Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2010 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Heb je hier iets aan? Als je je E-mail adres PB't stuur ik je een groter formaat toe.

Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2010 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake, you've got mail.

Da's inderdaad een leuke om erbij te hebben. Heb gister een boek over Fokker Verkeersvliegtuigen ontvangen (25 euro bij LHS, 7 euro op marktplaats :wink: ). Staat wel niks in over de S-11, maar wel een aantal leuke (qua detail niet duidelijke) plaatjes van de F-25 Promotor.

Op dit plaatje zie je ook mooi het verschil tussen S-11 en S-12 en een mooi plaatje van de constructie van de cockpit. Ik zou zeggen, mail maar.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 14:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hoi Bert (moet René zijn :oops: )

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een heel mooi project vind!
Tijdens mijn stage bij het Aviodrome heb ik dit kistje in het echt van dichtbij mogen aanschouwen toen ze nog in de opslag stond.
Ik wil je heel veel succes wensen met dit project en ik ga hem volgen! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Laatst bijgewerkt door Juggernaut op za 05 jun, 2010 20:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Je bedoeld Rene in plaatst van Bert, nietwaar?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 20:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Joe Silent schreef:
Je bedoeld Rene in plaatst van Bert, nietwaar?


Eeuuuhh.......ja dat klopt! :oops:
Sorry Bert (en René :wink: )


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert / René ? Bij Lingo in ieder geval 2 letters goed, waarvan 1 op de juiste plaats.

Mijn Navy Apache nadert de voltooïng, dus tijd voor een volgend project. Wel leuk, heb vrijdag even m'n eigen topic doorgenomen om inspiratie op te doen. Ben laatst (Hemelvaartsdag) in het Aviodrome geweest om wat (detail)foto's van de S-12 te maken. Hij staat daar onder de vleugel van de 'Connie'. Wel wat donker, maar ik denk dat ik er toch wel wat mee kan.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd wat het gaat worden. Alvast dank voor de belangstelling.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
eerst spotten met dat je navy apache klaar is, en niet met foto's komen.

Dan dit onderwerp spammen met dat je met de S-12 bezig bent.. en niet met foto's komen...

:D

lekker getennisd???

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 1:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, we zijn los.

Even nog een plaatje waarom ik als helikopterbouwer een zwak heb voor Fokker. Ik woon in de....
Afbeelding
(huis is van de overburen hoor)

Ik wil zoveel mogelijk flappen, roeren etc. (weet niet hoe ze allemaal heten) in een andere stand zetten dan zoals ze met de kit meekomen. Hier heb ik (een op het oog) de remflap van de hoofdvleugels losgezaagd. Op de foto's die ik laatst in het Aviodrome heb gemaakt staan beide rolroeren (van de hoofdvleugels) in iets neerwaartse stand. Er is mij geleerd dat dit met kabelbesturing niet mogelijk is. Heeft iemand bezwaar dat ik dit toch doe, of is dit tegen alle wetten in? Verder heb ik een nieuw gaatje geboord op de plaats van het nieuwe landingsgestel (wielbasis 3602 mm / 40 mm = circa 90 mm). Aan de binnenzijde van de vleugel heb ik wat extra stripjes gelijmd voor een eventuele versterking van de poot (Proper Planning Prevents Poor Performance was het toch?).
Afbeelding

Op deze foto is een remflap voorzien van wat verstijvingsstripjes, gamaakt a.d.h.v. foto's. De klinknagels aan de achterkant komen helaas niet overeen met de schotjes. Jammer, maar laat ik zo. Ook heb ik een handgreep gemaakt (lampje moet nog). Een en ander moet nog wel wat bijgesneden/bijgeschuurd/bijgevijld worden.
Afbeelding

Een dry-fit van de vleugel met de romp, leert dat er een stevige kier opgevuld moet worden. Mijn Putty is nagenoeg opgedroogd, dus ik moet even wat nieuws halen. Wellicht even dat ene topic van Niels even opsnorren, welke was het ook alweer Niels?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 1:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Dit topic gok ik Rene

zeker met de opliggende details is schuren ook niet alles!

Succes!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
tsjopper bob schreef:

Op de foto's die ik laatst in het Aviodrome heb gemaakt staan beide rolroeren (van de hoofdvleugels) in iets neerwaartse stand. Er is mij geleerd dat dit met kabelbesturing niet mogelijk is. Heeft iemand bezwaar dat ik dit toch doe, of is dit tegen alle wetten in?


Misschien dat de kabels in het Aviodrome niet op de goede (voor)spanning staan / te lang zijn? Verder moet je hem natuurlijk bouwen zoals jij hem mooi vindt. Zo te zien ben je al goed op weg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement