellen zijn hier (voorlopig) en dan zal ik een beetje vanaf de zijlijn gaan meekijken, met een zak chips en een biertje.
Als mijn postings dan toch niet de moeite waard zijn dan zal ik jullie er ook niet meer mee lastig vallen.

Maar goed, weer on topic:
Het glaswerk en het interieur zitten op het draagvliegtuig.
Verder zitten de staartbomen met elkaar verlijmd, en dat paste wederom......voor geen ene meter!
Gelukkig dat er lijmklemmen en knijpers bestaan, lekker een nachtje laten drogen en morgen maar eens zien hoeveel putty er aan te pas moet gaan komen.
En dan gaat de rampenklus komen om het geheel een beetje uitgelijnd te krijgen.
De plaatjes

Draagvliegtuig
Afbeelding

Staartbomen
Afbeelding

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het is inderdaad erg rustig hier in de groepsbouw. Het blijft hier denk ik een beetje buiten het zicht van het grote publiek, vergeleken met de 1/32 Apache die je noemt... :?
Ik vroeg me eerlijk gezegd ook al af waar je de laatste tijd bleef met je gedrochten en andere Russische schepsels. Laat je in ieder geval niet gek maken door wat anderen doen in bepaalde topics en blijf gewoon lekker je eigen ding doen.

Zo ook dit gedrocht. Lekker mee doorgaan. Het begint ook eindelijk al een beetje vorm te krijgen. Glaswerk ziet er trouwens mooi en helder uit. Nog extra behandeld?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, dat je geen reacties krijgt wil nog niet zeggen dat je bericht(en) niet gelezen wordt(en). Ik lees deze berichtjes in deze groepsbouw wel allemaal (die velen die actief zijn), maar vind het niet altijd nodig om iets te plaatsen. Als ik iets zinnigs te melden heb, dan doe ik dat, anders hou ik het bij het lezen. Je kunt ook in de gaten houden of je berichtje gelezen wordt, dat wordt bijgehouden.

Maar het is wel een aparte kist die je aan het bouwen bent. Qua pasvorm etc. vergelijkbaar met mijn Mach2 Huskie, of niet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 17:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Blijf bouwen hoor, ik kijk wel mee heur. Heb er alleen weinig aan toe te voegen.

Lelijk ding! ;)

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2010 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Citaat:
Nou ik denk dat ik maar een 1/32 Apache in elkaar ga gooien want daar valt qua commentaar meer eer aan te behalen
Maar goed deze 2 kits die ik in deze gedrochtenbouw nog heb staan zullen waarschijnlijk mijn laatste modellen zijn hier (voorlopig) en dan zal ik een beetje vanaf de zijlijn gaan meekijken, met een zak chips en een biertje.
Als mijn postings dan toch niet de moeite waard zijn dan zal ik jullie er ook niet meer mee lastig vallen.


Ik vind hetzelfde als wat Rene al zei,
maar het word toch het mafste ding. Jammer dat de cockpit niet helemaal wou...

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 nov, 2010 23:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Dit vind ik nu eens een pracht van een toestel, die mooie lijnen, echt een Rutan design.

Ik wist niet dat er een kit van bestond, en het merk kende ik ook niet.

Zit er een leuke kit uit, de start is alvast veelbelovend, veel plezier en succes :wink:

Groeten

Wet Sellery

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 22:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Aangezien we hier een maand langer doorgaan is er nog hoop dat ik deze afkrijg, want het is een rampenkit.
Deze kit valt in de catagorie A-monster van Amodel.
De aanhechtingspunten van de staartbomen en vleugeldelen waren dusdanig fragiel dat ik de gok niet wilde gaan nemen om de delen daarmee te verlijmen.
Wat inhield dat er weer een gang naar de hobbyboer gemaakt moest worden voor wat messing strengen.
Maar om die te plaatsen moest ik wel dwars door de staartbomen heen boren strak tegen de oppervlaktehuid van het plastic aan, tijdrovend klusje dus.
Vervolgens uitlijnen met de vleugeldelen dat de messing pennen op de juiste plek in de vleugels kwamen, ook strak onder de oppervlakte van de vleugelhuid boren.
Daarna de delen die contact maakten met messing met secondenlijm met elkaar verlijmd, doed laten drogen om daarna met gewone UHU lijm met naald het plastic met elkaar te verlijmem.
En dan blijkt inderdaad dat het geheel erg fragiel is.
Dit is echt zo'n model als het straks af is moet je het neerzetten en NOOOOOOIT meer aankomen.
De ploatjens
Afbeelding
Staartbomen met messing strengen erin.

Afbeelding
En het geheel verlijmd

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jan, 2011 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
dave the doctor schreef:
Aangezien we hier een maand langer doorgaan is er nog hoop dat ik deze afkrijg, want het is een rampenkit.
Deze kit valt in de catagorie A-monster van Amodel....


Vergelijkbaar met Mach2 :D :D

dave the doctor schreef:
...En dan blijkt inderdaad dat het geheel erg fragiel is. Dit is echt zo'n model als het straks af is moet je het neerzetten en NOOOOOOIT meer aankomen.


...maar dan heb je ook wat !!!

Ziet er goed uit zo. Had het voor de stevigheid niet beter geweest om één staaf als kern, door alles heen te boren?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jan, 2011 23:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
@ Rene, inderdaad vergelijkbaar met Mach2.
De vleugeldelen die aan de romp vastzitten zijn 1 geheel met de romp dus sterk zat, dus het gaat met name om de staartbomen en de vleugeldelen die daar weer aan vast zitten.
Op deze manier is het acceptabel sterk genoeg.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement