Dank je. Komt goed.
Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik echt serieus aan het bouwen ben geweest. Ik was blij verrast met de details van deze kit. Bijna gewoon eng.
Al heb ik wel een aantal "foutjes" gevonden. Die zal ik proberen zo goed mogelijk op te lossen.
De romp bestaat uit 4 delen. "t zal een klus worden om die onzichtbaar aan elkaar te bouwen.
Niet alle ramen zijn doorgedrukt omdat op die plek de ingang van het mal spuitstuk zit (en er zitten giet overblijfselen in de rest van de ramen.) dat zal ook netjes moeten worden afgewerkt.
Het model is voorzien van een "Airstair" luik onder de fwd entree door. Zoals eerder gezegd wordt het een KLM'er en die hebben geen Airstair. dit zal ook moeten worden aangepast.
De ramen zijn van iets dikker transparant materiaal dan de uitsparingen waar ze in moeten komen.
De regengootjes boven de deuren zijn iets te dik en er zitten "indrukken" rondom de goot. wegschuren, opvullen en herstellen met een Evergreen stripje dus...
Het model heeft Eye brow windows boven de cockpit.
Eye brow windows zitten bij de KLM -800's alleen op de registraties PH-BXA t/m -BXN. Deze zijn met een modificatie een aantal jaar geleden dicht gemaakt. Vandaar de dichte plaatjes op die plekken.
Bij de latere -800's zijn die plaatjes/windows al vanaf fabriek verdwenen.
Dat wordt dus kiezen welke registratie er gebouwd gaat worden. Windowtjes laten zitten BXA t/m BXN, of wegschuren BXU t/m BCL.
Helaas zit er ook een foutje/scheurtje in de mal. Onder de LH Horizontal stab. zit een vrij bijzondere bult.
Ook de vert. stab. heeft wat mal beschadigingen. Maar ook weer eng goed gedetailleerd.
Net zoals de schroefgaten in de tankluiken,
De engine cowls
En de spinner cones.
Helaas zijn het Goodyear banden. KLM heeft Michelin. Maar dat ga ik echt niet veranderen. 't kan ook te gek
Morgen beginnen met de bouw.
Eric