Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 21 jul, 2018 6:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 0:24 am 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Ziet er leuk uit beide. Op zich heeft het wel wat, dat ze niet beide gelijk zijn en gelijk staan, maakt het iets dynamischer. Ik zou me er niet zo druk om maken, wat je zegt: net na de landing. Kan het eventueel ook een beladen vliegtuig zijn?

René

Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 8:04 am 
Brouwer

Citaat:
Kan het eventueel ook een beladen vliegtuig zijn?

Dat kan, maar dan is het wel een "beetje" over-beladen. Normaal veert zo'n toestel bij de landing nog zo'n 20 cm in, voor een stukje door compressie van de banden maar het grootste deel door de vering in de wielophanging. Dus vandaar mijn 3 mm extra (=20/72). Bovendien zit er in mijn model geen kip, dus is het onbeladen.
Misschien zet ik het op een ondergrondje met een plasje olie onder de poten: lekke oleostijlen :mrgreen: . In de vlucht hangen de wielen overigens nog verder naar beneden.

photo 449733

photo 449734

Niet erg goed te zien, maar wel af te leiden uit de stand van de wielen (foto's uit de boeken van Hooftman en van Wijngaarden). Dit zijn foto's van de eerste serie F.K.43's van de KLM (met die mooie naar boven draaiende vleugeldeuren). Deze "Krekel" kwam verder akelig aan zijn einde.

photo 449736

Rob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jul, 2018 14:21 pm 
Brouwer

Ik ben er nu ook met eentje bezig, goede tip v.w.b. het landingsgestel.

Eerlijk gezegd zie ik het meeste op tegen de voorruit. Moet als eerst volgende gebeuren.

Groet, Nico

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jul, 2018 15:27 pm 
Brouwer

@Nico: Als je het sjabloon met Kristal Klear om het stukje doorzichtig plastic plakt, de vouwlijnen lichtjes, maar wel duidelijk (dus verder dan de omtrek) inkerft met scherp mesje, daarna de omtrek uitsnijdt en sjabloon er af haalt, is de eerste stap gezet. Even de zijruiten naar achteren buigen (niet te ver, dan breek je ze af) en passen tussen neus en vleugel. Als het goed is, is de voorruit te groot; als hij te klein is, weer beginnen en wat ruimer uitsnijden. Daarna is het trial-and-error op maat maken, een geduldwerkje. Goed gereedschap helpt, ik gebruik er scherpe, kleine schaartjes voor, een recht schaartje en zo'n miniatuur gebogen schaartje, maar een goed (en zo klein mogelijk) nagelschaartje zou ook moeten werken.
Als je er echt tegenop ziet, moet je misschien eerst eens proberen met een van de kartonnen malletjes, die ook in de kit zitten. Let er wel op dat de smalle kant van de voorruit beneden moet komen.
Succes,

Rob

PS Als het goed is krijgen alle kopers van de kit waarvan het e-mail adres bekend is vandaag of morgen een mailtje met een "update" van de bouwbeschrijving voor het onderstel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2018 8:25 am 
Brouwer

robh schreef:
PS Als het goed is krijgen alle kopers van de kit waarvan het e-mail adres bekend is vandaag of morgen een mailtje met een "update" van de bouwbeschrijving voor het onderstel.

Ja, die heb ik ontvangen.

weer een mooie F.K. 43. Net als Nico zie ik ook wel op tegen het windscherm.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jul, 2018 10:03 am 
Brouwer

Ik heb kitje nummer 13 trouwens, hoop niet dat dat tegen mij gaat werken ;-)

Groet, Nico

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jul, 2018 10:12 am 
Brouwer

Als het helpt wil ik je wel een certificaatje met een ander nummer toesturen :mrgreen: . Maar misschien is het een troost: I heb de certificaten random in de doosjes gestopt, dus het is niet perse het 13de kitje dat gegoten is.

Rob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]