Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2008 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
mad viper schreef:
Mark, mag ik vragen welk setje jij gehaald hebt?

Is dat Braz Models 747-400 PW4000 Engines, nr B4KE44?


Ja ik geloof het wel. Hoezo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2008 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Kun je het nog nachecken om het met zekerheid te weten, want zoja dan moet ik een mailtje sturen naar Braz models, want die voorste fans en handleiding zitten er niet bij, in het setje wat ik heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2008 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Ja ik weet het zeker. Maar ik heb ook geen handleiding hoor, en waarvoor zou dat moeten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 14:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Handleiding is niet zo erg nee, maar dat ik onderdelen mis, dat merk ik nu pas.

Dus maar even een mailtje sturen naar ze.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2008 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 0:26 am
Berichten: 189
Woonplaats: Amersfoort
Hallo allemaal,

De decals voor de Martinair Boeing 747-400BCF worden op dit moment ontworpen. De (buitenlandse) decalmaker verwacht over twee weken gereeed te zijn.
Zoals eerder gemeld heeft IPMS SIG Airliners de decalmaker gevraagd decals van de huidige Martinair colours voor de huidige vloot (747, B767, MD-11) te maken, alsmede voorbereidingen te treffen voor de (mogelijke bestelling door Martinair van) Airbus A330.


Met vriendelijke groet,
IPMS The Netherlands
SIG Airliners
Louis Charmant

_________________
Werktafel: teveel om op te noemen en (te)veel in voorraad...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 aug, 2008 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
LouisCharmant schreef:
Hallo allemaal,

De decals voor de Martinair Boeing 747-400BCF worden op dit moment ontworpen. De (buitenlandse) decalmaker verwacht over twee weken gereeed te zijn.
Zoals eerder gemeld heeft IPMS SIG Airliners de decalmaker gevraagd decals van de huidige Martinair colours voor de huidige vloot (747, B767, MD-11) te maken, alsmede voorbereidingen te treffen voor de (mogelijke bestelling door Martinair van) Airbus A330.


Met vriendelijke groet,
IPMS The Netherlands
SIG Airliners
Louis Charmant


Hoi,

Is er al wat meer bekend over de decals?

Groetjes,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 aug, 2008 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 0:26 am
Berichten: 189
Woonplaats: Amersfoort
Hoi Mark,

Ik zal eens bij decalmaker informeren naar de stand van zaken.

Groet,
Louis

_________________
Werktafel: teveel om op te noemen en (te)veel in voorraad...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2008 1:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 sep, 2008 23:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Bahrain, Arabische golf
Hoi Mark en co,
zoals belooft zal ik een gedetailleerde bouwinstructie geven hier voor wat ik zoal heb uitgespookt met mijn KLM 744!

Wat zijn de foutjes op de kit die we moeten corrigeren?
---------------------------------------------------------------
* De kroon boven de cockpit is te plat en de flanken waar de zij ruiten van de cockpit staan zijn iets te rond. (zie foto)
* De zij kanten van de romp op de neus zijn ingedeukt. (zie foto)
* Vleugels en horizontale stabilo's zijn veel te dik.
* De pylonen zijn iets te dik en te laag, alsook de pylonen van motoren 1 en 4 moeten lichtjes aangepast worden zodat de binnenkant van de top over het aanvalsfront van de vleugel komt, het zou kunnen zijn dat Braz de Pylonen van de P&W's correct heeft gevormd, maar de motoren 1 en 4's pylonen moeten zeker en vast aangepast worden. (zie foto)
Afbeelding
Dit zijn zowat de zwaarste punten.

Wat heb je nodig?
---------------------
* Je favoriete putty, mijn favoriet is White Putty van MMD, droogt zeer snel (circa 30 min).
* Epoxy putty van Tamiya voor de pylonen.
* Heel veel schuurpapier van verschillende grids.
* Tamiya liquid surface primer of een alternatief. (vloeibare putty)
* Een goede primer om foutjes in de gecorigeerde neus te ontdekken.

