Hoi Jordy en anderen,
Het is een beetje rustig rond dit project op het forum. Maar er is wel wat gebeurd hoor. Ik heb nogal even met de paintjob in mijn maag gezeten. Zoals ik al had beschreven heb ik voor het vliegtuig XtraColor British Midland blauw en grijs aangeschaft. Die wilde niet echt lekker spuiten, een beetje een sinaasappelhuidje had ik als gevolg.
Destijds had ik de verf met standaard terpentine van de gamma verdund, maar nu las ik laatst dat de Model Master verdunning voor de airbrush prima is voor XtraColor verven. Dus heb ik dat vorige week maar even geprobeerd. Het is al iets beter, maar nog niet zoals ik het eigenlijk wil hebben.
Op de rechterkant van het toestel had ik de verf iets te veel verdund. Op een paar plekken begon de verf te scheuren, maar dat is nog wel op te lossen.
Op de linkerkant is het iets beter gegaan. Nog steeds wel last van het sinaasappelhuid effect helaas. Ik probeer een beetje uit te zoeken waar het nu aan ligt. Er zit nog een beetje terpentine in de verf, dat zou ermee te maken kunnen hebben. Of misschien ligt het gewoon aan de samenstelling van de verf. Aan mijn airbrush kan het bijna niet lukken, want wanneer ik bijvoorbeeld grijs van Revell spuit heb ik daar niet echt een probleem mee.
Goed, zoals je ziet is er nog steeds leven in de brouwerij. De verf droogt echter erg langzaam. Ik wilde afgelopen weekend de probleempjes al aanpakken, maar dat plakte de verf nog te veel voor. In de tussentijd ben ik mezelf een nieuwe bekwaamheid aan het aanleren, namelijk het scratchen van paneellijnen op mijn Eva Air 767. Daar heb ik geen verslag van, want dat is al een 10 jaar oud project. Maar ik zal de foto's wel een keer plaatsen wanneer die klaar is. Ik denk dat het een toppertje gat worden, maar dat denk ik van al mijn projecten totdat ik moet gaan airbrushen...
Groet, Ingmar