Eerst nog even een fotootje met het cabinedak er op.
Zo te zien wordt de overgang van resin naar vacform niet te moeilijk. Daarna was het onderstellen tijd. Voor de versie met ingetrokken wielen:
Van de wielen moet de onderkant afgeschuurd worden om ze gelijk te krijgen met het vleugeloppervlak. De wieldeuren passen goed. Er blijft dat 4 mm zichtbaar van de wielpoten.
Dan het uitgeklapte onderstel. Om de pootjes beter hanteerbaar te maken eerst de wielen er aangelijmd. De overmaat van de asjes er af gesneden.
Volgens tekening moeten de wielen 14,5 mm onder het vleugeloppervlak staan. Dat klopte precies bij het droogpassen, dus vastlijmen maar.
Het neuswiel er in.
Geen staartzitter (Pfffff).
De staartbomen zitten wel iets te hoog, dus in de handleiding wordt de 14,5 mm vervangen door 14 mm. Voot het eerste prototype (model) laat ik het maar zo.
De intrek cilinders met passen en meten op maat gemaakt.
Daar moest dus een aardig eindje af. Gemonteerd:
Toen was er nog een verrassinkje: de staartbomen zaten niet op gelijke hoogte. Daar moet dus beter gemeten worden (had ik niet gedaan, ik vertrouwde op de mal). Komt ook in de handleiding.
Tenslotte de 0,25 mm ribben in de landingskleppen voor het tweede prototype model gelijmd en de achterranden zo dun mogelijk geschuurd.
Dat was het weer.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.