Hoe de klus klaren?
-----------------------

* Eerst en vooral moeten we de neus lichtjes aanpassen, deze illustratie geeft duidelijk weer wat de probleempjes zijn en waar je de vorm moet aanpassen;
Afbeelding
Ik heb een hele hoop "white putty" gebruikt om de zijkanten op de neus te verbreden en alsook heb ik deze gebruikt op de kroon, je kan eventueel ook epoxy putty gebruiken, maar dat ik vind die tamelijk duur om deze te gebruiken voor een opvuljob!

Verschillende lagen over elkaar aanbrengen van putty is de boodschap hier. Indien je Revell of Tamiya putty gebruikt moet je op zijn minst een 12 uur wachten vooraleer je een volgende laag aanbrengt. White Putty kan al aangebracht worden na een uurtje drogen.

Nadat je tevreden bent van de vorm van de neus kan je deze opschuren en daarna fijn opschuren.

Daarna kan je deze polishen met een tissue en dan zullen de gaatjes tevoorschijn komen.
Vul deze op met de vloeibare putty en schuur glad na een dagje drogen.

* Aanpassen van de vleugels en stabilo's,
Hier is het schuren geblazen...
Je moet de binnenkanten van de vleugels en stabilo's opschuren totdat je tevreden bent van de dikte, vergelijk eventueel met referentie materiaal of met mijn foto's hoever je moet gaan.
Het zwaarste gedeelte is de trailing edges, deze moeten echt flinterdun worden gemaakt zodat de top schelp van de vleugel perfect in de flap stabilisatoren past.
Verder zul je ook gaatjes moeten opvullen met putty.

De winglets ga je een beetje moeten glad schuren zodat deze gelijk lopen met de vleugeltip, een beetje putty hier en daar zal nodig zijn.

Bestudeer aandachtig de foto's van de 1/1 747 vleugels, hier zal je merken dat deze meestal naar beneden hellen op de grond op de vleugeltips en de trailing edge van de tip meer naar boven helt.

Indien je model in de lucht hangt flexen de vleugels tamelijk naar omhoog, afhankelijk van hoe je je model gaat laten zien moet je deze in de correcte vorm zetten, mijn model staat op de grond met een flinke lading kerosine in de vleugels!

Wanneer je de twee vleugel helften monteert zul je deze moeten vormen door de kunstof lichtjes op te warmen met een haar droger.
Dit werkte uitstekend voor mij!

Nadat je de vleugels hebt gevormd moet je deze installeren op de romp, kijk goed op referentie materiaal voor de correcte incidentie en inclinatie, ik gebruik een afwisselend patroon van plastic lijm en sekonden lijm om de vleugels te hechten aan de romp.
Kieren en gaatjes zullen waarschijnlijk tevoorschijn komen en deze zul je moeten opvullen.

* De pylonen van de motoren,
Hier zal je wat epoxy putty moeten plaatsen op de pylonen van de motoren, voor de motoren 1 en 4 heb ik deze eerst met een heel klein beetje sekonden lijm gehecht op de vleugel en dan de epoxy putty over de vleugel gesmeerd om die daarna dan perfect glad te schuren in de juiste vorm.
Gebruik referentie materiaal of mijn foto's om te vergelijken!

Tot zover het zwaarste werk,
laat me weten hoe het gaat zodat ik je nog meer in detail kan helpen met de verschillende stappen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2008 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Heel handig stukje, bedankt ervoor. Maar heb je ook een shot van voren wat aangeeft welk gebied er moet worden opgevuld bij de neus. Zie het nu alleen van bovenaf, een vooraanzicht zou makkelijk zijn. Dan kun je overwegen om met plastic platen te werken.


Laatst bijgewerkt door mad viper op di 16 sep, 2008 15:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2008 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Dit is zeker heel handig, bedankt!

Voor wat betreft de vleugels...helaas heb ik ze al op elkaar zitten dus dat gaat niet werken..misschien de bovenkant opschuren? Dan de romp..jeetje ik wist echt niet dat de kit d'r zo naast zit. De romp veel breder enzo..dat van de neus wist ik wel, dat viel ook heel erg op op deze foto:

Afbeelding

En dan nog even over het te gebruiken plamuur..ik gebruik altijd Albastine Autoplamuur, kan dat dan bij deze klus ook gebruikt worden en dan bedoel ik het verbreden van de neus?

Nogmaals stel ik het zeer op prijs dat je deze tips geeft, bedankt! :wink:

Groetjes,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement