Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Hoi Ingmar. Voor wat betreft de lichtjes op de vleugel en winglets..heb ik nog een foto gevonden die ik ooit eens heb gemaakt. Misschien dat je al foto's heb gevonden hiervan..maar deze kan er wellicht nog wel bij :P

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Mark,

Bedankt voor de foto, dat is er tenminste één waarbij je de units goed kan zien. Uit je eigen fotocollectie? Dit is de verlichting met twee units zoals besproken in mijn vorige post. Zie deze link voor hoe de lichten er uit moeten zien in het geval van de kist die ik aan het bouwen ben:

http://www.airliners.net/photo/TUIfly/Boeing-737-8K5/1623086/L/&sid=6782e66af6dbf9a051c94886fb3e7731

Ben toch benieuwd wat de reden van het verschil is.

Nog even een vraagje, welke kleur zouden jullie beide de binnenkant van de verlichting gebruiken? Ik wil uit een stukje transparante sprue de unit schuren/zagen/vijlen. Aan de binnenkant daarvan maak ik dan twee gaatjes die ik dan rood of groen schilder. Maar de binnenkant van de verlichting is dan zichtbaar en ik weet nu niet goed of ik die zwart of zilver moet maken...

Bedankt alvast voor het advies!

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik zou zwart nemen! Dan steken ze ook veel mooier af tegen de omringende zilver/metalen vleugelvoorrand en krijgen ze meer diepte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 19:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ingmar,

De binnenkant van die nav-light ruimtes zijn 9 van de 10 keer gewoon wit.....een enkele keer blank alu maar never-nooit zwart.
Ditzelfde geldt ook voor de strobe-light ruimte.
In beide gevallen is het wel mogelijk dat de daadwerkelijke unit gewoon een zwart kastje is maar deze zitten over het algemeen aan de binnenzijde van de vleugel en zijn zelden of nooit te zien.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2010 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de inside information Arjan. Ik wil alleen niet eigenwijs zijn, maar als ik naar deze foto kijk, dan lijkt mij een donkere kleur beter. Ik had ze al lichtgrijs gemaakt, maar denk dat ik toch voor donkergrijs ga zoals door Jelle aanbevolen.

Inmiddels ben ik weer wat verder met de winglets en nu het fabriceren van de licht units. Daar komt binnenkort een update van met foto's. Ook ga ik van het weekend langs een adresje van de Humbrol primer verkopen en óók nog in voorraad hebben. Kan ik eindelijk verder met de romp.

Ciao!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 17:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
FokkerFan schreef:
Bedankt voor de inside information Arjan. Ik wil alleen niet eigenwijs zijn, maar als ik naar deze foto kijk, dan lijkt mij een donkere kleur beter. Ik had ze al lichtgrijs gemaakt, maar denk dat ik toch voor donkergrijs ga zoals door Jelle aanbevolen.


Primergroen kan ook nog :mrgreen:
Die was ik even vergeten en dat maakt het 'm flink wat donkerder, maar echt zwart??.....nee, nog nooit gezien......en ik heb al wat lampjes verwisseld 8)

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nou zwart zal het ook niet worden. De keuze is uiteindelijk gevallen op Revell 78. Maar wou je zeggen dat het primergroen is op de link die ik toegevoegd had?

Ciao! Ingmar

PS: en hopelijk komen er nog vele lampjes bij :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 18:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ingmar,

Ik denk dat het plaatwerk ( dus het pure inwendige van de vleugel ) primergroen is terwijl de strobelighthousing ( links ) en die 2 navlights zwart lijken te zijn.....deze zijn dan meestal zijdemat- of matzwart.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig tot geen ervaring met de 737 heb en dit bij veel kisten toch wel verschillend is.
Maar over het algemeen:
- het binnenwerk/structure van de vleugel: wit, groen of blank.
- kastjes/units: meestal zwart

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 aug, 2010 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Update 9: Een witte staart

Hallo medebrouwers,

Tijd voor weer een nieuwe update. Nu ik met de winglets bezig ben, is het ook tijd om de staartvleugel klaar te maken voor de volgende stap. En dat betekent dat deze kist eindelijk een kleurtje krijgt! En daarvoor heb ik een spuitbus van Tamiya meegebracht, namelijk de TS-26. Deze spuit erg fijn en geeft een mooie strakke lak. Althans als je niet te veel erop spuit, want dan krijg je belletjes in je lak. En jullie zullen wel begrijpen dat dat me dus is overkomen :oops: . Maar met een beetje schuurpapier en wat plamuur is het gelukkig toch gelukt om er iets moois van te maken:

Afbeelding

Overigens heb ik de staart eerst nog van een laag Revell primer uit de spuitbus voorzien, dit omdat die wit maar toch dekkend is. Anders had ik er nog een aantal lagen overheen moeten spuiten met de TS-26. Voor de winglets houd ik dezelfde procedure aan alleen moet ik die nog wat bijwerken.

Verder wil ik ook nog even een plaatje delen van de decals die ik ga gebruiken voor deze kit:

Afbeelding

In de intro van dit brouwverslag heb ik een plaatje laten zien van een andere decalsheet. Die wilde ik aanvankelijk gebruiken, maar toen kwam ik deze tegen. De decals van deze sheet zijn veel dunner en scherper dus vandaar dat ik die nu ga gebruiken. Het is verder waarschijnlijk overbodig te vermelden dat dit niet de laatste kist uit de Virgin-familie zal zijn die ik ga maken :wink: .

De decalsheet heb ik ingescand en uitgeprint dus nu ga ik een masker maken voor de rode verflaag voor de romp. Dat zal ik later nog wel een foto van plaatsen evenals een kiekje van de progressie met de winglets. Voor nu moeten jullie het hiermee doen.

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 aug, 2010 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Goed werk en je hebt een flinke stapel decals liggen! Ik zie coroguard-decals liggen voor de onderzijde van de vleugel, ik zou goed kijken of deze er inderdaad op moeten aangezien ik nog nooit een 737 met coroguard onderop de vleugels heb gezien. Wel bovenop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement