Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2020 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Jaja, ook hier is nog leven in de brouwerij. Ik wil dit model toch eens afmaken, maar na de laatste update was de blauwe ver op...

Gelukkig had Coen van Flash Aviation deze verf nog op voorraad dus op de ESM had hij die meegenomen voor me (ik woon op slechts zo'm 20-25 minuutjes rijden van zijn winkel vandaan en dat was kennelijk toch nog teveel moeite voor me... :oops: )

Dus hier is potje 3 van XtraColor X336 :lol:
photo 491537

En na nog een paar uitermate sterk verdunde lagen ben ik nu toch eindelijk op het moment aangekomen dat ik er tevreden mee ben. Dus geheel in lijn met de laatste tien updates ofzo hier wederom een foto vna een blauwe romp.
photo 498347

Redelijk strak toch?
photo 498325

En meteen maar begonnen met de boel in te pakken, want owee als er straks grijze verf op komt bij het spuiten van de buik :evil:

photo 498324

Zodra het helemaal ingepakt is, ga ik de vleugels er weer onder zetten en kan ik met het grijs aan de slag. Laten we hoop dat dat voorspoediger zal gaan dan het blauw en ik het gewoon bij één potje kan houden. Tot binnenkort!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2020 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jul, 2019 16:55 pm
Berichten: 31
Wauw, mooie kleur dat blauw!

_________________
Aan het bouwen: Fokker F-27 Schreiner Airways Italeri 1/72
Upcoming projects:
Boeing 737-200, Canadian North (of Olympic Airways), BigPlanesKits 1/72
Boeing 737-200, Olympic Airways, Eastern Express 1/144

Gebouwd:
De Havilland Canada DHC-6, Canada Armed Forces, Revell 1/72


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Heel gaaf! leuk dat je deze toch doorzet!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 20:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Toch nog een blauwtje gelopen....mooie kleur zo :brouw:

Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 feb, 2020 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De kleur blauw is zeker mooi. Maar het lijkt toch wat lichter dan op foto's van het origineel. Hoe dan ook, ik laat het zo.
Vintage Jet schreef:
Heel gaaf! leuk dat je deze toch doorzet!

:brouw: VJ

Ja, afkomen zal die. De vraag is alleen hoe veel tijd er nog overheen gaat. De motoren beloven ook nog wel een priegelwerkje te worden vrees ik.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb, 2020 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nadat de boel helemaal was ingepakt kon ik afgelopen weekend verder met de buik van het toestel.
photo 498952
Ik heb ervoorgekozen om eerst een basislaag van XtraColor X337 te spuiten om te kijken of het mooi strak opdroogt en of er nog wat naadjes etc. bijgewerkt moesten worden.

Dat strak opdrogen is helaas weer niet gelukt ondanks dat ik de verf toch behoorlijk verdund heb. Toch maar nog meer verdunnen bij de volgende laag. Helaas laat de foto het niet echt goed zien, maar voor de volledigheid is hier toch een kiekje van het het er nu bij staat.
photo 498951

Ook zijn er nog paar naadjes waar de romphelften elkaar raken dus er is werk aan de winkel voordat ik de vleugels er weer onder lijm. Gelukkig heb ik voor deze aanpak gekozen, want het schuren gaat een stuk makkelijker zo. Tot de volgende update dan maar weer!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Slow and steady, slow and steady.... Het is lastig om de motivatie erin te houden, want ik krijg de lak alleen strak in dunne laagjes. Dat betekent veel droogtijd en weinig vooruitgang qua dekking. Wel heb ik inmiddels de vleugels eronder bevestigd. Hierbij bleef er wel een behoorlijk kier zitten en ook zat er onder wat hoogteverschil tussen de twee onderdelen. Daardoor is er weer een hoop verf verwijderd dus dat moet ook weer hersteld worden. Het gaat dus nog wel even duren totdat ik klaar ben met de onderkant egaal grijs te krijgen.

photo 531052

Maar ik houd vol!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De aanhouder wint! Is het een idee om eerst een laag primer te spuiten? Zelf ben ik groot fan van Tamiya fine surface primer. Die is ook verkrijgbaar in grijs en dan zouden één of twee dunne laagjes lak voldoende moeten zijn voor een strakke laag.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Vintage Jet schreef:
Zelf ben ik groot fan van Tamiya fine surface primer. Die is ook verkrijgbaar in grijs en dan zouden één of twee dunne laagjes lak voldoende moeten zijn voor een strakke laag.

Geheel onderschreven van mijn kant! Ik gebruik al jaren Tamiya primer, erg geschikt als eerste laag. Het droogt snel, dus je kan snel meerdere lagen achter elkaar doen.

Keep it up!

-Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dank voor de aanmoedigingen mannen. De Tamiya primer heb ik in huis. Echter heb ik met de combinatie van Tamiya en andere merken in het verleden nogal wat problemen gehad...

photo 47435

En aangezien deze Airbus al een laagje Humbrol primer heeft gehad met daarover wat XtraColor verf, lijkt me het gebruik van de Tamiya primer de goden verzoeken om nog meer problemen :wink:

De Tamiya primer is inderdaad fijn spul, net als die van Humbrol overigens welke alleen vaak wat lastig verkrijgbaar is. Ik heb ook een spuitbus staan van Vallejo, maar die heeft ook alleen maar ellende gegeven. De verf brokkelde grotendeels gewoon af. Dat is de reden dat mijn Martinair A320 stil ligt. Verder heb ik ooit eens een spuitbus Revell primer gekocht, maar die was nogal grof naar mijn idee. Door schade en schande wijs geworden dus...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement