En again...een Sabena-kist.
Ditmaal een BAE146-200 met de registratie OO-DJH, een toestel dat in december 1990 geleverd is aan het toenmalige Delta Air Transport of kortweg DAT.
Later in haar bestaan werd DAT een dochtermaatschappij van Sabena en werden de toestellen ook voorzien van een Sabena-livery.
Nadat Sabena ten onder ging in 2001 werden de Jumbolino's overgenomen door het uit Sabena's as verrezen SN Brussels Airlines.
Tot maart 2007 is dit toestel in dienst geweest bij Brussels Airlines waarna het volgens de informatie die ik kan terugvinden tot 2010 in storage heeft gestaan op Brussels Airport.
Nu het model zelf: Ik was al langer op zoek naar deze kit en heb hem nog op de kop kunnen tikken bij DaCo, evenals de decals.
Ik vond het een plezier om deze kit te maken, helaas heeft het landingsgestel me wel wat kopzorgen gebracht.
Het was vrij onduidelijk hoe deze in elkaar moest en helaas had ik een foutje gemaakt wat ik daarna heb gecorrigeerd met spareparts.
De bouwers met het getrainde oog zien dan ook dat het toestel niet volledig waterpas staat

Tijdens de bouw heb ik ook niet echt veel foto's genomen door de drukte met de eigen zaak en mijn zoontje.