TheFlyingDutchman schreef:
Leuk dat je deze weer oppakt! Ik ben benieuwd hoe zo'n zwaarbewapende A321 met afterburners eruit ziet
Haha, dat zou wel een mooie What-if zijn ja! En dan met opgeklapte vleugels voor operaties van vliegdekschepen.
Vintage Jet schreef:
Ja, heel leuk dat dit draadje weer een vervolg krijgt! Prachtig toestel met (toen) een van de mooiste kleurenschema's.
VJ
Ja ik wil 'm af krijgen. Zeker een van de mooiere kleurenschema's van eind jaren 90. Ik vond het destijds een behoorlijke upgrade qua capaciteit van een 737-400 naar een A321.
malair schreef:
Leuk dat je hem gaat proberen dit jaar nog af te maken. Beetje schoon schip maken de laatste tijd?
Ja dat schilderwerk van de pylons bij Airbus is altijd een hele klus. Om tijd (en frustratie) te besparen probeer ik vaak een deel met metallic decals op te lossen.
Klopt, ik heb zo'n 30 kits in diverse stadia van de bouw. Aan sommige ben ik nog in mijn jeugd begonnen. Het wordt toch tijd om die modellen afte maken en een mooi plekje te geven.
Voor wat betreft de pylons wilde ik ook de decals gebruiken. Maar ja, als ik goed naar de decal kijk die ervoor bedoeld is en dan naar de vorm van de motor, dan gaat die niet passen. Zie de decals links en rechts van de cockpitraamdecal. Aan de onderkant zit een soort van haakje. De IAE motoren lopen gewoon helemaal af en van de "hot section" is eigenlijk van de zijkant niks te zien.
Gelukkig zitten de juiste decals ook op het decalsetje dat ik voor de spinners had gekocht. Dus daar kan ik nu mee verder.
Daar is duidelijk op te zien dat decals 16 en 17 behoorlijk anders qua vorm zijn dan 18 en 19. Die laatste zijn zo'n beetje hetzelfde als die op de Liveries Unlimited decal sheet zitten en zijn bedoeld voor de door CFM motoren aangedreven A320 serie. Maar die had British Midland niet (tot de overname van British Mediterranean Airways althans). Dat zal dus wel een foutje zijn van de ontwerpen die doorgaan toch wel goed op de hoogte is. Nou ja, ik kom er wel uit.
Inmiddels staat de dame op haar pootjes, zei het met enigszins knikkende knieën. Daarmee bedoel ik dat niet alle vier de wielen van het landingsgestel netjes de grond raken. Daar moet ik dus ook nog even wat aandacht aan schenken.
Ik ben blij dat het model nu uit de tape is. Alleen de APU uitlaat moet ik nog schilderen/airbrushen en dan kunnen de decals erop. Wish me luck!