Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ik heb ook foto's van de PH-SLO! Daar heb ik aan gesleuteld een jaar of 11 geleden. Ik was toen vliegtuigmonteur in opleiding. De elevator trim kabels heb ik even twee keer zo strak moeten zetten, dat zal die piloot destijds wel gevoeld hebben! De Fokker handboeken waren destijds in het metrische stelsel, maar de enige kabelspanningsmeter was nog in fout/pound. En zonder rekenmachine (en zonder GSM met rekenmachine in die tijd) is dat verrotte lastig omrekenen!

Ow en het oliefilter zat nogal vast...

Mooiste vliegtuig waar ik ooit aan heb gesleuteld!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 1:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
1.JaVA_Platypus schreef:
Mooiste vliegtuig waar ik ooit aan heb gesleuteld!


Erg mooi vliegtuig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2012 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Zie ik ineens dat je S-12 topic omhoog geschoten is, en ik dacht; "ja het kan, misschien is Rene toch bezig geweest met zijn Smer''. Maar wat ik leuker vond van de laatste berichtjes van o.a. ikzelf is dat ik toen op vakantie was en nu weer, en nu weer mag ik reageren vanuit m'n vakantie adres. En ik heb ook schuld dat je wat minder tijd hebt, want ik heb je gevraagd op Timmy te passen en de bloemen water te geven. Wat ben ik toch een uber-burgertrut.

Jelle out


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even off-topic, want dit is echt een lang-lopend project: op dit moment worden de bloemen flink water gegeven. Het giet hier..., niet normaal.

Afbeelding

Geniet er nog maar even van.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nee, geen update, maar wel een nieuwtje wat me weer doet verlangen om dit project weer op te pakken. Afgelopen week ligt de nieuwe MIP (IPMS) op de mat met daarin een advertentie van iemand die een aantal kitjes 'goedkoop' wegdoet. Na een berichtje, kreeg ik keurig een lijst toegestuurd met de modellen welke worden aangeboden. Vanwege de kidscorner a.s. 1 november te Hurdegaryp kon ik hem van flink wat modellen afhelpen. Bij die modellen viel mijn oog op een ander kitje, die kon mooi mee in dezelfde doos.

Het model was van Artiplast. Op de lijst van de verkoper stond hij weergegeven als Artiplast Fokker S-11, en voor een paar euro wilde ik die wel hebben. Het bleek echter geen S-11 te zijn, maar een variant. Aermacchi mocht de Fokker S-11 in licentie bouwen (Aermacchi M.416). Ik was dus erg blij verrast.

Het ging om onderstaand model:
Afbeelding

Artiplast is me totaal onbekend, maar de inhoud lijkt toch wel heel erg op dezelfde van Smer waarmee ik bezig ben.

De inhoud:
Afbeelding

In dit geval met flink wat decal opties:
Afbeelding

De Smer-kit zal eerder bekend zijn:
Afbeelding

Kwalitatief zijn dit erg slechte kits, maar wie mij een beetje kent, dat is voor mij geen probleem. Ik heb ooit al eens de E-17 gebouwd. En in dit topic ben ik bezig om een S-11 om te bouwen naar een S-12 welke nu in het Aviodrome staat. Erg langzame bouw trouwens... Hieronder de E-17 die ik al eens heb gebouwd.
Afbeelding

Ik heb nu een aantal van deze kits, met het idee om van alle landen die ermee hebben gevlogen een uitvoering te maken. Wellicht ook nog in alle uitvoeringen zoals ze in Nederland hebben gevlogen.

Van de Smer-versie heb ik er reeds een paar, die beide anderen ben ik toch wel trots op om - ondanks de slechte kwaliteit - te mogen bezitten.
Afbeelding

Als ik dan toch een favoriet vliegtuig moet noemen, dan is het de Fokker S-11. Ik heb hier iets mee. Wellicht begonnen omdat ik op de Anthony Fokkerstraat woon. Na wat vliegshows te hebben gezien met o.a. de Fokker Four - ik vind het een heerlijk rustige sierlijke show - was ik dus weg van dit toestel. Een paar jaar geleden heb ik zelf mogen vliegen in de PH-SLO, instructie van een half uur tot een uur en een vlucht van een uur, waarvan ik denk ik toch wel 20 minuten tot een half uur zelf heb mogen vliegen (zonder ooit les te hebben gehad). Wat een heerlijke vlucht was dat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mooie aankoop René! Moet je dit topic toch maar weer tot leven brengen de komende tijd :D

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ben ik helemaal met je eens. Door al die mooie shows van de 'Four', begint het alleen maar weer te kriebelen.

Afbeelding

Afbeelding

Die vervelende groepsbouwen ook altijd

:lol: :lol:

Maar we moeten ook wat achter de hand houden hé, voor het geval er een groepsbouwdip is. Dan doe ik mijn eigen groepsbouw, modellen afmaken, waaraan ik ooit eens begonnen ben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
René,
Leuk, dat je weer zo'n oud model ter hand wil nemen. Ik heb hem ook al jaren geleden gebouwd uit hetzelfde doosje! Niet al te best, maar met een beetje geduld, is er best wat leuks van te maken. Om je met de bouw alvast op weg te helpen, kun je misschien een blik werpen op mijn brouwsel.

viewtopic.php?f=125&t=38525

Veel succes met de bouw,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2014 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zoals je in dat linkje kan zien, die had ik al gevonden en geraadpleegd :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement